Ik ben bezig met een server te bouwen voor een klant maar gezien het korte tijdsbestek en gebrek aan componenten van alles hieronder, hoop ik dat iemand een antwoord heeft en ook omdat het specifiek is.
Specs:
Supermicro X10DRI moederbord
1 x Intel Xeon E5-2620 V3 moederbord
Kingston 32 Gb DDR4 ECC (100% werkend met het de CPU en moederbord) (4x8Gb)
Supermicro 4U 1200 watt redunant
De server gaat keurig aan. Krijg ook scherm te zien, geen probleem.
Symptonen
* Na 30 seconden ongeveer valt de server helemaal uit, of gaat uit en daarna meteen weer aan.
* Voeding gaat oranje branden en blijft koelen (dat is normaal)
* Soms blijven de fans in de kast doorblazen en gaan niet uit
* Stroomstekkers eruit en erin werkt de server weer en gaat weer aan
* Nadat de server uit gaat kan je meteen weer aankrijgen en krijg je meteen beeld (zonder stekkers eruit te trekken)
Wat heb ik al gedaan?
* Alle overbodige hardware eruit gehaald
* Geheugen omgewisseld en met 2 latjes en diverse sloten, geen verschil
* Koeler al gecontroleerd of de CPU te heet wordt (maakt contact dus dat kan het niet zijn)
Ik heb alles al losgehaald wat maar overbodig was behalve de backplane
* CPU, geheugen, SSD zie je in de bios
* De 2x8 Pins en 24 ATX is aangesloten
Wat kan er stuk zijn?
* Moederbord (zou kunnen zijn dat er ergens kortsluiting is, maar alles heb ik al gecontroleerd dus ik ga het moederbord straks nog een keer loshalen, frontconnectoren allemaal losgehaald en alleen powerbutton aangesloten), maar dat zou niet verklaren dat die meteen weer opstart, althans mijn gedachte
* Dacht aan defect powersupply maar dat zou niet verklaren waarom die meteen opstart (allebei geven ze groene LED (en al omgewisseld))
* CPU stuk? Zou goed kunnen maar dan zou het moederbord niet opstarten of iets moeten aangeven denk ik. Ik kan de CPU ook nog in socket 2 gaan steken..
* Geheugen is omgewisseld en dat zou het probleem niet moeten zijn (ook met 2 dimms, zwart en blauwe slot).
* CPU te heet? (zo voelt het niet en de koelpasta is keurig over de oppervlakte verspreid)
De LED op het moederbord blijft keurig knipperen (dat hoort zo).
Normaal zou ik zeggen, pak even een andere PSU (misschien is dat wel een idee maar ik weet niet of ik zo'n zware PSU heb liggen) of andere CPU (ik kan wel een krijgen maar liever niet natuurlijk).
Bios durf ik niet te updaten want als het moederbord uitvalt dan heb ik een probleem. Ik dacht zelf ook nog aan de Energy Efficient van de CPU maar dat kan niet.
Specs:
Supermicro X10DRI moederbord
1 x Intel Xeon E5-2620 V3 moederbord
Kingston 32 Gb DDR4 ECC (100% werkend met het de CPU en moederbord) (4x8Gb)
Supermicro 4U 1200 watt redunant
De server gaat keurig aan. Krijg ook scherm te zien, geen probleem.
Symptonen
* Na 30 seconden ongeveer valt de server helemaal uit, of gaat uit en daarna meteen weer aan.
* Voeding gaat oranje branden en blijft koelen (dat is normaal)
* Soms blijven de fans in de kast doorblazen en gaan niet uit
* Stroomstekkers eruit en erin werkt de server weer en gaat weer aan
* Nadat de server uit gaat kan je meteen weer aankrijgen en krijg je meteen beeld (zonder stekkers eruit te trekken)
Wat heb ik al gedaan?
* Alle overbodige hardware eruit gehaald
* Geheugen omgewisseld en met 2 latjes en diverse sloten, geen verschil
* Koeler al gecontroleerd of de CPU te heet wordt (maakt contact dus dat kan het niet zijn)
Ik heb alles al losgehaald wat maar overbodig was behalve de backplane
* CPU, geheugen, SSD zie je in de bios
* De 2x8 Pins en 24 ATX is aangesloten
Wat kan er stuk zijn?
* Moederbord (zou kunnen zijn dat er ergens kortsluiting is, maar alles heb ik al gecontroleerd dus ik ga het moederbord straks nog een keer loshalen, frontconnectoren allemaal losgehaald en alleen powerbutton aangesloten), maar dat zou niet verklaren dat die meteen weer opstart, althans mijn gedachte
* Dacht aan defect powersupply maar dat zou niet verklaren waarom die meteen opstart (allebei geven ze groene LED (en al omgewisseld))
* CPU stuk? Zou goed kunnen maar dan zou het moederbord niet opstarten of iets moeten aangeven denk ik. Ik kan de CPU ook nog in socket 2 gaan steken..
* Geheugen is omgewisseld en dat zou het probleem niet moeten zijn (ook met 2 dimms, zwart en blauwe slot).
* CPU te heet? (zo voelt het niet en de koelpasta is keurig over de oppervlakte verspreid)
De LED op het moederbord blijft keurig knipperen (dat hoort zo).
Normaal zou ik zeggen, pak even een andere PSU (misschien is dat wel een idee maar ik weet niet of ik zo'n zware PSU heb liggen) of andere CPU (ik kan wel een krijgen maar liever niet natuurlijk).
Bios durf ik niet te updaten want als het moederbord uitvalt dan heb ik een probleem. Ik dacht zelf ook nog aan de Energy Efficient van de CPU maar dat kan niet.
[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 27-12-2014 15:05 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!