Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[aankoopadvies] Home cinema 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• Shadore
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
Hallo tweakers,
Ik ben dus, zoals de titel al doet vermoeden, op zoek naar een Home cinema set. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Ik zoek een?
5.1 Home cinema set.

Wat is je budget?
laten we zeggen dat de grens bij de 1500-1600 ligt, maar het is natuurlijk geen probleem als er minder nodig is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben een normale 40 inch full-hd samsung smart-tv, die 2-3 jaar oud is. Deze geeft natuurlijk niet een geweldig geluid effect en dit zou ik graag willen verbeteren m.b.v. een 5.1 audio set. Het liefst wil ik een draadloze set, aangezien kabels trekken in een redelijk grote kamer niet bepaald het gemakkelijkst is. Maar als ik hiervoor 400 euro meer moet gaan betalen is het de moeite misschien wel waard. Ik vind het verder belangrijk dat er niet té veel features op zitten, die ik toch niet ga gebruiken. 3D is dan ook niet nodig. Ik heb ook een synology diskstation en kan vanaf de tv films kijken die op de NAS staan. Dit geluid moet natuurlijk ook via het nieuwe systeem gaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn vader en ik hadden gekeken naar Bose, omdat dit een bekend merk is. Maar toen we op de pricewatch gingen kijken vonden we alleen nog de verouderde modellen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Hallo shadore,

Ik kan geen advies geven over wat voor set je beste kan kopen.

Onlangs ben ik in bezit van een stereo set. Wat ik heb gedaan(advies van hier) is naar een audio winkel gaan. Advies vragen en eens naar wat setjes luisteren.

Ik had wat moois in gedachten maar ben met wat anders de deur uitgelopen ;)

Heb zelf nu een receiver en 2 boxen.. Dit ga ik uitbreiden binnenkort naar 4.0 en langzaam naar 5.1.

• Shadore
Dat kan ik natuurlijk ook gaan doen, en dat zal ik ook doen. Ik dacht echter misschien hebben jullie een advies of een echt goede set. In iedr geval bedankt voor dit advies!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Dit is een erg mooie set, je hebt alleen nog wel de bekabeling en receiver nodig.

Heb zelf de 2 front speakers gehoord op een Yamaha en dat klonk zeer goed

http://m.teufelaudio.nl/h...round-5.1-set-p13214.html

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik weet niet of er standaard setjes bestaan die volledig draadloos zijn, ik kan er zo geen bedenken. De oplossing die wel eens langskomt hier op het forum is om de beide surround speakers draadloos aan te sturen. Het nadeel is dat dit niet helemaal draadloos is, omdat de beide surround speakers alsnog stroom nodig hebben...

Kabels wegwerken lijkt verschrikkelijk, zolang je er goed over nadenkt en het enigszins plant valt het allemaal best mee. Onder de plint, achter het gordijn of door een kabelgoot er zijn zat mogelijkheden.

Als ik je verhaal goed lees heb je vooral gekeken naar de all-in-one setjes. Wat ik je kan aanraden om eens te gaan kijken naar een losse receiver en daarbij een set speakers. Over het algemeen zal het geluid hiervan een stuk beter zijn dan het geluid dat uit de meeste all-in-one dingen komt.

Daarnaast zoals al eerder genoemd, ga samen met je pa naar een audio zaak en ga daar lekker speakers beluisteren. Op basis daarvan een keuze maken voor welke speakers je zou willen hebben. Stel wel voor jezelf een budget vast, anders ga je veel teveel uitgeven ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bose lekker links laten liggen. Te duur voor hetgeen wat je krijgt.
Draadloze setjes: je ziet ze wel, maar het is vaak relatief duur (want nieuwigheidje) en je ziet het met name bij spul van Samsung en andere lower budget producenten. Kwaliteit is meestal ook niet echt denderend. Daarnaast is het vaak infrarood technologie, en dan moet er een zichtlijn zijn van zender naar speaker.
Bedenk je ook dat je bij draadloos alsnog een aparte versterker per speaker nodig hebt. De power moet ergens vandaan komen he ;)
Kortom: draadloos heeft ook zo zijn nadelen.

Komen we op bedraad: wegwerken van kabels kan ook via een kabelgoot achter een gordijnrails natuurlijk. Heb ik hier zelf al twee jaar en zie je niet eens.

Voor 1600 euro zit je qua hifi redelijk instap. Maar het kan wel. Laat alles in 1 setjes links liggen, en ga luisteren bij een speciaalzaak. Dikke kans dat je met een Denon receiver en een setje Dali's of Klipsch thuis komt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shadore
Super bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ga nu zeker op zoek naar een goede winkel en ga kijken voor een home cinema set!(dus niet een all-in-one) ik neem jullie advies mee en ga waarschijnlijk ook voor bedraad. Ik had bose juist eerst wel overwogen, maar ik ben overtuigd! Nogmaals bedankt voor het advies
Pagina: 1