Google apps: 1 mailadres extern doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Momenteel bezig met de trial om mijn domein om te zetten, maar 1 ding lukt me niet,

Ik bezit een domein met twee doelen:
1 catchallmailadres voor mijzelf
1 forward voor mijn pa naar zijn telfort mail, hij kan het domein dan opgeven als hij zich ergens registreerdt en als hij ooit bij telfort weggaat kan ik de account/lost password mails naar zijn nieuwe mail doorzetten.

De catchall werkt, alleen krijg ik nu de mail van mijn pa binnen. Getracht een forward te maken maar kom er niet uit.
-Maak ik een gebruiker aan dan moet hij ook een gmail user worden, dat wil ik niet, ik wil plat doorsturen.
-Deze guide gevonden: http://www.emailquestions...-aliases-google-apps.html Ik zie de settings onder admin console, apps, gmail, geavanceerd maar die zijn mij te cryptisch. er wordt hier ook gesproken over een EXTRA ontvanger, maar ik wil alles doorgezet

Kan helaas niet teveel testen zonder telkens de mail van paps op te halen dus graag advies als iemand weet hoe dit werkt. Volgens mij kan ik in mijn account ook eem forard aanmaken maar dat geeft issues als mails aan ons beiden zijn gestuurd of in bcc. Vandaar dat ik op domein niveau alles op dat adres hard geforward wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Is het ook een optie om andere mail hosting te zoeken voor de domeinnaam, een waar je een forwarder voor je pa en catchall voor de rest kunt doen. Afhankelijk van hoeveel e-mail daar precies doorheen gaat zou een eenvoudige hostingaccount genoeg moeten zijn.

Google Apps is een heel goed systeem, maar alleen als je gewoon een paar mailboxen met wat aliassen onder je domeinnaam hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door i7Grendel op 28-12-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Goeie, zoiets had ik ooit bij Joker, werkte perfect. Mijn domein zit nu bij Namecheap en daar hebben ze dit ook niet goed geregeld. Ze bieden daar een soort exchange maar dat moet ik dan ook voor elke box nemen die ik geforward wil en dat is wat duur/overkill. Daar adviseren ze om in mijn eigen box met rules te werken, ooit getest kreeg ik alsnog alle mails waar mijn pa in bcc stond. Liefst heb ik alles wel op 1 plek, dan weet je waar je moet kijken.

Eens kijken of ik geen tweede account kan nemen bij namecheap met een losse mailbox.

Ook naar office365 gekeken, daar werkt mijn catchall echter niet. Argument is spam maar voor phishing vind ik het heerlijk om te zien welk mailadres is gebruikt (mail van "ABN" op mijn linkedin mail adres etc)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Dat het bij sommige hosters goed werkt betekent niet dat het bij alle hosters zo is. Namecheap werkt met Open-Xchange, en dat is meer te vergelijken met Google Apps dan met je gemiddelde webhost e-mail.

Ik ben niet bekend met alle controlepanelen, maar als je een host hebt die gebruik maakt van het cPanel controlepaneel zit je in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Het werkt toch het beste om voor je pa een account aan te maken in jouw Google apps omgeving en van daaruit de mail te forwarden. Je pa hoeft dan nooit in te loggen bij je google apps.