Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PowerLAN met traag internet

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Goeiemiddag,

Al een tijdje worstel ik met het volgende probleem:

Ik heb een PC ver van mijn UPC Horizonbox staan (die box is ook waar het internet op binnenkomt). Het wifi-bereik + internetsnelheid op de pc was erg laag via mijn USB wifi-ontvanger van Asus (linkje: Asus AC53 Dual band adapter (dit was zo'n 4 Mbps).

Ik heb toen een 20 meter lange UTP kabel tussen mijn UPC-box en de PC geklikt en toen had ik ineens 120 Mbps (dit alles trouwens volgens de speedtest van UPC zelf). Het lag dus niet aan de UPC-box.

Omdat ik geen kabel continue door mijn kamers wil hebben lopen wilde ik switchen naar PowerLAN. Ik heb toen deze gekocht: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter. Installatie is vrij eenvoudig dus al snel had ik internet.. alleen dit was maar zo'n 12 Mbps.

De adapters zaten direct op het stopcontact (geen stekkerdozen ertussen), ik gebruikte de bijgeleverde utp-kabels en heb diverse stopcontacten geprobeerd in huis. Geen verschil.

Ik heb toen die adapters teruggebracht en heb vandaag deze adapters gekocht: dLAN 500 duo. Max 500Mbps, minder dan de vorige maar die werkte toch niet optimaal, misschien heb ik met deze meer geluk, maar helaas. Exact dezelfde snelheden en ook op dezelfde manier gebruikt.

Ik woon in een appartement dat net 2 jaar geleden is opgeleverd, dus ik geloof niet dat het aan een verouderd elektra-netwerk kan liggen. Is er misschien iets anders dat mijn snelheid tegenhoud? Ik wil zo graag het maximum haalbare. Ik hoef niet perse de 120 Mbps te halen want ik kan me prima voorstellen dat die adapters ook het nodige verliezen, maar meer dan 9-12 Mbps (huidige maximale range) moet ik toch wel kunnen uitknijpen uit die dingen?

Tevens gister als test mijn oude router tussen de UPC box en de PC gehangen en toen had ik zo'n 40/50 Mbps, maar dat is ook niet de gewenste oplossing ivm kabels door de kamer.

Hulp gewenst :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thrilled op 28-12-2014 13:48 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je hebt niet toevallig een "slimme" meter in je meterkast hangen?

Testing, one, two ...

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Vast wel.. kheb net voor de gein de adapters op dezelfde groep als de UPC box aangesloten en toen zat ik op de 70 Mbps.. Nu was dat niet echt een praktische situatie dus heb ik de adapters op een andere (wel weer dezelfde) groep aangesloten en nu haal ik zo'n 30 Mbps.. ik denk dat ik hier maar mee leer leven..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoezo "vast wel", je herkent zo'n slimme meter toch vrij snel? Wat ik enkel aan wil geven is dat sommige "slimme" meters de verbinding van Powerline adapters flink kunnen verzieken door continue het interne net af te snuffelen, je kunt hem op sommige stroom-adapters zelfs zijn werk horen doen. Mijn zoon, met zijn oude woning maar heel modern elektriciteit netwerk heeft ook zo'n ding hangen. Powerline adapters die bij mij in huis met gemak >100Mbit halen, waar dan ook in huis, halen bij hem vrijwel weinig tot helemaal niets aan snelheid. Maar als 30Mbit het voor jou doet dan zijn we klaar denk ik ;)

Testing, one, two ...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Powerline communicatie is echt een gok. Je kunt net de combinatie apparaten en draden hebben dat het werkt, maar je kan ook zo een apparaat hebben die je hele net vies maakt met ruis. Of je hebt ergens wat slechte draden. Success met zoeken.

Als het werkt heb je geluk. Als het niet werkt heb je pech, brengt ze terug en leg een permanente kabel.

Maar dat geluk kan bij de aanschaf van je volgende elektrische apparaat al weer op zijn.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Haal voor 125 euro een set die ook de randaarde benut:
http://www.amazon.de/dp/B00LPE19RI
Als je nu 30Mbit haalt, haal je de 50Mbit wel verwacht ik.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46

Freakie1NL

Grote Baas

Die snelheid win je natuurlijk alleen als beide WCD geaard uitgevoerd zijn.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1