Advies gevraagd m.b.t. aanschaf tweede monitor

Pagina: 1
Acties:

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05-2025
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal dagen op Google aan het rondspeuren voor advies voor een tweede monitor. Helaas kan ik weinig vinden over welk formaat het beste is.

Thuis gebruik ik een 24" monitor (full HD). Ik heb in het verleden wel eens een zelfde formaat monitor erbij gezet maar op de een of andere manier werkte dat niet prettig. Vandaar is mijn vraag aan jullie; wat werkt het prettigste?

Het tweede scherm hoeft alleen te dienen voor muziek, mappen navigeren terwijl ik met grafische programma's bezig ben, en dat soort zaken.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Wat heb je zelf gevonden?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

En op zijn kant gezette 1024*768 monitor.
Maar dat is wat ik het prettigst vind werken, wat jij het prettigst kun werken kun je alleen zelf bepalen....
Wat was het probleem met die 2e 24" dan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05-2025
Sorry voor mijn karige uitleg, ik lag in bad met mijn tablet en heb vandaag een lange dag gewerkt.

Ik kan mij niet precies meer heugen wat het probleem was met de tweede 24 inch monitor. Volgens mij vond ik hem te 'groot' als tweede scherm.

Voor mij persoonlijk gebruik ik het scherm gewoon om snel iets neer te zetten en dat soort zaken. Een groot scherm lijkt en is dan niet handig omdat je dan naar 'heel' het beeld moet kijken. Een kantelbaar scherm lijkt mij overige een zeer goed idee. Hoewel ik ook sterk begin te neigen naar een vierkant scherm omdat het compact is.

Overigens wordt het tweede scherm aan een draaibare arm gemonteerd, en aan ruimte is geen gebrek.

Maar mijn vraag is wat andere mensen gebruiken, twee keer hetzelfde formaat of juist een kleinere of zelfs vierkant?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26
Eigenlijk vind ik het een vraag die alleen zelf kunt beantwoorden. Maar ik wil wel mijn ervaring met je delen.
Vroeger had ik op het zowel thuis als op het werk een enkel scherm. Op 't werk werd dat een dual screen (2x24") waar ik eerst wel even aan moest wennen. Inmiddels heb ook thuis een dual screen. Het enige wat ik nu nog wil veranderen is dat ik thuis 2 dezelfde schermen wil hebben.
Pagina: 1