DLNA instellingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik weet niet of dit het goede topic is maar hopelijk kan iemand mij helpen met een dlna probleem.

Ik heb een PC die bedraad aangesloten zit en een laptop die draadloos aan het netwerk hangt.
Ook heb ik nog een Synology NAS bedraad er aan hangen.

Nu wilde ik diverse media naar mn TV streamen via dlna vanaf de PC. Heb diverse programma's gebruikt zoals Bubbleupnp, Serviio en Plex.

Muziek en foto's gaan prima maar video van welk formaat dan ook gaat stotterend alsof er continu gebufferd moet worden.
Het soort film maakt niet uit, ook films die niet getranscodeerd hoeven worden gaan haperend.

Nu komt het leuke. Video streamen vanaf de NAS of laptop gaat wel goed. Dus het lijkt me dat het aan de PC ligt.

De reden dat ik het via de PC wil laten lopen is dat bepaalde films getranscodeerd moeten worden omdat mijn TV niet alle formaten ondersteund. De PC is namelijk wat krachtiger dan de NAS en laptop.

Andere reden is dat ik gewoon wil weten waarom het niet goed gaat. Ik kan natuurlijk mijn laptop gebruiken maar ik wil gewoon het probleem oplossen.

Er moet ergens een instelling in de PC niet goed staan maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als streamen vanaf de NAS of laptop goed gaat, maar via PC niet, moet je de problemen inderdaad zoeken in je PC. Hoe gaat bijvoorbeeld het kopieëren van bestanden vanaf de PC naar de NAS of de laptop? :) Dan heb je iig een idee over de bandbreedte die de PC beschikbaar heeft.

Als de PC "krachtiger" is dan de NAS of de laptop, dan moet je ergens wel een probleem hebben waardoor je PC het niet aan kan en de overige hardware wel. Controleer daarom ook op dingen als malware, virussen e.d. Het zou niet de eerste keer zijn dat daardoor je niet goed kan streamen vanaf je PC.

Wat heb je zelf zoal geprobeerd, naast diverse applicaties te proberen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Kopieren van PC naar NAS gaat goed met rond de 10MB/s.

Zal verder met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
10 mb dat moet veel sneller gaan bijv 70 tot 80mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Voor de duidelijkheid, ik bedoel MegaBytes en geen bits.

Zou mischien sneller moeten kunnen maar om te streamen moet dit ruim voldoende zijn. Max bitrate van video die ik heb is ongeveer 20mb/s (2,5MB/s)

[ Voor 94% gewijzigd door Garret1410 op 28-12-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
10MB/s is ook nog steeds veel te traag, en hoort zoals gezegd rond de 70 a 80MB/s zijn.
Gegeven dat het via laptop en NAS wel goed gaat zijn er 2 voor de hand liggende oorzaken aan te wijzen.
1 - Je netwerkverbinding is inderdaad niet zo snel als het zou moeten zijn (staat de content op de NAS of op de PC? als het vanaf de NAS komt, probeer het eens door de content eerst lokaal te zetten op de PC en dan te streamen.)
2 - Je pc is niet krachtig genoeg om de content te transcoden naar een formaat waar je TV mee overweg kan. Wat voor formaat content probeer je te streamen? Probeer het eens met een MPEG2 video, en controleer even hoe groot je CPU-belasting is tijdens het streamen

iRacing Profiel

Pagina: 1