nieuwe steambox / htpc

Pagina: 1
Acties:

• ChefsSlaad
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 17:42
Hallo mede Tweakers,

Ik wil na lange tijd niet veel meer dan wat casual gamen / Wii spelletjes weer een serieuze gaming PC. Hij komt in de woonkamer, dus hij moet tussen de HIFI apparaten passen. Daarnaast is geluid een overweging.
Ik heb me op de bbg van september gebaseerd met een aantal aanpassinkjes

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een steambox, dus een gaming PC voor in de woonkamer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Stil en mooi. :)

Ik ben gecharmeerd van de Silverstone LC-10B

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, buiten de case niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De case moet een standaard HIFI maat hebben - 44cm breed

Geluid is een belangrijke. Hij staat niet continu aan, dus energieverbruik is alleen in combinatie met geluid een eis.

Ga je overklokken?
Nee

Mijn huidige lijst (obv de bbg september)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 177,95€ 177,95
1Silverstone LC10B Zwart USB 3.0€ 111,48€ 111,48
1Silverstone NT01-PRO€ 59,90€ 59,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 109,90€ 109,90
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,18

[ Voor 9% gewijzigd door ChefsSlaad op 27-12-2014 17:10 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Die koeler voor de CPU lijkt geen fan te hebben en dat ben je echt wel nodig met de i5 4460. Helemaal als je er zo'n stevige videokaart bij hebt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Is een ITX build van rond de 800 euro iets voor je? Die komt namelijk als het goed is in de BBG van januari en op dit moment komen er al tal van voorstellen voorbij in het topic [BBG] Mini-itx gamesysteem januari 2015. Wellicht even de moeite waard om daar te kijken. Belangrijkste puntje van aandacht lijkt me de kast die tussen de HiFi apparaten moet passen, misschien is de pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01 nog een optie? Wordt geleverd met riser card, maar wel even opletten dat er een SFX voeding in moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Tribits op 27-12-2014 17:16 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• ChefsSlaad
Ja, klopt. Er kunnen wel 2 fans op geplaatst worden.

Als alternatief heb ik de scythe big shuriken 2 rev b

Die schijnt stil te zijn, maar ik had gehoopt dat passief hoeken genoeg zou zijn

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Nope, passief is niet te doen, dan moet je veel mindere hardware nemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ChefsSlaad
Tribits schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:13:
Is een ITX build van rond de 800 euro iets voor je?
Ik was in de veronderstelling dat itx vooral voor kleine form factor cases bedoeld is. Ze zijn als ik goed begrijp kleiner, hebben minder features (eenvoudiger) en zijn duurder dan (u)atx boards.

Als dat klopt, en ik wil een redelijk grote case, waarom zou itx dan beter zijn?
Ik wil het vooral snappen, ik heb nog niet veel ervaring hiermee, dus help me het te snappen

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

ChefsSlaad schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:57:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat itx vooral voor kleine form factor cases bedoeld is. Ze zijn als ik goed begrijp kleiner, hebben minder features (eenvoudiger) en zijn duurder dan (u)atx boards.

Als dat klopt, en ik wil een redelijk grote case, waarom zou itx dan beter zijn?
Ik wil het vooral snappen, ik heb nog niet veel ervaring hiermee, dus help me het te snappen
Klopt inderdaad wel. Voor systemen in de woonkamer geniet een kleine kast vaak de voorkeur maar als je er geen problemen mee hebt dat die kast behoorlijk aan de maat is dan is een (micro) ATX kast ook geen probleem. Let wel even goed op de maat, met een hoogte van 17 centimeter is die wel een stuk hoger dan de meeste HiFi componenten. mini ITX borden hebben inderdaad minder SATA aansluitingen, PCI-e en memory slots dan ATX borden maar het is de vraag of je die echt nodig hebt. Prijsverschil is beperkt maar het aanbod van mini ITX borden is beperkter dan dat van ATX borden.

Voordeel is tevens dat een grotere kast over het algemeen wat makkelijker bouwen is en je wat minder risico loopt om tegen (ruimte) problemen aan te lopen. Maar als je de voorbereiding goed doet (of de BBG volgt) hoeft dat geen probleem te zijn.

• ChefsSlaad
Tribits schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:13:
[...]

Klopt inderdaad wel. Voor systemen in de woonkamer geniet een kleine kast vaak de voorkeur maar als je er geen problemen mee hebt dat die kast behoorlijk aan de maat is dan is een (micro) ATX kast ook geen probleem. Let wel even goed op de maat, met een hoogte van 17 centimeter is die wel een stuk hoger dan de meeste HiFi componenten. mini ITX borden hebben inderdaad minder SATA aansluitingen, PCI-e en memory slots dan ATX borden maar het is de vraag of je die echt nodig hebt. Prijsverschil is beperkt maar het aanbod van mini ITX borden is beperkter dan dat van ATX borden.
Kijk, thanks.

Ik heb ook een marantz sr7300 in mijn hifi kast staan, dus hij in relatie tot de andere HIFI componenten valt de hoogte van de case wel mee ;)

Iets anders,
Is de voeding voldoende? Ik koos in eerste instantie voor een fanless model, maar twijfel nu. De gpu heeft al fans en passief de CPU koelen is niet zo verstandig. Dus wat voegt een fanless voeding toe?

Ik zou ook bv deze be quiet 400 watt voeding kunnen doen. Kost bijna de helft en doet hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door ChefsSlaad op 27-12-2014 19:50 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

ChefsSlaad schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:47:
[...]

Ik zou ook bv deze be quiet 400 watt voeding kunnen doen. Kost bijna de helft en doet hetzelfde.
Als 400 watt al voldoet is dan zal het op het randje zitten, een pricewatch: Seasonic S12G 450W is denk ik een beter alternatief. Op de een of andere manier staat de 400 watt be-quiet niet in het lijstje met goede voedingen uit het 'Geschikte Onderdelen Kiezen' topic. Maar goed, ik durf het dus niet met zekerheid te zeggen. Overigens is die Seasonic uit je topic start niet alleen passief maar ook modulair met 80+ Platinum certificering, daar betaal je natuurlijk voor.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een m12ii evo 620W en die hoor ik nie, mn hdd komt erbovenuit. Dus een passief gekoelde psu is pas slim als je je hele pc passief gaat maken. (ik heb nu nog de intel boxed koeler en die maakt bijna geen geluid, de gpu waarschijnlijk meer).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1