Toon posts:

Graag advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een upgrade van mijn pc. Ik wil graag lowbudget onderdelen van mijn pc vervangen. Mijn Videokaart is overleden dus die heb moet zeker vervangen worden. Het lijkt me nu het moment om de keuze te maken om of lowbudget een aantal onderdelen te vervangen of alleen een betere videokaart. Ik had een Geforce 270 GTX

Mijn pc bestaat nu uit:
Operating System:
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU:
AMD Athlon 64 X2 6000+ 60 °C Windsor 90nm Technology
RAM:
4,00GB Single-Channel DDR2 @ 374MHz (6-6-6-18)
Motherboard:
ASUSTeK Computer INC. M2A-VM (Socket AM2 ) 40 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz) ATI video (ASUStek Computer Inc)
Storage
931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA) 31 °C
Optical Drives
TSSTcorp DVD-ROM SH-D163C ATA Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
High Definition Audio-apparaat.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 10:29 ]

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 15:02

waseland

War... war never changes

1. Wat wil je doen met je PC?
2. Wat is je budget?
3. Heb je voorkeuren?

Ik kan al wel zien dat deze vrijwel verouderd is dus als het aan mij lag zou ik een compleet nieuwe kopen.
Maar hiervoor moeten de Tweakers die je willen helpen wel eerst een iets uitbundigere topicstart hebben (ga zelf eens op onderzoek uit wat je wilt hebben, kijk bijvoorbeeld op het forumgedeelte over desktop advies. Daar staan genoeg voorbeelden van alle prijsklassen.)

Succes!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 23:36
Ik heb ongeveer zo'n systeem, een ouder beestje. ik gebruik hem alleen om te browsen, muziek te luisteren en HD films te kijken. Wat je moet/wilt upgraden ligt natuurlijk aan het gebruik van de PC.

Speel je veel games, dan is wellicht een nieuwe PC de moeite waard.

Zit je vooral op internet, dan voldoet een kleine upgrade wellicht.

Wil je vloeiend HD films kijken of wellicht zelfs 4K, dan is een nieuwe videokaart een goede upgrade (het hoeft hier geen hele goede voor te zijn)

Wat je het beste kunt doen om low-budget componenten vervangen is voor een tweedehands videokaart gaan. Wat ik je in ieder geval (onafhankelijk van hoe je je PC gebruikt) wil aanraden is een SSD te kopen. Een SSD zorgt ervoor dat je PC veel sneller opstart en reageert. Het is, vooral voor oudere PCs, een van de beste upgrades die je kunt doen. Deze twee zijn zeker aan te raden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,41

Over het algemeen geldt, hoe groter hoe sneller. Ik weet zo niet wat je doet met je PC, maar ik denk dat 120 GB meer dan zat is en ook snel genoeg. Je huidige harddisk gebruik je naast je SSD om data op te slaan. Programma's en een OS zet je juist op de SSD.

[ Voor 82% gewijzigd door luuksnijmegen op 29-12-2014 10:42 ]

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-02 16:17
Om je beter te kunnen helpen, is het misschien handig dit even door te nemen: CAA beleid

Ow, check dan ook meteen even Nieuw: topic templates en voor je eigen voorstel deze: Handleiding Pricewatch

Welkom op Tweakers trouwens! :)