Algemene kwaliteit van Rapoo / Rapoo V100

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 22:42
Beste Tweakers,

Ik ben 2de kerstdag weer is bij de Mediarkt geweest en toen viel mij een Rapoo V100 toetsenbord op.

Ik daar meteen even online kijken hoe en wat maar ik kon er weinig tot niks over vinden.

Ik heb dus de vraag of dit merk een beetje kwaliteits spul afleverd of is het meer een C merk? En misschien heeft iemand wel ervaring met het specifieke artikel?

Ik zoek een?
Toetsenbord, waarom? Omdat ik de laatste tijd weer wat meer game en ik mis bij mijn huidige toetsenbord een paar mediatoetsen (next/previous track)

Wat is je budget?
Tot een eurotje of 70.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit maakt mij weinig uit al vond ik de Rapoo v100 wel netjes.

En ik hou niet van te hoge toetsen of te lage. Ik werk nu met een Microsoft 600 toetsenbord en daar vind ik de toetsen perfect alleen mis ik hier dus een paar toetsen voor media.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :-)

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-02 21:15
Ik raad je aan een mechanisch toetsenbord te kopen. Dus kan voor een eurotje of 70,
Deze toetsenborden zijn perfect op het geluid dat ze produceren na.

• DeEindbaas
Jesha, deze had de Mediamarkt ook alleen waren de toetsen erg hoog ervan (dit wil ik ook niet). Plus ik werk vannuit huis en dan gaat het tikgeluid ook erg vervelen als je dit de hele dag door hoort.

Dit is geen echte optie al zijn dit misschien de betere borden ik heb meer een combinatie nodig.

- geen hoge toetsen (ook geen laptopbord) maar tussenin
- mediakeys zoals next en prev track etc
- toetsaanslag (tik geluid) niet te hard omdat ik dus ook 40u per week vanuit huis werk. En ik denk dat ik mij daaraan ga irriteren.
- Ook prima voor shooters te spelen. (Speel geen wow of die gerne games)

• jesha
Dreamwire i begrijp dat je bang bent dat het tik geluid je irriteert maar als je dat echt een probleem vind kan je voor een meerwaarde van een 10tje O-rings kopen die zorgen ervoor dat het geluid zwaar gedimt wordt en je moet ook niet zon toetsenbord bij mediamarkt halen daar wordt je finaal opgelicht over prijzen.

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
http://www.mechanicalkeyb...senborden/o-rings-blauw/1

je moet het er maar voor over hebben maar als je dit koopt dan zal je nooit meer iets anders willen.

Extratje, deze toetsenborden hun keycaps zijn zeer makkelijk te verwijderen waardoor je eventjes een keer per jaat het toetsenbord schoon kan maken voor optimale prestaties.
(dus ook geen verhaal van troep tussen je toetsen door je kinderen of wat dan ook)

• DeEindbaas
Thnx voor de info!

Ik kwam net op: http://www.amazon.com/gp/...linkCode=sb1&tag=usa98-20

Ervaringen over dus die Rapoo en die komt er dus goed uit! En blijkbaar heeft die ook mechanische toetsen:

Number of keys:116£¨Mechanical key£©
Keyboard Color: Black
Lifecycle:10 Million Key-press
Multimedia keys:YES
Key press force: 50 + / - 5g
jesha schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:18:
Dreamwire i begrijp dat je bang bent dat het tik geluid je irriteert maar als je dat echt een probleem vind kan je voor een meerwaarde van een 10tje O-rings kopen die zorgen ervoor dat het geluid zwaar gedimt wordt en je moet ook niet zon toetsenbord bij mediamarkt halen daar wordt je finaal opgelicht over prijzen.

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
http://www.mechanicalkeyb...senborden/o-rings-blauw/1

je moet het er maar voor over hebben maar als je dit koopt dan zal je nooit meer iets anders willen.

Extratje, deze toetsenborden hun keycaps zijn zeer makkelijk te verwijderen waardoor je eventjes een keer per jaat het toetsenbord schoon kan maken voor optimale prestaties.
(dus ook geen verhaal van troep tussen je toetsen door je kinderen of wat dan ook)

• jesha
uhmm, het zal ongetwijfeld (dezelfde) technologie zijn maar het zich switches van een onbekend chinees merk. hiermee loop je wel een risico dat je toetsenbord over 6 maanden al kapot is.
echte cherrymx switches staan er bekend om dat ze wel 50 miljoen toetsaanslagen mee gaan en niet 10 miljoen.

echter zal je zelf de keuze moeten maken wat je een beter idee lijkt.

• SH95
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09-2025
Hee!

Misschien een wat late reactie, maar ik heb de rapoo v100 set nu al voor ongeveer 5 maanden.
Voor een gamer die games speelt als league of legends etc.. is dit prima te doen. Heb het setje toen voor 45,- gekocht bij een online shop en heb er zeer zeker geen spijt van gehad!

groetjes,
Sven
Pagina: 1