Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MSI laptop ~ te weinig ruimte om OS te installeren.

Pagina: 1
Acties:

• Jokxider
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 16:26
Hallo Iedereen,

Ik heb vandaag een nieuwe MSI GE60 2PC-261XNL, 15.6" notebook gekocht, maar zit geen OS bij die moet je namelijk zelf installeren.

Vanmiddag heb ik een MSI GE60 2PC-261XNL, 15.6" notebook aangeschaft, echter heeft deze laptop geen OS (dit wist ik van te voren). Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn omdat ik thuis al een windows 7 cd heb liggen. Maar toen ik bij het venster was, waar je kan kiezen op welke schijf je windows wilt installeren. Hierbij waren twee opties: schijf 0 partitie 1 & schijf 0 partitie 2: DriverCD. Volgens de handleiding dien ik windows op DriverCD te installeren, echter heeft deze maar 4.9GB beschikbare ruimte. Deze schijf mag volgens de handleiding niet geformatteerd worden i.v.m. de drivers. Het grootte probleem is dat windows ca. 8 GB nodig heeft. Dit geld voor zowel windows 7 als 8.1.

Kunnen jullie mij helpen? :?

Bij voorbaat dank. ;w

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:39
Hoeveel ruimte heeft partitie 1? Ik vermoed dat het een fout is en dat je juist NIET Driver CD moet gebruiken.
Dit lijkt me een partitie waar je niks in wijzigt, maar juist drivers uit installeert.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon de boel herpartitioneren, één nieuwe partitie aanmaken en daar Windows op installeren?

Drivers trek je dan gewoon van internet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Jokxider
@jopie:Partitie 1 kan die niet op geïnstalleerd worden omdat het geen NTFS partitie is.

[ Voor 89% gewijzigd door Jokxider op 27-12-2014 17:42 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Daarom ook herpartitioneren ;)

• Jokxider
@Compizfox: Er staat dat, dat niet mag omdat je anders je drivers beschadigd. Zijn dit dezelfde drivers als van de geleverde CD

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, dat is logisch. Als je de schijf herpartitioneert zal alles wat erop stond verloren gaan. Maar dat is geen probleem. Windows zal automatisch alle essentiële (zo niet alle) drivers wel via Windows Update installeren. Daarna kun je nog even op de website van MSI kijken om alle overige drivers te downloaden.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55

BLACKfm

O_o

Een rondje langs de Nvidia website en intel en je hebt waarschijnlijk zo goed als alle drivers al. Meegeleverde drivers zijn meestal toch al verouderd. Maar als het installeren van windows je al niet goed af gaat is de vraag of drivers installeren ook wel goed gaat.

Maar wat Compizfox zegt, en weggooien die handleidingen :+

• Jokxider
Hmmm oke bedankt voor het advies dan doe ik dat maar.
Ik zat er inderdaad ook al aan te twijfelen, maar nu doe ik het gewoon.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

op de niet driver partitie installeren. De windows installatiedisk kan deze gewoon naar ntfs formateren.
De driver-partitie zou ik niet verwijderen (stel dat je net een netwerkdriver nodig hebt)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Jokxider
Hmm oke dus nu ben ik weer aan het twijfelen.

http://nl.tinypic.com/r/2h56t7b/8 <--- Partitie1 (NTFS partitie)
http://nl.tinypic.com/r/21b3w5y/8 <---- Partitie 2 (Te weinig ruimte)
http://nl.tinypic.com/r/2myvnv4/8 <----- beide parities

Welke partitie kan ik beter formatteren? Beide staan er bestanden op zo te zien.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon alle partities verwijderen (niet formatteren), dan één nieuwe partitie aanmaken en daarop Windows installeren.

Eventueel kun je ook partitie 1 (waar nu FreeDOS op staat) formatteren in NTFS en dan daarop Windows installeren. Dan behoudt je je driverpartitie, maar ik zie het nu van die partitie eigenlijk niet in.

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 27-12-2014 18:11 ]

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 21:34

kevin33

Welkom in Utopia.

Schijf 1 formatteren als NTFS, en dan Windows installeren?
Schijf 2 zijn voor je drivers e.d.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 10:57
gezien de vragen die gesteld worden partitie 1 (freedos, systeem) formateren,

windows 7 of 8.1 installeren. Dan heb je op de 2e partitie in ieder geval wat drivers staan.

Dan kun je na installatie altijd een backup maken van de driver partitie naar usbb stick en toch de hele schijf formateren.(partitioneren)

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 27-12-2014 18:14 ]

• Jokxider
Oke, allemaal hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb partitie 1 geformatteerd en daarop Windows geïnstalleerd.

• TheJuror
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2018
Ik heb begin deze maand mij ook een MSI GE60 2PC-261XNL aangekocht bij bol.com.

[ Voor 96% gewijzigd door TheJuror op 12-01-2015 18:57 . Reden: Who cares ? ]

Pagina: 1