• Richardt64
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01-2021
Hallo,

Sinds kort in het bezit van een NUC met Openelec. Zeer tevreden over het video gedeelte. Nu ben ik bezig om al mijn muziek bestanden toe te voegen. Dit gaat deels goed omdat ik niet van alle albums de hoesjes te zien krijg.
Wat ik geprobeerd heb is een ander tagger programma, of een keer opnieuw taggen, echter zonder resultaat. In principe gebruik ik Tagscanner, echter heb ik ook mp3tagger geprobeerd.
Wanneer ik per artiest het album handmatig de informatie opvraag dan krijg ik wel het hoesje te zien. Omdat het om circa 500 albums gaat waar ik de hoesjes van mis hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe ik deze op een eenvoudiger manier tevoorschijn krijg. Handmatig probeer ik te voorkomen. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
Richard

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
J.river is een mediaspeler welke ik voor hifi gebruik. Hij zoekt automatisch de hoesjes op. Is 30 dagen op proef. Ik wil niet meer zonder.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 16:33
Ik heb een vrij forse muziekcollectie getagged met mp3tag Je stelt het programma één keer goed in dmv sneltoetsen maak je het jezelf een stuk makkelijker.

Ik heb alles uniform qua tags en bestandsnaam. Ja, het kost tijd (collectie overstijgt 500 albums) en het is niet het leukste klusje. Heb je echter alles goed staan dan is het een genot om doorheen te bladeren (ook een NUC alleen dan met Kodibuntu) en als je nieuwe muziek aan je collectie wilt toevoegen is het correct taggen nog maar een kleine moeite als mp3tag eenmaal is ingesteld.

Succes!