monitor voor bij mijn gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 12:33
Ik zoek een?
monitor voor bij mijn laptop

Wat is je budget?
200-300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
merk maakt niet uit maar moet een 144Hz fullhd monitor zijn..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
monitor is voor bij mijn gaming laptop(msi gt72-235nl) (nvidia gtx 980M videokaart) en moet daarom aangesloten kunnen worden, mijn laptop heeft een hdmi 2.0 aansluiting en een Mini-dp aansluiting.

extra vraag, kan van Minidp naar dp 144Hz weergeven?

[ Voor 5% gewijzigd door jesha op 28-12-2014 03:03 ]

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:54
Heb je je zelf al een beetje georiënteerd? Heb je liever 24 of 27 inch? Misschien kun je even de original post uitbreiden.

Als ik zo even gauw kijk kom ik op deze: pricewatch: Asus VG248QE Zwart Monitor uit, een mooie prijs en alle aansluitmogelijkheden die je wenst. In principe heb je geen HDMI 2.0 nodig om op Full HD resolutie 144Hz af te spelen. Is mdp een typo , micro displayport of mini displayport?
Ook moet je je even afvragen of je laptop wel krachtig genoeg is om goed gebruik te maken van de 144Hz refresh rate?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Mag ik vragen welke laptop/GPU je hebt?
Kom op zeg, als je een monitor gemaakt is m.b.v. gamers wil dat toch niet zeggen dat het de beste keuze is? Het zou juist raar zijn als ze het NIET met behulp van gamers zouden hebben gedaan!

[ Voor 90% gewijzigd door jorisvdelsen op 28-12-2014 02:21 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

144hz op 1080p uit een laptop persen is knap lastig, tenzij je knap oude games gaat spelen.

Overigens zijn al die schermen TN panelen, met daardoor slecht contrast, belabberde kijkhoeken, op zijn best matige kleuren en gratis banding.

Dat 144hz voor je ogen prettiger is, is ook zo, maar naar mijn ervaring werkt PWM-free backlight + een niet te hoge helderheid ook al heel erg om je ogen rust te geven.

People as things, that’s where it starts.

• jesha
uhmm, ik heb een msi gt72 2qe-235nl (de beste mobiele gpu op de markt)
ik pers ongeveer 100 fps uit bf4 op bijna max. en ben bereid voor de vloeiendheid wat op te geven.
de laptop heeft mini displayports en ik vroeg me af of je daar de bandbreedte doorheen krijg van 144 Hz

• jesha
Ik heb problemen met bepaalde spellen waarop ik het run op 5000 frames per seconde en daardoor ontstaat op op m'n 60 Hz scherm ghosting(ziet veel dubbel)
ook wil ik een beter scherm ehbben voor CS:go en dergelijke. het is niet dat ik het aanschaf op het mooiste nieuwste spel te spelen op 144 fps want dat gaat toch niet gebeuren en de kleuren en kijkhoeken van dat scherm zal ongetwijfeld beter zijn dan die van mijn laptop tn schermpje.
Pagina: 1