Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelfmoord drone

Pagina: 1
Acties:

• groene henk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 01:52
Hi redactie,

Dat artikel over zelfmoord drone heeft niks te maken met techniek, gadgets of iets dergelijks.
Al zet je het woord tussen brackets, het is gewoon een verkapt politiek statement.
Dat hoort niet op deze site, maar op andere sites thuis.
"Schoenmaker, hou je bij je leest"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
:?

We schrijven wel vaker over drones. Met dit soort commentaar kan ik niet veel.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat is er politiek aan dat artikel dan? Het is een vliegende bom. Je zou dat een zelfmoorddrone kunnen noemen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wie pleegt er zelfmoord dan? Ik lees nergens dat die drones bemand zijn? Sterker nog, er staat expliciet dat ze onbemand zijn....

En zonder persoon die zelfmoord pleegt is het ook geen zelfmoorddrone lijkt me, hooguit iets als een 'vliegende bom' oid.

Virussen? Scan ze hier!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben het met TS eens. De benaming is overgenomen van de originele bron AP.
Diverse krijgsmachten in de wereld beschikken al tientallen jaren over bewapende, onbemande vliegtuigen (kruisraketten) en die werden nog nooit zelfmoordbommen genoemd, omdat ze voornamelijk 'aan onze kant' stonden. Je zou dit AP artikel dus een stukje westerse propaganda kunnen noemen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

wildhagen schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:27:
Wie pleegt er zelfmoord dan? Ik lees nergens dat die drones bemand zijn? Sterker nog, er staat expliciet dat ze onbemand zijn....

En zonder persoon die zelfmoord pleegt is het ook geen zelfmoorddrone lijkt me, hooguit iets als een 'vliegende bom' oid.
Je zou bijna denken dat de bestuurder het dan ook niet overleeft.. Alsof de console ook boem zegt, ipv alleen de drone die ontploft...

Ey!! Macarena \o/

• RoD
  • Niet online

RoD

De drone vliegt op zijn doelwit in en vernietigt dan zichzelf. Vandaar de term 'zelfmoorddrone'. Inderdaad tussen haakjes omdat het geen mens is.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar dan moet je een kruisraket (zoals de Tomahawk) in het vervolg ook een zelfmoorddrone noemen, want die doet namelijk exact hetzelfde...

Hanteer dan wel consequent dezelfde naamgeving,...

Virussen? Scan ze hier!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik vind het ook een slechte benaming. Door er 'zelfmoord' bij te zetten wek je al snel de associatie met die mannen die zichzelf opblazen of met een autobom (of zelfmoordauto) ergens op inrijden terwijl die associatie geheel onterecht is. Het is gewoon een vliegende bom, en het kenmerk van een bom is dat het zichzelf opblaast.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben het ook eens dat het een wel een hele slechte term is, er is niemand die zelfmoord pleegt.
En zeker gezien het een islamitisch land is heeft het een bepaalde connotatie.

Noem het dan een zelfvernietigingsdrone ofzo :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 28-12-2014 11:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36
Ik heb ook moeite met de term zelfmoorddrone. Het is niet meer dan een militaire drone met een bom ipv een camera.. niet nodig om daar de term zelfmoorddrone voor te bedenken, ook niet nodig om die term dan drie keer te herhalen.

Volgens mij ook niets nieuws onder de zon. er zijn genoeg andere landen die onbemande vliegtuigjes (drones) inzetten om het strijdveld in te gaan.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 10:30
Ik snap sowieso niet zo goed wat het artikel op Tweakers doet. Het heeft weinig met tech te maken, althans met consumententech. Ik snap dat er wel iemand een alert op het woord drone zal hebben, maar dit artikel is puur van militaire aard, er staat geen enkele achtergrond in over de werking van de drone of wat dan ook. Kun je net zo goed gaan rapporteren welk land welke straaljagers en tanks aan het ontwikkelen is.

En het nieuw bedachte woord zelfmoorddrone is inderdaad een prima vertaling voor "kruisraket van land waar we een hekel aan hebben".

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb zelfmoord vervangen door zelfvernietiging, dat past toch iets beter bij een drone :)

• O88088
  • Laatst online: 19:39
Goed zo! Stukken beter :)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23
RoD schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:48:
Ik heb zelfmoord vervangen door zelfvernietiging, dat past toch iets beter bij een drone :)
Okee. Maar zet dit ook even onder het stukje, anders snapt een nieuwkomer niet waar de reacties over gingen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 09:36

koudepinda

Don't Panic

daarbij vind ik het ook wel spijtig dat de mods blijkbaar moeten ingrijpen op een totalitaire manier wat betreft de moderaties.

ik dacht dat het idee van community modereren was dat ze zelf konden bepalen wat ze waardevol vinden.

Raar om je reactie dan opeens op 0 te zien terwijl de mediaan +3 weergeeft.

always bring a towel

• _David_
  • Laatst online: 22-11 12:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De redactie heeft niks te maken met de moderatie van de reacties, voor klachten/commentaar over moderaties moet je hier zijn: Tweakers Moddereter Forum

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1