780 Ti Probleem, na het gamen blijft de temperatuur te hoog.

Pagina: 1
Acties:

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-01 11:33
Hallo,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb 2 780 Ti's, nog niet in SLI want ik wacht nog op een SLI bridge. De temperatuur van allebei de kaarten als ik er mee game zijn prima. Bf4 spelen ze beide met 76-80 graden, andere minder zware games soms nog wel lager.

Het probleem is dat na het gamen de temperatuur na het gamen niet teruggaat naar de normale idle temperatuur. (25-35) De bovenste kaart blijft op 49 graden hangen, en houd die specifieke temperatuur ook aan. De onderste zit iets lager, die houd 44 graden aan.

Ik heb geprobeerd om met de MSI gaming app de fans 40 seconden op 100% te zetten om daarmee de temperatuur naar beneden te krijgen. En dat lukte ook bij beide kaarten, heel eventjes. Ze gingen allebei ongeveer 5 graden naar beneden om vervolgens, nadat de fans weer op normaal gingen naar de 45 en 49 graden.

Iets zegt mij dat een programma of stuk software zegt dat het op die specifieke temperaturen moet draaien.

Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt,

Exoticly.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
ik vraag mij eerder af wat voor kast je hebt en wat voor hardrware.

Het lijkt er mij meer op dat je niet voldoende koeling in de kast hebt,die de warme lucht naar buiten blaast.
Dus welke kast heb je en wat heb je er aan koelers,koeling in hangen.

plus met sli zitten ze zo dicht bij elkaar in de buurt dat ze ook sowieso warmer blijven, je moet rekenen je hebt nu de warmte van 2 kaarten bij elkaar zitten

Welk type en merk ti780 heb je?

Verder is 45 a 50 c geen ramp hoor,de max temp die is belangrijker.

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 11:55 ]

• Jan Alleman
freaky35 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:52:
ik vraag mij eerder af wat voor kast je hebt en wat voor hardrware.

Het lijkt er mij meer op dat je niet voldoende koeling in de kast hebt,die de warme lucht naar buiten blaast.
Dus welke kast heb je en wat heb je er aan koelers,koeling in hangen.

Welk type en merk ti780 heb je?
MSI 780 Ti, en op het moment staat mijn pc helemaal open zonder panelen. En ook niet in een kast/bureau.

• freaky35
helemaal open is geen goed idee,is niet goed voor de airflow,dus je kan de kas beter dicht doen, welke computer behuizing heb je?
Dat bedoelde ik namelijk met kast :)

[ Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 12:01 ]

• Jan Alleman
freaky35 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:59:
helemaal open is geen goed idee,is niet goed voor de airflow, welke computer behuizing heb je?
Dat bedoelde ik namelijk met kast :)
Fractal Design Define R4.

• freaky35
wat heb je er aan koeling in zitten,de standaard fans? En op wat voor toerental, helemaal stil of .Anders laat de fans wat harder draaien.

Die kaarten produceren veel meer warmte zo, dus dat moet ook afgevoerd worden.
Zet er desnoods een fan bij, Wel een stille natuurlijk...daarvoor heb je deze kast natuurlijk.

Maar doe dan wel de kast weer dicht :),anders helpt het niet :)

Zijn dit trouwens kaarten met de standaard nvidia koeling?

[ Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 12:12 ]

• Jan Alleman
freaky35 schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:07:
wat heb je er aan koeling in zitten,de standaard fans? En op wat voor toerental, helemaal stil of .Anders laat de fans wat harder draaien.

Die kaarten produceren veel meer warmte zo, dus dat moet ook afgevoerd worden.
Zet er desnoods een fan bij, Wel een stille natuurlijk...daarvoor heb je deze kast natuurlijk.

Maar doe dan wel de kast weer dicht :),anders helpt het ng niet :)
Normale fans. En ik denk niet dat je het probleem wat ik heb helemaal snapt. Ik heb net een game gespeeld, voordat ik dat deed waren de temperaturen normaal. Ongeveer 30-35 graden. Nu net na de game is ie wat hoger dus als het goed is moet het afkoelen. Maar hij gaat dus niet meer naar de idle temperatuur. Hij blijf 15 graden erboven hangen. Pas als ik de pc opnieuw opstart gaat de temperatuur weer naar de normale idle temperatuur.

Dus als de pc de temperatuur als ie net is opgestart en idle loopt op 35 graden kan houden waarom lukt het dan niet als ik net een game heb gespeeld? Hij houd hem gewoon op 45-49 graden.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou nog even kunnen kijken of je clockspeeds ook echt naar idle stand gaan als je stopt met gamen.

• freaky35
[dubbel post :(

[ Voor 98% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 12:26 ]

• freaky35
Exoticly schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:16:
[...]

Normale fans. En ik denk niet dat je het probleem wat ik heb helemaal snapt. Ik heb net een game gespeeld, voordat ik dat deed waren de temperaturen normaal. Ongeveer 30-35 graden. Nu net na de game is ie wat hoger dus als het goed is moet het afkoelen. Maar hij gaat dus niet meer naar de idle temperatuur. Hij blijf 15 graden erboven hangen. Pas als ik de pc opnieuw opstart gaat de temperatuur weer naar de normale idle temperatuur.

Dus als de pc de temperatuur als ie net is opgestart en idle loopt op 35 graden kan houden waarom lukt het dan niet als ik net een game heb gespeeld? Hij houd hem gewoon op 45-49 graden.
Aha dat stond er ook niet bij dat het na een restart weer normaal is,was :) .Toch blijf ik erbij de kast kan je beter wel dichtdoen en de fans iets harder. Kast open betekend niet direct dat d kast koeler word integendeel zelfs.

Vreemd wat betreft de temperatuur, lijkt me dan eerder een bug in de bios van de kaarten. Of de driver.

[ Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 12:24 ]

• Jan Alleman
HammerNL schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:17:
Je zou nog even kunnen kijken of je clockspeeds ook echt naar idle stand gaan als je stopt met gamen.
Heb je enig idee hoe ik het handmatig op idle kan zetten? want ik zie hier dat hij op 980 mhz staat en de memory clock op 1750 mhz en de power consumption op 30%.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Exoticly schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:24:
[...]

Heb je enig idee hoe ik het handmatig op idle kan zetten? want ik zie hier dat hij op 980 mhz staat en de memory clock op 1750 mhz en de power consumption op 30%.
Dus hij blijft op 980 hangen? Normaal zou dat iets van 324 moeten zijn. Heb je iets van software gebruikt om je kaarten te overclocken oid? Die anders even verwijderen. Of eventueel je driver even opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door HammerNL op 28-12-2014 12:31 ]

• explosivefibers
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-01 18:02
Heb je toevallig een 144hz beeldscherm?
Pagina: 1