Nieuwe monitor minimaal 27"

Pagina: 1
Acties:

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-02 14:29
Ik zoek een Monitor voor gaming en het werk van mn vrouw

Het moet een scherm zijn van minimaal 27". Ik heb nu een Iiyama ProLite E2773HDS.
Echter wil ik een monitor die een resolutie heeft van minimaal 2560 x1440.

Mijn budget is tot ongeveer €1000. Mag iets meer of minder zijn.

Nu zit ik te twijfelen tussen de
Dell Ultrasharp U3014 (of de Dell Ultrasharp U2715H)

of de

Asus Republic Of Gamers Swift PG278

Ik weet dat de Asus een 144 hz scherm is maar wel een (goed) TN paneel.
De Dell's heb ik al aardig wat van gelezen hier op het forum en is een erg goed scherm.

De games die ik speel zijn zeer divers: van Bf4 tot aan WoW en van Farcry4 tot aan Diablo3/Starcraft2. Dus echt van alles.

De rest van mn systeem is:
i5 2500K
8 gb ram
Evga Gtx980

Welk scherm zou jullie voorkeur hebben? Het "gamerscherm" van Asus of het geweldig goede scherm van Dell.

Ik bedoel merk je een groot verschil tussen gamen op 144hz van de Asus of de hogere resolutie van de Dell?
Welk scherm zou het mooiste beeld tevoorschijn toveren?

Alvast bedankt!
En als ik iets vergeet te melden laat het me maar weten.

• Dr_Weckenwatch
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 09:42
De kleurenweergave van de Dell monitoren zijn een stuk beter dan die van de Asus ROG Swift omdat de Dell's een IPS paneel hebben.
Met de Asus zal de game ervaring wel beter zijn vanwege de hoge refreshrate en G-sync support, dat laatste zal erg lekker werken met jouw videokaart ;).
Zelf zou ik gaan voor de Swift omdat je een GTX 980 hebt en G-sync een verademing is om mee te gamen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik zeggen iets met IPS, gezien zo'n scherm allround beter is dan die ASUS. Ja, hogere refreshrate en G-sync kunnen heel leuk zijn, maar de kleuren en kijkhoeken van die Asus zijn nog ouderwets matig vergeleken met een goede ips, en naar mijn mening hebben relatief trage shooters als BF4 en zeker FC4 weinig baat bij de hogere refreshrate en zeer lage inputlag.

Als de Asus een normalere prijs zou hebben, had ik hem al zeker aangeraden, maar, 700+ betalen voor een 1440p TN scherm? In nog geen 700 jaar.

People as things, that’s where it starts.

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-02 14:29
Die is zeker mooi. Is er een groot verschil met de 3014??

Bedankt voor de tip toad