Netwerkkabel onder laminaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Hallo,

Volgende week wordt laminaat gelegd in mijn appartement. Nu wil ik 2 netwerkkabels onder het laminaat laten lopen. Kan ik hier gewone cat6 gebruiken of moet echt flat kabel gebruiken? Ben bang dat een gewone cat6 te dik zal zijn.

Aluminium folie ondervloer, kabel komt dan boven de folie misschien gaat dit storingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Heb je geen kruipruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Appartement tweede etage geen kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Normaal moet je in een appartement met onderburen ook geluidsisolatie aanbrengen in de vorm van die groene platen. Daar kan je prima CAT6 bekabeling tussen kwijt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 15:30

Sebazzz

3dp

Waarom leg je de kabel niet langs de plint waarbij je muurplinten gebruikt? Achter je muurplint kan je ook nog andere kabels kwijt zoals coax en geluid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Laminaat + Folie = Geen netwerkkabelruimte.

Je opties zijn dan nog:

- Plinten met ruimte voor kabels
- PowerLine adapters
- Loze leidingen gebruiken
- Nieuwe leidingen aanleggen en die gebruiken
- WiFi gebruiken

Stel dat je een coax kabel hebt lopen die je niet gebruikt (bijvoorbeeld om dat je IPTV hebt), of een telefoonkabel die niet gebruikt wordt, dan kan je die er uit trekken en daar ethernet doorheen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
redfoxert schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:10:
Normaal moet je in een appartement met onderburen ook geluidsisolatie aanbrengen in de vorm van die groene platen. Daar kan je prima CAT6 bekabeling tussen kwijt.
Volgens is dit zeker geen verplichting. Het gaat nieuwbouw appartement die zijn prima geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:19:
[...]

Volgens is dit zeker geen verplichting. Het gaat nieuwbouw appartement die zijn prima geïsoleerd.
Ik zou het toch even controleren in ieder geval. Scheelt je achteraf gedoe om je laminaat opnieuw te moeten leggen en het levert je direct ruimte voor je kabels op als je het niet via plinten wilt doen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
langs de muur zou kunnen maar laminaat gaat na een tijdje uitzetten en wordt de 1,2cm ruimte opgevuld. Met platte kabels zou het volgens mij wel kunnen.

Zie link https://www.conrad.nl/nl/...platte-netwerkkabels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
redfoxert schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:20:
[...]

Ik zou het toch even controleren in ieder geval. Scheelt je achteraf gedoe om je laminaat opnieuw te moeten leggen en het levert je direct ruimte voor je kabels op als je het niet via plinten wilt doen.
Heb hier voor eengezinswoning woning gehad nieuwbouw en boven ook laminaat met folie ondervloer gehad je hoort beneden niets. Gebruik bel Berry alloc laminaat 9m dik kwaliteits laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
redfoxert schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:20:
[...]

Ik heb dit even nagekeken in de map met info over het appartement hier niets in en ben dit eerlijk gezegd ook niet van plan. Heb goeie ervaring met folie als isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb die groene platen als ondervloer (om m'n onderburen overlast te besparen) en tussen die platen en de laminaatdelen een aantal CAT5A kabels gelegd. Kabel erover leggen, even aandrukken met je voeten zodat de vorm in die groene plaat komt te staan. Daarna geultje uitkrassen met een schroevendraaier.

Op dat folie ga je het zeker merken dat er een kabel onderdoor ligt, ik merkte het bij mij op sommige stukken ook, daar moest ik dan iets meer van die groene plaat wegkrabben met een schroevendraaier.

Oja en een tip, leg naar elke ruimte 2 kabels. Ik baal er nog steeds van dat ik in m'n werkkamer maar één kabel heb gelegd. Je zal er misschien niet direct een toepassing voor hebben, maar je kunt de kabel wel achter de kast ofzo leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:29
je kan toch ook in iedere kamer dan een switch leggen? kost je 25 euro per kamer. en heb je de mogelijkheid tot 3/4 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meh .. liever centraal. en als je toch al aan het leggen bent... (zeker goedkoper dan 25 euro zo'n 2e kabel

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Groene platen ga ik niet gebruiken.
Dan rest mij alleen platte kabels of toch met gootjes te gaan werken.

https://www.conrad.nl/nl/...platte-netwerkkabels.html

Ik wil het liefst twee kabel naar de woonkamer 1 voor accespoint en 1 voor iptv. De rest gaat draadloos.
Pagina: 1