Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seanlindeman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08-2023
Hi Tweakers,

Ik zoek naar de beste manier om mijn HTPC in te gaan stellen. Ik heb nu een oud laptopje met linux mint als download en opslag en gebruik een raspberry pi om alles daarvan te streamen.

Ik heb nu de intel NUC besteld (met celeron) en 8GB ram. Ben van plan om hier m'n terabyte hard disk in te plaatsen. eventueel nog via usb een externe schijf. Stap over omdat dat laptopje wel aardig wat stroom trekt en geen gigabit poort heeft, en ook geen usb 3.0.

Nu zoek ik eigenlijk een manier om deze soepel Kodi of Plex te laten draaien, voorkeur gaat uit naar Kodi. Ik snap dat openelec dit prima kan. Maar ik wil ook een download client, deluge bij voorkeur, hebben draaien om deze remote te kunnen benaderen, ik wil een ftp server er op hebben zodat ik ook altijd bij alle bestanden kan.

Wat is de beste manier om dit met zo weinig mogelijk onnodige processen te realiseren? Wordt het toch gewoon een linux mint installeren met kodi daar op, of kan dit ook nog lichter met een openelec soort achtig idee waar je ook nog extra's bij kunt installeren?

Hebben jullie ook een idee voor een goede afstandsbediening? Wil er niet te veel geld aan uitgeven, dus een logitech harmony wordt het niet...

PS. Ik gebruik ook mijn tablet op een externe locatie, en wil vanaf daar ook kunnen streamen. Nu doe ik dat via ftp, in combinatie met ES File explorer en MX player pro. welk apparaat "transcoded" er dan? Mijn tablet toch? Transcoden is toch alleen het geval bij DLNA? Heb het nog via samba geprobeerd, maar dat kreeg ik extern niet aan de praat, ook al had ik alle poorten open. Dit is met plex natuurlijk niet nodig, maar ik ervaarde plex extern als erg traag.

Hoop dat jullie tips hebben!

Alvast bedankt,

Sean.

Edit:

Heb KODIbuntu gevonden, ideaal! En ik heb een Lenovo MCE remote gevonden.

edit voor geinteresseerden, mag een slotje op dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Seanlindeman op 28-12-2014 13:07 . Reden: oplossing gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Beste,
Ik heb dezelfde setup als u. Werkt allemaal super enkel de wifi geeft problemen. De wifi module is brak en geeft regelmatig drops van de connectie. Ik heb nu een ander type besteld en hopelijk is dit vanavond opgelost. Als het mogelijk is sluit dan de nuc aan via kabel.
Ik gebruik transmission ipv deluge. Ik haal met transmission , via kabel, raar maar waar , hogere snelheden.
Popcorn time draait ook lekker.
Je zal ook xscreensaver moeten installeren anders valt je scherm uit na 10 minuten. Zelf al ben je popcorn time aan het bekijken. Binnen xbmc heb je hier geen last van.