Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oplossing nodig voor slechte Wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier nieuw en heb direct al een paar vraagjes voor jullie.

Ik game regelmatig, het gaat voor namelijk om mmo's. Het probleem dat ik heb is ons accesspoint van belgacom in mijn vader zijn bureau zich plaatsvind.
Momenteel heb ik een zeer slechte verbinding met mijn draadloos internet:
Meestal een signaalsterkte van 2 blokjes en mijn snelheid schommelt constant van 18Mbps-36Mbps.
Ik weet het wel jullie gaan direct zeggen trek een kabel van die router naar mijn kamer. Maar dit laat mijn vader niet toe.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Wifi-repeater: het probleem hierbij is dat je een soort van verbinding onder de hoofdverbinding gaat steken. Als ik op die verbinding zit en er zit iemand anders op de hoofdverbinding dan neemt die persoon als het ware de complete verbinding weg.
- Powerline: Ik weet dit nog steeds niet zeker of dit wel werkt. Ik heb zo 2 van die blokjes thuis liggen maar die gaven mij amper 10% van de verbinding. Het zijn ook niet echt zo zware maar ik durf hier geen geld aan uit te geven tot ik weet dat misschien zwaardere of nieuwere modellen al dan niet beter zouden werken.

Ik heb ook zitten denken om gewoon mijn eigen verbinding aan te schaffen in hetzelfde huis. Het probleem is dan weer dat er waarschijnlijk een nieuwe kabel moet gelegd worden. En aangezien dat dit mijn huis niet is moet ik daar natuurlijk ook niet op rekenen (ik zou dan voor telenet 160 kiezen, belgacom is de grootste rommel ooit).

Naast mijn vader zijn bureau is er ook nog zo een telefoon aansluiting waar onze router vroeger stond. Op deze plek staat hij veel beter in mijn mening maar ja mijn vader weet het allemaal veel beter en laat liever 3/4 van de verbinding gewoon op straat in de lucht hangen. Dus bij deze telefoon aansluiting zat ik dan te denken om een nieuw accesspoint te maken en dan zo via een zwaardere powerline verbinding naar mijn systeem te verbinden. dit accesspoint zou dan geen Wifi broadcasten om te verhinderen dat we 2 verbindingen door elkaar hebben.

Nu is mijn vraag of het bovenstaande kan werken?
Ik weet het is een hele boterham maar toch bedankt voor te lezen.

EDIT: Onze router is een Bbox 2
specs vind je hier terug van zowel de bbox 2 als bbox3
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/112g65c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 15:07 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

De bbox2 heeft zo mogelijk de slechtste WIFI ooit, sowieso max 54 Mbps (dus praktijk +/- 25 Mbps) en slecht bereik. Bbox3 doet dat al een stuk beter...

Powerlines willen nog wel eens flink problemen geven...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• c.schrijver
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-04 13:22
Powerline adapters kunnen onvoorspelbaar zijn. Zo werkt het in het eens huis perfect maar in het ander slecht. De beste optie lijkt me een nieuwe accespoint kopen met wifi N/AC. Gewoon de zelfde ssid en wachtwoord geven. Op deze manier heb je één netwerk.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:34:
Het probleem dat ik heb is ons accesspoint van belgacom in mijn vader zijn bureau zich plaatsvind.
Los dat eerst eens op dan. Zenders verstoppen in bureau's heeft echt geen positief effect op het signaal.
Plaats/hang hem ergens op borsthoogte, liefst enkele tientallen centimeters van een betonnen buiten/draag-muur.

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:59:
[...]

Los dat eerst eens op dan. Zenders verstoppen in bureau's heeft echt geen positief effect op het signaal.
Plaats/hang hem ergens op borsthoogte, liefst enkele tientallen centimeters van een betonnen buiten/draag-muur.
Mijn vader is veel te koppig om dit te doen. Zoals ik al zei hij is een betweter.
c.schrijver schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:58:
Powerline adapters kunnen onvoorspelbaar zijn. Zo werkt het in het eens huis perfect maar in het ander slecht. De beste optie lijkt me een nieuwe accespoint kopen met wifi N/AC. Gewoon de zelfde ssid en wachtwoord geven. Op deze manier heb je één netwerk.
Dus bij dat ander telefoon contact een nieuwe router plaatsten en die bbox2 gewoon laten verder doen?
Mijn vader gaat die bbox2 zeker en vast niet weg doen voor mijn schone ogen...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 16:16 ]

Verwijderd

Maar goed, als het een houten buro is, dan is de demping minimaal. Als het een metalen buro met lades is, dan weer wel.

maar ieder dB'tje is beter meegenomen, door OP het buro te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:46:
Maar goed, als het een houten buro is, dan is de demping minimaal. Als het een metalen buro met lades is, dan weer wel.

maar ieder dB'tje is beter meegenomen, door OP het buro te zetten.
ik denk niet dat het bureau zoveel invloed heeft hehe.

• jeroen3
Het bureau niet. Maar wat er in het bureau zit wel. Desktop pc, kabels, voedingen?

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval ik wil eens aan jullie vragen of deze opstelling mogelijk is:
(klik op deze thumbnail om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/118zmll.jpg

Dus wat ik hierin weergeef:
- 2 telefoonaansluitingen
- de nieuwe router geen wifi laten broadcasten maar via powerline enkel met mijn systeem verbinden (dit om wifi overlapping te voorkomen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 17:24 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat wilde je met die tweede telefoonaansluiting juist doen? :?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:18:
Wat wilde je met die tweede telefoonaansluiting juist doen? :?
Mijn eigen (veel beter router) plaatsen en vanuit die router dan via powerline een internet verbinding naar mijn computer brengen.

• Petervanakelyen
Een modem zet het analoog signaal op je telefoonlijn om naar een digitaal signaal.
Een router speelt als het ware "verkeersagent" voor dat digitale signaal.

Je router moet dus altijd verbonden zijn met je modem via één van zijn digitale uitgangen. Je telefoonlijn is daar niet één van. Bovenstaand schema zal zowel fysiek als theoretisch niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok ander plan:
Hoe kan ik zonder sporen de router van mijn vader saboteren (softwarematisch) zodat deze niet meer werkt?
Zo kan ik hopelijk mijn vader forceren om de nieuwere versie van de bbox te laten plaatsen.

• jeroen3
Je kunt natuurlijk zelf ook de klantenservice bellen. Een nieuwe sturen ze meestal zonder problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:21:
Je kunt natuurlijk zelf ook de klantenservice bellen. Een nieuwe sturen ze meestal zonder problemen op.
Het probleem is dat mijn vader ouderwets is en super koppig. Hij gaat absoluut niet de klantenservice bellen om een nieuwe te laten steken (tenzij dat die router niet meer werkt).
En moest ik nu met mijn vader overeen komen zou ik hier natuurlijk niet vragen hoe ik zonder zijn weten mijn doel kan bereiken.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 13:46
Bel gewoon zelf naar de klantenservice van proximus en klaag van je verbinding.
Ze geven je dan een klachten nummer.
Koppel de bbox2 los en ga er mee naar een servicepunt.
Geef ze de box en het nummer dat je kreeg.
Je krijgt nu onmiddellijk gratis een bbox3 mee.
Ga naar huis en koppel deze bbox3 aan.

Misschien is het grootste probleem van je nu al (gratis) opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
sn0w13 schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:20:
Bel gewoon zelf naar de klantenservice van proximus en klaag van je verbinding.
Ze geven je dan een klachten nummer.
Koppel de bbox2 los en ga er mee naar een servicepunt.
Geef ze de box en het nummer dat je kreeg.
Je krijgt nu onmiddellijk gratis een bbox3 mee.
Ga naar huis en koppel deze bbox3 aan.

Misschien is het grootste probleem van je nu al (gratis) opgelost.
Ik heb hier niks over te zeggen, ik kan niet zomaar =>mijn vader zijn router<= loskoppelen en ermee naar belgacom gaan. Ik heb er geen zeggen aan.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:39:
[...]

Ik heb hier niks over te zeggen, ik kan niet zomaar =>mijn vader zijn router<= loskoppelen en ermee naar belgacom gaan. Ik heb er geen zeggen aan.
Je moet het dan ook niet doen als die thuis is en er gebruik van maakt .. maar wanneer die er even een dagje niet is. >:)

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:46:
[...]

Je moet het dan ook niet doen als die thuis is en er gebruik van maakt .. maar wanneer die er even een dagje niet is. >:)
Ja want die gaat da nie merken als er ineens een andere router op zijn bureau staat.

• Petervanakelyen
Kijk, je wil hier een oplossing voor je netwerk, die is je gegeven. Dat jij ze niet kan uitvoeren omdat jij niet de beheerder bent van het netwerk, is jammer, maar niet ons probleem.

Wat we in elk geval zeker niet gaan doen, is je advies geven om perfect werkende apparatuur opzettelijk om zeep helpen omdat je er niet mee mag spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:06:
Kijk, je wil hier een oplossing voor je netwerk, die is je gegeven. Dat jij ze niet kan uitvoeren omdat jij niet de beheerder bent van het netwerk, is jammer, maar niet ons probleem.

Wat we in elk geval zeker niet gaan doen, is je advies geven om perfect werkende apparatuur opzettelijk om zeep helpen omdat je er niet mee mag spelen.
kan het maar vragen he

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:54:
[...]

Ja want die gaat da nie merken als er ineens een andere router op zijn bureau staat.
En dat lijkt me toch niet zo'n probleem? Dan leg je toch uit dat:
- Hij gratis als ter vervanging is van de oude
- Sneller is dan de oude..

En anders houd het inderdaad op :)

Be nice, You Assholes :)

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 21:12

NLF

Contact hebben met provider. Vragen wat er mogelijk is. Dat voorleggen aan je vader en dat jij alles wilt regelen.

Verwijderd

Topicstarter
ach ik ga gewoon lang sparen en binnekort alleen wonen ben ik van deze idiote situatie verlost

• jeroen3
In het kader van ernstig beveiligingslek valt er toch wel wat te overtuigen?

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36

WTM

Brandgevaarlijk zo die warme router in een afgesloten bureau.... Ben benieuwd wat de verzekering daarvan denkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg het, tis gewoon een kwestie van afwachten tot die router van zichzelf faalt.

• jeroen3
Dat kan nog wel 20 jaar duren |:(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Contact opnemen met Belgacom, ze leveren tegenwoordig bbox3 modems, aangeven dat je problemen hebt met de bbox2 modem wifi verbinding. Over het algemeen krijg je in zo'n geval gratis een vervangend apparaat. Althans mijn ervaring met UPC is dat ze daar totaal niet moeilijk over doen.
Pagina: 1