Defect mobo en cpu vervangen hoe zit het met Windows?

Pagina: 1
Acties:

• Deniol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-08-2025
Hallo, mijn moederbord is defect ASUS M5A97 R2.0 dus nu denk ik over te stappen naar socket 1150 dan met gigabyte g1 sniper b5 en een intel Core i3 4150. Aangezien in het AMD FX segment geen pci 3.0 mobo te vinden is. Maar hoe zit het dan met Windows? Ik wil wel dat hij het doet hoe kan ik nieuwe drivers installeren enzovoort.... Moet ik een nieuwe hdd aanschaffen? Ik hoor het graag.

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Nieuwe HDD aanschaffen kan altijd, niet nodig als je van mobo+CPU wisselt.

Lekker handig achterwege te laten om welke Windows versie het gaat en welke licentie deze heeft, OEM, retail of wat anders.

Bij mobo+CPU wissel moet je altijd Windows opnieuw installeren en daarna de drivers v/h moederbord. Tenzij je vrolijk wordt van vage problemen met je oude Windows installatie.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 16:48 ]

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Grote kans dat windows niet goed gaat en je hem niet kan starten in windows. van intel naar intel gaat soms nog wel ivm met zelfde installatie door windows. maar van amd naar intel en vice versa gaat niet omdat windows niet voor intel geinstalleerd is. Hierbij heb ik het nog niet eens over de preciese drivers al zal dat geen probleem zijn dat is als het mis gaat een kwestie van opnieuw drivers installeren. Je kan het wellicht proberen om het op te starten en anders zou windows ''repareren'' via de installatieschijf misschien wel werken hoef je niet alles helemaal opnieuw te installeren en te organiseren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is de reden dat je trouwens per se PCIe 3.0 wil? Tenzij je een über high end kaart hebt zoals een 295x2 trek je ook 2.0 x16 niet vol. Scheelt je weer een nieuwe CPU.

• Deniol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:43:
Nieuwe HDD aanschaffen kan altijd, niet nodig als je van mobo+CPU wisselt.

Lekker handig achterwege te laten om welke Windows versie het gaat en welke licentie deze heeft, OEM, retail of wat anders.

Bij mobo+CPU wissel moet je altijd Windows opnieuw installeren en daarna de drivers v/h moederbord. Tenzij je vrolijk wordt van vage problemen met je oude Windows installatie.
Het gaat om Windows 7 professional. Met een licentiecode.

Verwijderd

Als er niks belangrijks op de huidige HDD staat, is deze te gebruiken voor de nieuwe setup na te zijn geformatteerd.

Anders heb je een nieuwe HDD/SSD nodig. Of je maakt een backup van de huidige data bla bla bla.

Wat is de vraag nou eigenlijk?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Deniol schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:46:
[...]

Het gaat om Windows 7 professional. Met een licentiecode.
Elke Windows 7 heeft een licentiecode. Het gaat om het type licentie. Is deze Pro licentie los aangeschaft? Zoja, dan kan je zonder problemen de licentie naar een ander systeem overbrengen. Als het om een OEM licentie gaat, dan niet, want die zit aan de hardware vast.

Je doet er hoe dan ook goed aan om een schone installatie uit te voeren. Zie de genoemde punten eerder in dit topic voor de redenen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1