Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Desktop opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn desktop crashte heel vaak. Dit is begonnen nadat ik hem vervoerd heb. Op willekeurige momenten, maar ik heb het idee dat het nog vaker gebeurd bij het spelen van Battlefield 3. Ik denk dat met de harde schijf en het moederbord niks mis is aangezien de computer normaal opstart (de geluiden zoals altijd en de lampjes branden). Er verschijnt dus alleen niks op het beeldscherm. Aan het beeldscherm ligt het niet, want met een ander beeldscherm hetzelfde zwarte beeld.

Ik las iets over het weghalen van een strip RAM geheugen en hierdoor startte de pc weer op. Volgens de artikelen die ik las zou het in dat geval aan de voeding moeten liggen. Ik wil natuurlijk wel met 4gb ram mijn computer kunnen draaien dus daarom heb ik de Antec basic power 430 vervangen door Corsair CX430 (voeding). Nu hoor ik 1 lange pieptoon van mijn videokaart afkomen als ik mijn computer probeer op te starten. Hij start dus niet meer op met zwart beeld zoals bij de andere voeding het geval was. Ook draait de ventilator van de videokaart nu 2 keer zo snel (hij start in dit geval dus niet meer op). De lange pieptoon gaat weg wanneer ik een extra 6 pin kabel (3 geel, 3 zwart) van de andere voeding erin doe. (aangezien een dergelijke connector de nieuwe voeding alleen heeft in de vorm van 1 PCI-E)

Mijn videokaart was eerst verbonden met 1 connector stukje met 3 gele en 3 zwarte kabels waar niks op stond én 1 connector stukje met 3 gele en 3 zwarte kabels waar PCI op stond (oude voeding). Hiermee waren precies alle aansluitmogelijkheden voor mijn Videokaart bezet.

Met de nieuwe voeding heb ik maar 1 connectorstukje met de naam PCI-E. Mijn videokaart hoort dit ook aan te kunnen volgens de doos. Aan deze kabel zit ook nog 1 connectorstukje met 2 zwarte kabels maar deze komt van het connectorstukje zelf.

De geluidsmelding die ik nu krijg van volgens mij het moederbord: Lang, kort, kort, kort.
Volgens de handleiding van het moederbord wordt dan de VGA niet gezien, de videokaart dus.

Iemand een idee hoe ik de computer weer aan de praat krijg?

Is het inpluggen van 1 PCI-E connector voldoende voor mijn ATI Radeon HD 5850?

Natuurlijk alvast bedankt voor elke inbreng!

Specificaties:
Moederbord: Asus P5Q-SE
Processor: Intel core 2 duo 3.16
Grafische kaart: ATI Radeon Sapphire HD5850 1GB
Kingston: 4GB ram
Voeding: Antec basic power 430 ---> Corsair CX430

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 19:22 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:02
volgens : http://support.asus.com/pcassistant/pdf/BeepTable_en-us.pdf

Cannot detect any VGA card or VGA
card test fail. <-- je videokaart doet het niet.

Heb je je videokaart al eens uit de computer gehaald en terug geplaatst?

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 27-12-2014 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Bedankt =) Dat heb ik inderdaad al een keer gedaan. Hetzelfde resultaat helaas. Ik heb je reactie verwerkt in de informatie van mijn openingspost!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de doos van de ATI Radeon HD 5850 een omzetter van 4 naar 6 gevonden, zodat ik nu 1 connector heb met 3 zwarte en 3 gele kabels. + 1 pci-e connector heb met 3 zwarte en 3 gele kabels. Wanneer ik deze er beiden in doe draait de ventilator weer normaal en bij 1 kaart RAM geheugen doet hij het, in beiden sloten! De andere RAM kaart doet het ook. Alleen ze kunnen niet beiden in elk een slot, dan start de computer namelijk niet op en hoor ik geen korte bieptoon die je zou moeten horen bij het opstarten. Zwart beeld dus nog steeds. En aan de sloten zelf kan het dus niet liggen! Ook kan het niet aan de voeding liggen want die is dus net vervangen.

Het vreemde is dat hij het eerst dus wel deed met 2 strips of RAM. Na een tijd van Crashen start de computer nu dus niet op met 2.