Beste allemaal,
Mijn vrouw moet voor haar werk (ZZP) naar iedere opdrachtgever haar VAR-wuo en kopie paspoort sturen. Dit betekent dat je nogal wat ID-gevoelige info via het web de lucht in gooit.
Iemand die ervaring heeft met een praktische en toch veilige oplossing hiervoor?
Dingen die ik zoal ben tegengekomen:
Mijn vrouw moet voor haar werk (ZZP) naar iedere opdrachtgever haar VAR-wuo en kopie paspoort sturen. Dit betekent dat je nogal wat ID-gevoelige info via het web de lucht in gooit.
Iemand die ervaring heeft met een praktische en toch veilige oplossing hiervoor?
Dingen die ik zoal ben tegengekomen:
- Bestanden in dropbox en linkje delen. Linkje moet je echter nog steeds via e-mail sturen en de mobiele app gebruikt nog steeds geen https volgens mij.
- PDF beveiligen of bestandjes inpakken in een encrypted zip. Nadeel blijft dat je dan nog steeds het wachtwoord moet kunnen delen.
- Veel andere oplossingen zoals Sendinc, Infoencrypt etc gebruiken nog steeds een wachtwoord of sender/recipient based software die geinstalleerd moet worden of accounts die aangemaakt moeten worden.
- Safegmail lijkt een mooie oplossing, maar dan moet je je klanten wel weer naar een andere website leiden waar ze vervolgens weer antwoord op een vraag moeten geven.