Advies voor een nieuwe monitor.

Pagina: 1
Acties:

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Monitor. Ik ga 'm gebruiken voor het standaard spul (internetten, word, excel ed), Photoshop en web development.

Wat is je budget?
300€ of minder. Als er een hele goede reden is om het budget te verhogen kan dat ook, maar het liefst niet meer dan 300€.

Zelf vond ik deze monitoren aantrekkelijk:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
pricewatch: Dell P2314H

Dacht ook nog aan de U2715H, maar vind 'm toch net wat te duur.

Waar ik vooral tussen twijfel zijn de U2414H en U2415. Zijn 120px in de hoogte 60€ waard? Of heeft de U2415H ook nog andere voordelen?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind dat Dell altijd wel mooie monitoren maakt, en twijfel dan ook tussen Dell's. Uiteraard sta ik ook open voor andere monitoren en/of merken, maar deze Dell's leken aan mijn eisen te voldoen en krijgen goede reviews.

Grootte: 23 of 24".

Het oog wil ook wat, dus een mooi design is wenselijk. :)

Bedankt alvast voor jullie hulp.

De monitor gaat gebruikt worden als 'hoofdscherm', daarnaast komt mijn MBP. :)

Arthur

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 15:02

waseland

War... war never changes

Waar ik vooral tussen twijfel zijn de U2414H en U2415. Zijn 120px in de hoogte 60€ waard? Of heeft de U2415H ook nog andere voordelen?

- AH-IPS vs IPS zit niet veel verschil in, hooguit een aantal %tjes, de 2415 is wat helderder dan de 2414

Als je je monitor gaat gebruiken voor photoshop/developement kan ik een bredere monitor aanbevelen.
Deze zijn soms wel wat duurder dan 300 maar een vriend van mij heeft er een en zegt dat het ideaal is daarvoor.

- pricewatch: LG 29UM65-P Zwart
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart
- pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
- pricewatch: Philips 298X4QJAB Zwart

Als je dit niks lijkt, dan zou ik persoonlijk inderdaad gaan voor de 2415 of de 2414. Je moet alleen even kijken of die 120 pixels genoeg reden is. Wel moet je even nagaan dat in deze beeldschermen geen DVI/VGA aansluiting zit.

Succes!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:35
Wacht even anderhalve week tot CES (6 t/m 9 januari), daar wordt altijd veel nieuwe elektronica aangekondigd. Voor jouw 'standaard spul' is een hoge resolutie wel lekker, omdat je dan veel werkruimte hebt. 24" en 25" monitoren met resoluties van 2560*1440 (QHD) en 3840*2160 (UHD) worden verwacht, waaronder ook modellen van minder dan €400, die erg geschikt zijn voor jouw doeleinden.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Naar die 29" monitoren ga ik nog even kijken, bedankt voor de tips.

Echter dacht ik, en weet ik uit ervaring, dat het voor (iig web)development juist fijn is om zoveel mogelijk pixels in de hoogte te hebben ipv horizontaal. Eigenlijk zie ik dus ook niet de meerwaarde van een Ultra Wide monitor die alleen meer pixels horizontaal biedt. Behalve natuurlijk veel vensters naast elkaar te hebben.

Wachten tot 10 januari is geen probleem, dat ga ik sowieso doen. 1440P op 24" onder de 400€ lijkt me trouwens echt geweldig. Lekker een hoge PPI en een scherm dat niet te groot is. :9~

Alleen het volgende probleem. Mijn rMBP ondersteund 4K @30hz, niet 60hz. Maar is wel op 52hz te krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door peakrever op 28-12-2014 23:00 ]