Beste tweakers
Ik ben op zoek naar een SSD van minimaal 128GB om de standaard 5200rpm schijf van mijn HP Elitebook 2730p te vervangen.
Dus een duik door Google is op zijn plaats met het resultaat dat menig mensen mij zijn voorgegaan hieruit heb ik kunnen opmaken dat de Intel x18-m en Samsung PM800 series mogelijke kandidaten zijn.
Het nadeel is dat deze SSD's al enige tijd uit productie zijn wat ze lastig te vinden of (veel) te duur maakt. Er zijn wel zat aanbieders op ebay e.d. maar deze vertrouw ik van geen meter, dat is vragen om een refurbished disk en het staat mij bij dat zeker in deze eerdere generaties dit een grote impact kan hebben op de levensduur van de schijf.
Mijn voorwaarden: De schijf moet minimaal 128GB groot zijn. Geen refurbished disk.
Mijn budget is maximaal 200 euro maar ik hoop dat dit lager zal uitvallen.
Alvast heel erg bedankt voor uw inbreng en als u nog meer informatie nodig heeft hoor ik dit graag.
Voor het gemak de specificaties van de laptop:
Ik ben op zoek naar een SSD van minimaal 128GB om de standaard 5200rpm schijf van mijn HP Elitebook 2730p te vervangen.
Dus een duik door Google is op zijn plaats met het resultaat dat menig mensen mij zijn voorgegaan hieruit heb ik kunnen opmaken dat de Intel x18-m en Samsung PM800 series mogelijke kandidaten zijn.
Het nadeel is dat deze SSD's al enige tijd uit productie zijn wat ze lastig te vinden of (veel) te duur maakt. Er zijn wel zat aanbieders op ebay e.d. maar deze vertrouw ik van geen meter, dat is vragen om een refurbished disk en het staat mij bij dat zeker in deze eerdere generaties dit een grote impact kan hebben op de levensduur van de schijf.
Mijn voorwaarden: De schijf moet minimaal 128GB groot zijn. Geen refurbished disk.
Mijn budget is maximaal 200 euro maar ik hoop dat dit lager zal uitvallen.
Alvast heel erg bedankt voor uw inbreng en als u nog meer informatie nodig heeft hoor ik dit graag.
Voor het gemak de specificaties van de laptop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Operating System : Windows 8 Enterprise 64-bit CPU : Intel Mobile Core 2 Duo @ 1.86GHz, Penryn 45nm Technology RAM : 8,00GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15) Motherboard : Hewlett-Packard 30EB, Version: F.0D, Chipset: GS45 rev: 07, Southbridge: 82801IM (ICH9-M rev: 03) Graphics : Intel Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family (HP) Storage : 111GB TOSHIBA MK1229GSG, Intel: ICH9M-E/M SATA 300 AHCI Controller BIOS : Brand: HP, Version: 68POU Ver. F.0D, Date: 8-12-2009 |
[ Voor 0% gewijzigd door Tenshi818 op 27-12-2014 23:31 . Reden: typ0's e.d. ]