Toon posts:

Dubbel Mono op Live!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, weet iemand of het switchen van plugs (REAR eruit, headphones erop, en later weer terug) op een Creative Soundblaster Live! 1024 schadelijk is voor de kaart ? Ik doe dit namelijk af en toe (paar keer in de week) en gewoon als je computer aanstaat en ook geluid maakt. Ik doel hierbij niet echt op slijtage van de plugs e.d. maar meer op het echt letterlijk opblazen van een channel. Dat is namelijk het geval.

Alleen nog rechtsvoor en linksachter werken. Ook als ik rechtstreeks een setje oordopjes aan me live hang heb ik maar 1 oorje geluid. M'n FPS 1000 heb ik getest op een ander systeem, en werkt verder prima.

Vraag me af of ik recht heb op garantie, of dat dit een kwestie van misbruik van computer onderdelen is.

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus ook! Ik kan niet meer door de koptelefoon luisteren, kan alleen nog maar gebruik maken van mijn digitale uitgang (boxjes). Daar baal ik best wel van!

Verwijderd

Ja en ik dus ook op mijn SBLive Full :( Mijn front-left doet het niet dus ik luister altijd naar de rear-output met de fader 100% op rear.

Ik ken nog iemand die het ook heeft (weer een ander model, de player of de 1024 ofzo)... Creative heeft toch wel ergens een grove ontwerpfout gemaakt denk ik :'(

Verwijderd

Ik switch al +- een half jaar lang elke avond vanaf boxen naar headphones, yah ik wil wel muziek natuurlijk ;)

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad....

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een nieuwe koop, wat ik waarschijnlijk wel ga doen, is er dan een type dat die fout niet heeft ?