Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PrimeGrid] Challenges 2015 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Camulos
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:34
Mede-auteurs:
  • Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:37

Cow_tipping

• Pyrus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-02 21:30

Pyrus

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-02 09:47

Arjant2

• Herr Roedy
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2017

Herr Roedy

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:19

VictordeHolland

Primegrid Challenges

PrimeGrid organiseert 9 challenges per jaar en om dat eens niet te verstoppen in de wekelijkse hitparades is er dit mooie centrale topic! Het doel is natuurlijk om zoveel mogelijk koetjes in een challenge te krijgen. }:O

Next Challenge: Year of the Sheep
15-20 Maart
Subproject: SR5-LLR

Overzicht Challenges 2015
Nr.Challenge naamTypeData & starttijd (NL)Aantal dagen
1Year of the SheepSOB / PSP / ESP-LLR03-11 jan @19:008
2Solar EclipseSR5-LLR15-20 maart @8:415
3World ExpoGFN WR + GFN Short23 apr - 01 mei @19:008
4PrimeGrid BirthdaySOB/PSP/ESP-Sieve12-15 juni @18:003
5Perseid ShowerTRP-Sieve10-12 aug @19:002
6Reign RecordCullen-LLR10-15 sept @19:005
7World Animal DayTRP-LLR04-07 okt @19:003
8Leonids ShowerSGS-LLR12-17 nov @19:005
9Winter SolsticePPS-Sieve19-22 dec @04:483

Grootste veranderingen t.o.v. voorgaande jaren
• Triple project challenge in januari (SOB returns!)
• Kortere challenges (langste is 8 dagen)
• Minder challenges (9 ipv 11)

Hoe doe ik mee?!
Mee doen is makkelijk! PrimeGrid is een distributed project dat gebruik maakt van BOINC. Installeer BOINC en voeg PrimeGrid toe aan je projecten. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat in je project preferences het challenge project staat aangevinkt. Werkt het niet helemaal? Stel gerust een vraag in dit topic!

Let op: Enkel de taken die je ophaalt NA de start van de challenge en weer inlevert VOOR het einde tellen mee voor de challenge. Opsparen heeft dus geen zin en werkt contra-productief.

Tips
  • Zet je (netwerk)buffer zo laag mogelijk, bijvoorbeeld op 0.01
  • Vink enkel het challenge project aan in je preferences
  • Switch naar het challenge project 1 of meerdere dagen vantevoren, zodat je geen andere PrimeGrid taken hebt
  • Suspend andere BOINC-projecten tijdens de challenge 8)7
  • Pro-tip: Zorg voor een compleet lege buffer vlak voor de challenge, suspend project, zet buffer op 2 dagen (of meer); Een paar minuten na de start start je het project waar je een maximaal aantal taken probeert binnen te krijgen. Bij niets binnen krijgen, handmatig updaten elke 30 seconden net zolang tot je genoeg taken hebt.

Challenge Geschiedenis
  • 2008: #24 met 105 punten
  • 2009: Geen scorende positie :-(
  • 2010: #52 met 96 punten
  • 2011: #15 met 964,25 punten
  • 2012: #7 met 4.228,75 punten
  • 2013: #3 met 6.379,00 punten
  • 2014: #9 met 8.481,50 punten
  • 2015 zie tool van Pyrus
Overig
Wil je ook toegevoegd worden aan de FP? Meldt het in het topic

maar... ik wil MEEER
}:O }:O }:O
Zijn de officiele challenges niet genoeg voor je? Kijk dan eens naar de on-officiele PRPNet challenges: http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=5941#80425

Not just an innocent bystander

• Camulos
Ik heb er weer zin in!! :) Wie gaat er bij Year of the Sheep nog meer proberen om SOB-units in te leveren?

@Pyrus: hoe is de verdeelsleutel bij de eerste challenge (loont het om voor SOB te gaan??)
@Pyrus2: Wijzig gerust de FP, heb enkel de opzet gemaakt :)

Camulos wijzigde deze reactie 28-12-2014 10:33 (13%)

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:54

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Chinees Nieuwjaar valt dit jaar op donderdag 15 februari 2015. Dan begint inderdaad het Jaar van de Geit (Schaap in sommige landen). Omdat begin januari al een schaapuitdaging aan te gaan brengt volgens mijn (Chinese) vrouw grote rampspoed. Overslaan dus :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Camulos
@Kuuke :S Ik twijfelde even, maar toch gewoon keihard crunchen :Y 8) }:O
Kwam er wel achter dat SoB een uitdaging gaat worden.. mijn crunch-PC staat dan op een offline-LAN party (bier & n00dles) tussen 2 en 6 jan.

• Bio1ogics
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:14

Bio1ogics

Logisch toch?

Vooruit, challenge accepted! Hoewel ik pas vanaf 5 januari mijn werkbakkie weer aanzet.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
quote:
Camulos schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:09:
@Kuuke :S Ik twijfelde even, maar toch gewoon keihard crunchen :Y 8) }:O
Kwam er wel achter dat SoB een uitdaging gaat worden.. mijn crunch-PC staat dan op een offline-LAN party (bier & n00dles) tussen 2 en 6 jan.
Wifi kaartje in de pc en om wu's te downloaden de telefoon even als wifi hotspot gebruiken?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
Over 4 uur begint de challenge. Iedereen klaar?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
quote:
Camulos schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:32:
Ik heb er weer zin in!! :) Wie gaat er bij Year of the Sheep nog meer proberen om SOB-units in te leveren?

@Pyrus: hoe is de verdeelsleutel bij de eerste challenge (loont het om voor SOB te gaan??)
@Pyrus2: Wijzig gerust de FP, heb enkel de opzet gemaakt :)
Verdeelsleutel: Dit jaar gaat het anders dan vorig jaar. We zagen dat mensen die in de WR challenge meegedaan hebben wel héél ver bovenaan bleven staan, daarom zijn de multi project challenges ingevoerd. Alle subprojecten in die challenge komen nu op één scoreboard (voor die challenge) en daarvoor wordt gewoon gebruik gemaakt van de boinc score inclusief bonussen voor lange projecten. Het loont dus zeker om voor SOB te gaan, want bij ESP krijg je 20% bonus, PSP 45% en bij SoB maarliefst 60% op je normale boinc score. Door SoB te draaien krijg je dus maarliefst 33% meer punten t.o.v. ESP voor het scoreboard van deze challenge. Hoe meer SoB je kunt doen, hoe hoger de plek die je (waarschijnlijk) bereikt, hoe hoger de score is die je uiteindelijk krijgt. Het is dus niet zo zoals vorig jaar dat er voor elk subproject een eigen scoreboard is met een eigen ranglijst en daardoor rete veel punten als je overal een beetje kunt doen.

Aanpassen: ziet er prima uit hoor :)

LinkedIn

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
quote:
KuuKe schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:42:
Chinees Nieuwjaar valt dit jaar op donderdag 15 februari 2015. Dan begint inderdaad het Jaar van de Geit (Schaap in sommige landen). Omdat begin januari al een schaapuitdaging aan te gaan brengt volgens mijn (Chinese) vrouw grote rampspoed. Overslaan dus :)
Ai, dat is een stukje culturele opvoeding die ik miste :( Hopen dan maar dat de rampspoed voor PG beperkt blijft dit jaar.

LinkedIn

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
quote:
Cow_tipping schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:52:
[...]

Wifi kaartje in de pc en om wu's te downloaden de telefoon even als wifi hotspot gebruiken?
Tetheren aan je smartphone! :P

LinkedIn

• 321707
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-05-2017
Beetje te laat opgestart maar er lopen wat PSP-taken. GL everyone!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Hmm, hoe nauwkeurig zijn die estimated remaining times bij SOB? Want zo te zien gaat het mijn koetjes niet lukken om voor de deadline de WUs af te krijgen.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
quote:
Bio1ogics schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:01:
Hmm, hoe nauwkeurig zijn die estimated remaining times bij SOB? Want zo te zien gaat het mijn koetjes niet lukken om voor de deadline de WUs af te krijgen.
Als je Boinc versie 7.3 of hoger hebt zou die berekening erg nauwkeuring moeten zijn.
quote:
PrimeGrid: Exact BOINC task timing
If you have a relatively new BOINC client, you may notice that BOINC suddenly got better at estimating how much longer your PrimeGrid tasks will take to finish. BOINC will now ignore its internal estimate of how long the task should take and will rely only on the elapsed time divided by the percentage completed (i.e., what we always tell you to do if you want a good estimate.)

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Thanks, dat gaat hem niet worden dan :|
ESP it is.

• hansR
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 10:52

hansR

koffie zwart graag

Heb ook maar 1 systeem waar ik HT heb uitgezet en dan waarschijnlijk met 3 cores elk nog net 1 SOB kan afkrijgen. Dat is nog een taai gras voor m'n }:O }:O }:O .

Op een ander systeem heb ik de PSP's vanmorgen gestopt en overgegaan op ESP.

Het simpelste is eigenlijk om maar gewoon alle }:O }:O }:O aan het ESP voer te zetten.
Hoef je ook niet te micro-managen 8)

Maar een beetje tweakert gaat toch de Challenge aan 8)

badges

• Camulos
quote:
Cow_tipping schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:52:
[...]

Ben weer terug! Helaaaas was er geen 3g/4g of WiFi beschikbaar :(
ESP 4 me ^^ :)

• 321707
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-05-2017
...

321707 wijzigde deze reactie 10-01-2015 17:51 (99%)

• Camulos
Eerste challenge van het jaar is alweer klaar, hoewel de clean-up nog wel even kan duren (ivm SOB) is dit de voorlopige uitslag.

Er is machtig gegraasd door maarliefst 12 hardcore koetjes! en daarmee hebben we de 15e plek binnen gehengeld (nipt voor BOINCstats die ons toch wel op de hielen zat). }:O

*O* Thnx: hansR, Cow_tipping, Pyrus, Kwartet!, Dweikel, Iconized, Biologics, maarten1001, Camulos, Qazwaplol, Jan-Lieuwe, en Lourens *O*

• Dweikel
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-09-2015
Kost heel wat kruim zo'n challenge, wu"'s vragen veel van de processor, wel leuk om te doen!! }:O }:O
:) Dweikel

• Camulos
Februari, februari! yeahhh dat is natuurlijk onze traditionele maand om maximaal priemgetallen binnen te hengelen :D Tour de Primes 2015

Ga je voor een maximaal grazen op kortlopende projecten PPS/SSG (Gele trui) of hoop je op een joekel van een priem (Groene trui).. maar je kan ook extra je best doen op 19 februari voor de bolletjestrui.

x-RaY99 heeft in 2013 en 2014 zowel de gele als de groene trui weten binnen te slepen.. daar moet natuurlijk wel gevolg aan gegeven worden }:O _/-\o_

Meer info op: http://primegrid.com/forum_thread.php?id=6074

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
0dagen 12uur 59 minuten

• Camulos
en we zijn los!!! succes iedereen :)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
En doet er nog iemand mee, en heeft deze een prime gewonnen?
Ikke niks, maar ga er nu toch mee kappen.

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-02 13:27
Het valt me bij de lopende challenge(Solar Eclipse SR5-LLR ) op dat WU's die mijn koetje op dag 1 verwerkte sneller verwerkt werden dan die van vandaag. Dag 1: 6:30 tot 7:30 en vandaag 8:10 tot 8:40. Een behoorlijk verschil.

Kan het zijn dat het geheugen toch volloopt na een aantal dagen en is een herstart te adviseren of is n gewoon groter geworden en daarmee de rekentijden?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
Oeps!

Was vergeten de computers op tijd op PG te zetten. Nu slechts 1 dagje meegedaan.

• EektheMan
Zonde Cow_tipping, ik geloof dat we als DPC een pak slaag hebben gehad:

Eindstand (858 deelnemers):

Teams:

1 Aggie The Pew 10399659.80
2 SETI.Germany 9044287.47
3 Sicituradastra. 9006880.18
4 Czech National Team 7479493.19
[...]
21 SETI.USA 714308.03
22 Dutch Power Cows 713150.15
23 TeAm AnandTech 694507.13

Individueel:

50 [DPC] hansR Dutch Power Cows 390458.75
199 [DPC]Charley Dutch Power Cows 90659.86
215 Kwartet! Dutch Power Cows 79514.52
219 [DPC]Division_Brabant~Dweikel Dutch Power Cows 77062.31
272 EekTheMan Dutch Power Cows 48727.93

Heel mooie plek voor HansR in de top 100.

Top 300 krijgt als ik het goed begrijp punten voor het Algemeen klassement. En doordat het een 5 daagse run betreft is dat puntenaantal wat hoger dan in kortere challenges.
http://www.primegrid.com/challenge/challenge.php

Nu vooruit, zo weinig deelnemers dat ik dat ook nog even erbij zoek:

Plek nr 1: 2500 Punten

HansR: 946.7
[DPC] Charley 230
Kwartet! 185
DB~Dweikel 175
EekTheMan 63.3

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
dju!, plekkie 331

• Arjant2
oeps, helemaal vergeten...
Zo te zien was ik niet de enige, hebben er maar weinig meegedaan.

Arjant2 wijzigde deze reactie 20-03-2015 13:57 (56%)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
PrimeGrid Birthday Challenge

14 Dutch Power Cows

31 [DPC] hansR
168 [DPC]Division_Brabant~Dweikel
203 iconized
210 [DPC]Division_Brabant~Cow_tipping
217 Kwartet!
233 [DPC]Charley
315 [DPC]Herr Roedy
399 I-Warez
408 Patrick
555 Jurjen

En wat was jouw excuus?
(ik had de challenge bijna gemist en daarna te laat alles aangezet. :$ )
In ieder geval de eerste 300 van de in totaal 1594 deelnemers hebben punten gekregen.

Cow_tipping wijzigde deze reactie 16-06-2015 09:55 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr Roedy
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2017
Gaan we weer jongens!
quote:
PrimeGrid: PRPNet Solstice Challenge
Feel like finding a Prime? Join us over at the GFN65536 Solstice Challenge.
Runs from 20-27th of June, 12:00 UTC to 12:00 UTC.

The GFN n=16 sub-project currently has 61,447 WUs to go till b=4,000,000, expecting on average 4.8 primes in that range.
My X6 1100T CPU can crunch ~55 WUs per day, giving me a 3% chance of finding a prime during the challenge, (7*4.8*55)/61447=0.03.
I am sure you've got an even better chance.

Remember to enjoy your local Midsummer/winter day festival or go build a Henge!

Discussion and more information can be found here: 2015 PRPNet June Challenge .

Good luck!
Meer info hier.

Het is alleen geen BOINC challenge, dus ik weet niet hoe men er over denkt.

That's one small step for FSB, one giant leap for clockspeed || You will receive the Order of Lenin for this Captain!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camulos
Damn ik heb deze challenge ook gemist :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EektheMan
Owwz, ook al 2 gemist (geen BOINC doe ik anyways liever niet aan mee).

Dit topic zit wel in mijn watchlist. Ik zal het zelf ook doen, maar hierbij een oproep aan eenieder die zich geroepen voelt om de challenges tot een succes te maken voor DPC, maak hier aub een melding van een challenge _/-\o_

• maarten1001
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-02 08:30
Vanaf aanstaande zaterdag is het tijd om drie dagen punten te gaan scoren in de Winter Solstice Challenge!
Deze keer gaat het om PPS-Sieve, waarbij je zowel je CPU als je GPU aan het grazen kunt zetten }:O
Wie doet er mee?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Topicstarter
(jarig!)
ja, goeie tip.

• EektheMan
Dank voor de tijdige tip. Probeer mee te doen. Helaas heb ik het kaartje in het weekeinde waarschijnlijk wel een paar uurtjes bezet ;-(

• hansR
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 10:52

hansR

koffie zwart graag

Mijn }:O }:O }:O staan al te trappelen :+

badges

• Arjant2
ik zal mijn koetje zeker aanzetten, staat al genoteerd in mijn agenda.
Helaas nog maar 1 grafische kaart beschikbaar, maar zal mijn andere koetjes ook wel laten draaien, alle beetjes helpen tenslotte.

Arjant2 wijzigde deze reactie 17-12-2015 08:19 (9%)

• Arjant2
We zijn begonnen!

Succes allen

• Camulos
ik zal wat gras grazen

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True