recovery mode paswoord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 10:28
Beste tweakers,

Ik probeer mijn macbook pro met Mavericks opnieuw te installeren. Ik heb begrepen dat dit kan door in recovery mode op te starten met cmd R. Helaas moet ik een paswoord invoeren en heb ik deze niet. Mijn inlog paswoord is namelijk niet hetzelfde. Ik ben de administrator en de enige gebruiker. Ik heb gekeken hoe ik dit moet resetten en dit zou moeten kunnen via recovery mode, waar ik dus niet in kom zonder paswoord.
Heeft iemand enig idee hoe ik hier omheen kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Raar, dit is gewoon het wachtwoord van een gebruiker met administrator rechten normaal.
Gaat het niet om een iCloud account? Even niet zeker of find my mac voor OSX hetzelfde doet als find my iPhone voor iOS devices. Namelijk het blokkeren van het apparaat als dit was geactiveerd en je probeert een wipe te doen. Goede vinding namelijk. Diefstal is drastisch terug gelopen nadat dit is ingeregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de bios is beveiligd met een password en als je deze niet meer weet heb je een probleem, deze kan anders zijn dan de account password. Deze is niet te achterhalen of te resetten zoals bij een Windows pc. Ze kunnen het volgens mij wel bij Apple dus je zou naar de store kunnen gaan met alle aanschaf bewijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aaaah, als op UEFI een wachtwoord zit vraagt hij dat ook in recovery mode. Wist ik niet.
Als je daar inderdaad op Googled > Contact Apple is enige wat overal te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
@UltraSub: Oja ik vraag om hulp dus ik heb de laptop gestolen, bedankt voor je reactie......

@Freaky_Revolt: Mijn broer heeft deze laptop jaren gekocht en gebruikt en hij is zo iemand die de doos niet eens heeft liggen laat staan de bon, zouden ze daar bij de Apple store genoegen nemen met een overzicht van een bankoverschrijving? Iets anders heb ik niet meer aangezien deze macbook al 5-6 jaar oud is.

EDIT: Is er niet een andere manier om een verse installatie op mijn macbook te krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door GF187um op 28-12-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dude, dat zeg ik toch niet? Ik geef alleen aan dat als het zo werkt als bij idevices er om een iCloud wachtwoord wordt gevraagd. En dat is natuurlijk ook een ander wachtwoord als voor de normale gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Nee dat zeg je niet maar 3 van de 4 zinnen van je reactie gaan daarover. Lijkt me overduidelijk wat je niet zegt en wel bedoelt.

In ieder geval ik heb net met mijn broer overlegd en hij bleek het paswoord nog te weten. Helaas kreeg ik bij het invoeren van het paswoord een soort grijs stopbord te zien en werd ik daarna doorverwezen naar een normale startup. Ik kan dus helemaal niet eens in de recovery mode komen. Ik heb ergens gelezen dat ik dit misschien kan verhelpen door hem op te starten met 1 ram unit ipv 2. Ik ga dit nu proberen. Als iemand andere oplossingen heeft voor een schone installatie hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Whatever, als jij dat denkt. Zucht.

Toch nog een tip, check het yosemite topic eens, barst van de oplossingen over hoe een clean install te doen vanaf usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Via usb is gelukt. Mavericks erop gezet weer, Yosemite lijkt me nog niet de moeite waard.
Pagina: 1