Stroomstoring en grafische kaart kapot hoe aan te tonen?

Pagina: 1
Acties:

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 20:43
Goedeavond allemaal,

Omstreeks 19.00 vanavond heb ik bij mij thuis een stroomstoring mogen meemaken.
Toen ongeveer 30 minuten geleden de stroom weer aanwezig was, mijn pc meteen opgestart om verder te gaan met mijn werkzaamheden. Toen mijn pc werd opgestart kreeg ik een paar rare foutmeldingen en bluescreens welke mij deden vermoeden dat mijn grafische kaart ATI Radeon HD6970 problemen gaf. Na deze losgekoppeld te hebben en mijn scherm op mijn moederbord aangesloten te hebben, starte mijn pc gewoon door op de Intel HD Graphics HD4600 van mijn processor. Na wat uitzoekwerk ben ik er nu dus achter dat mijn grafische kaart en een van mijn harddisks waarschijnlijk slachtoffer is geworden van de stroomstoring.
Vraag is nu: Hoe kan ik dit hard maken bij de verzekering zodat ik hier een vergoeding voor kan krijgen?\

Alvast bedank!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je al gevraagd bij je verzekering in hoeverre je dat hard moet maken? Volgens mij doet de inboedelverzekering over het algemeen niet zo moeilijk met dat soort dingen.
Was de stroomstoring alleen bij jou of in de hele buurt? Dan heeft de verzekering misschien al wel claims van meer mensen gehad en hoef jij niks meer hard te maken omdat het al wel duidelijk is.

• Lucky0wn
Heb nog geen contact kunnen hebben met de verzekering, wilde eerst even info inwinnen om zo ook met een duidelijk en onderbouwd verhaal aan te kunnen komen bij de verzekering maandag.De stroomstoring was bij mijn naaste buren en bij mij. Mijn tegenoverburen hadden zover ik kon zien gewoon het licht nog aan. Bij de nationale storingsdienst waren al verschillende meldingen binnengekomen toen ik de storing wilde melden.

Is het mogelijk dat mijn grafische kaart hieraan is overleden?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wel even melden dat het niet alleen om een stroomstoring ging maar ook om een spanningspiek. Onderbreking van de stroom is namelijk niet zo heel erg, daar moeten apparaten en elektronica tegen kunnen. Tegen spanningspieken kan veel spul niet, dus dat zou dan de oorzaak moeten zijn van het falen van je apparatuur.

• Lucky0wn
Dat is inderdaad waar de man van de storingsdienst over sprak, dus het zou geen probleem moeten zijn dit terug te krijgen? Stelt mij al een beetje meer gerust!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk, zodra je de enige bent én er niemand anders iets weet van een stroomonderbreking of spanningspiek is het heel verdacht. Zodra de energieleverancier of netwerkbeheerder weet dat er een onderbreking is wordt dit geregistreerd. Verzekeraars kunnen en zullen dit vast opvragen op het moment dat ze schadeclaims krijgen. In die zin hoef je geen moeilijkheden te verwachten.

Zorg er voor dat je alvast bent voorbereid: prijsindicatie hebben, bonnetje opzoeken als die er nog is (mail met bestelbevestiging kan ook helpen wanneer die kaart online is gekocht... ) Doe vast wat huiswerk zodat je na dit weekend veel frustratie en heen-en-weer-gefiets kunt voorkomen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
En koop dan gelijk even een spanningsbeschermer. Had je het probleem niet gehad.
Pagina: 1