CPU Temp moet lager!

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hoe krijg ik de temperatuur van mijn TB1200 @ 1333 lager? Ik gebruik een Alpha PAL6035 met YSTECH fan. Case temp is 29 graden en cpu wordt 52 graden full load....(34-35 graden idle)

Ik vindt dit wat veel! Kan dit alleen beter met zo'n delta monster fan? Of scheelt het als de casetemp omlaag gaat?

P.S. Ik heb er een copper shim tussen zitten? Is deze misschien te dik en is er dus geen volledig contact met de cpu?

iemand anders ervaring met de PAL6035 + YSTECH?

Suggesties welkom!

A.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
tja als je case temp 29 graden is, en je brengt die naar beneden naar bv 22 dan zou in 't principe je cpu temp ook met 7 naar beneden moeten gaan. moet je alleen wel een goede airflow hebben. In praktijk bleek dat bij mijn niet helemaal waar omdat die temp sensors dus best wel uit elkaar liggen op mijn mobo, en ik 'maar 3 casefans' heb..

check gewoon ff de temp met je case open dus

Verwijderd

IK persoonlijk vind jou temperaturen heel netjes voor een 1200@1333.

Ik heb zelf ook een tbird 1200, die is niet oc, maar hij is stressed 48a49 C.
idle 42C
Ik heb idd een chassis-fan erin gezet, en bij mij scheelt het best wel wat...
suc6

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dit gaat ZEKER helpen:

Recht onder je CPU in je kast een gat zagen : daar een cooler op zetten die tegen de onderkant van je board blaast. De temp van mijn Tbird 1200@1350 is daarmee 8-12 graden gezakt to 33 max !

Concrete Loop Watercooling

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
tbird 900@1050 1.85volt met k6burn wordt 49 graden, mobo 29. zelfde koeler en fan
jouw temp is best netjes :9~

PS: is er ook een jaloers smiley ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• salvador4
Op donderdag 14 juni 2001 00:22 schreef FreeRider het volgende:
Dit gaat ZEKER helpen:

Recht onder je CPU in je kast een gat zagen : daar een cooler op zetten die tegen de onderkant van je board blaast. De temp van mijn Tbird 1200@1350 is daarmee 8-12 graden gezakt to 33 max !
/edit/ moest wel een addertje onder 't gras zitten hehe..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit gaat ZEKER helpen:

Ja grapjas, dan zit je de tempsensor te koelen |:(

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dit gaat ZEKER helpen:

Niet om lullig te doen maar hiermee koel je niet je CPU zoveel maar eerder je temp. sensor ;)
Die zit daar namelijk aan het mobo vast, die je voor het grootste deel koelt met zo'n actie.

Verwijderd

gat in de achterkant en laten zuigen dus scheelt een 5oC voor een fan die naar binnen blaast (eventueel een gat in de voorkant maken zodat ie meer lucht kan happen) da's wel genoeg.. mij 1333 is 38/40oC stressed op 1533 mhz.. met een globalwin wbk38 op de proc ;)

• salvador4
Op donderdag 14 juni 2001 00:38 schreef Driez het volgende:
gat in de achterkant en laten zuigen dus scheelt een 5oC voor een fan die naar binnen blaast (eventueel een gat in de voorkant maken zodat ie meer lucht kan happen) da's wel genoeg.. mij 1333 is 38/40oC stressed op 1533 mhz.. met een globalwin wbk38 op de proc ;)
uhm, voor zover ik dit begrijp haal jij je koude lucht achter/boven? warme lucht stijgt geloof ik?

Verwijderd

gat zit ongeveer op de hoogte van de cpu net onder de psu ;) en die zuigt de warme lucht er netjes uit :)

En de intake zit onderaan de voorkant :)

Verwijderd

Ja casefans zullen zeker helpen maar een high rpmfan zal, lijkt mij uiteindelijk wel de beste koeling geven. Wat je zou kunnen doen als je een HP Delta neemt is het zo maken dat je tussen 7 en 12 of zelfs tussen 5, 7 en 12V kan schakelen ik heb zelf een HP en ook een MP en de HP lijkt net zo effectief te zijn op 7V als de MP op 12V plus dat in mijn geval de HP zelf wat stiller is dan de MP.

Ik heb tevens twee YS-tech fans deze heb ik er ook eens op gehad Delta MP was ff beter als ik het mij goed herriner maar mn delta HP op 7/12V blijft toch het relaxt :)

Maar als je liever aan de casefans wilt, zorg iig voor een goede flow hier erin daar eruit.
Wat ook kan helpen is (ik weet niet hoe je je fan hebt staan blaas of zuig ) om er voor te zorgen dat (op zuig) je goeie afvoer hebt van warme lucht vanuit cpu of (op blaas) goeie aanvoer hebt van koele lucht .

alle beetjes helpen

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 01:18 schreef Oneindig het volgende:
*knip*
Ik heb tevens twee YS-tech fans deze heb ik er ook eens op gehad Delta MP was ff beter als ik het mij goed herriner maar mn delta HP op 7/12V blijft toch het relaxt :)

*knip*
Het lijkt me stug dat een 26 cfm Ystech minder zou koelen dan een Delta MP met maar 18 cfm maar ja, als dat jouw ervaring is .....

Voor deze Swift had ik diezelfde Alpha 6035, gekocht met Delta HP fan (Black Label)

Maar vanwege de herrie (janktoon) heb ik die fan vervangen voor een Ystech. Die is op 12 v stiller dan die Delta HP op 7 volt en koelt ook beter op 12 V dan die HP op 7 volt. Met beide op 12V maar 3 graden verschil, maar dat is op een Duron 600@1000@1.87 Volt.

Met een TB1200@1333 zal het verschil groter zijn.

Voor de outtake fan heb ik nog wel een tip, zet hem achter de CPU en maak een kapje van dik papier dat over de koeler past en een grotere opening heeft, die tegen de (80mm) outtake fan aanzit. Alle warme lucht van de CPU gaat nu uit de kast -> de cpu koeler hapt niet meer z'n eigen warme lucht -> CPU en Case worden minder warm.
(Bij die Alpha hoort de fan te zuigen, niet te blazen op de CPU)

Greetz,
Hooi. :Y)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik zou zeggen : voel eens aan de achterkant van je bord... juist, als je dat koelt helpt het zeker.

Concrete Loop Watercooling

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 02:54 schreef Hooi het volgende:

[..]

Het lijkt me stug dat een 26 cfm Ystech minder zou koelen dan een Delta MP met maar 18 cfm maar ja, als dat jouw ervaring is .....

Voor deze Swift had ik diezelfde Alpha 6035, gekocht met Delta HP fan (Black Label)

Maar vanwege de herrie (janktoon) heb ik die fan vervangen voor een Ystech. Die is op 12 v stiller dan die Delta HP op 7 volt en koelt ook beter op 12 V dan die HP op 7 volt. Met beide op 12V maar 3 graden verschil, maar dat is op een Duron 600@1000@1.87 Volt.

Met een TB1200@1333 zal het verschil groter zijn.

Voor de outtake fan heb ik nog wel een tip, zet hem achter de CPU en maak een kapje van dik papier dat over de koeler past en een grotere opening heeft, die tegen de (80mm) outtake fan aanzit. Alle warme lucht van de CPU gaat nu uit de kast -> de cpu koeler hapt niet meer z'n eigen warme lucht -> CPU en Case worden minder warm.
(Bij die Alpha hoort de fan te zuigen, niet te blazen op de CPU)

Greetz,
Hooi. :Y)
Ik heb zuigen geprobeerd maar dan blijft de cpu toch echt 6 graden warmer! Blazen werkt beter!

Ik heb 1 intake fan en 1 zuigende casefan + de fan in m'n voeding!

Ik heb het gevoel dat deze temperaturen echt lager moeten. Misschien toch een andere koeler kopen....maar ik heb geen zin in een Delta HP jank in m'n kamer...

A.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Cool! Heb het voor elkaar gekregen m'n cpu temp 8 graden lager te krijgen. Dit kwaam door de tip dat in de A7V133 manual de vcore settings anders staan dan op het mobo zelf.

BETER!

A.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Je moet ook niet zoveel waarde hechten aan de temp readings van jouw Asus mobo, hangt er ook allemaal vanaf welk bios je hebt, en ik heb al gezien dat over het algemeen Asus mobo's hogere temps geven dan bijv. Abit of MSI.

The cyclographing developer

Verwijderd

Nog best lekker temp!
Hmm.. misschien betere airflow in je kast. maar denk niet echt dat je de temp omlaag krijgt..
waterkoeling?

Verwijderd

Ik neem ook in mijn volgende PC waterkooling :9~ en dat is echt veel beter voor je hardware

Verwijderd

ja, je temp is op zih niet zo hoog voor een tb1200 @ 1350, wat ik wel raar vind is dat idle en strest zo veel verschil maakt bij je.
Pagina: 1