Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gezocht ivm draagbare laptop tot <900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Wat ga je met je laptop doen?

On the go: voornamelijk raadplegen van output.(vandaar dat 13inch geen probleem is)
Het produceren wens ik te doen op een normale monitor, zowel thuis als bureau.
De laptop moet ook compatibel zijn om een projector te kunnen aansturen.

Wegens windows only software valt apple af.

Workload die de laptop moet kunnen: Zwaardere Excellsimulaties, specifieke statistische software, C++ en enkele andere simulatiesoftware..

Wat is je budget?
600-900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Draagbaarheid is essentieel! max 15 inch.
SSD is incontournable. (is 128 gb voldoende ?)

Alternatieven:

Asus Zenbook UX303LA-R5088H (899 euro))

1,45 kg

i7 4510U HD 4400
1600*900
128 GB
4GB ram

Asus Transformer book TP300LA-FAST-DW045H (899euro))

1,75kg

13,3"
i5-4200U HD 4400
1980*1080
250gb ssd

Als mensen nog andere ideen hebben, bv combos met 256 gb opslag, gelieve dit te posten :)
Ik ben absoluut niet saillant op pixeldichtheid dus en voor mij mag op een klein 13 inch scherm ook wel een HD ready resolutie.

Ik ben voornamelijk op zoek naar iets zwaardere 15" alternatieven, daar ik denk binnen 13 inch zowat alles vergeleken te hebben.

Alvast bedankt voor de hulp ! _/-\o_

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou sowiso voor de tweede gaan, een slecht scherm is het bij de eerste en een hele kleine ssd, en ook te weinig ram. De i7 gaat niet zo veel uit maken, je moet eerder 6 à 8 gb ram toch hebben, een scherm van 1080p en een ssd van 256g

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de eerste kiezen, lekker licht, resolutie is hoog zat voor een 13,3 inch en de i7 is toch weer een stukje sneller dan die i5 en de accuduur is ook erg goed. Als je een grotere SSD nodig hebt kan je die beter zelf plaatsen aangezien dat vaak een stuk goedkoper is.

De reviews zijn ook goed.
http://www.trustedreviews.com/asus-zenbook-ux303la-review
http://www.expertreviews....us-zenbook-ux303la-review

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 27-12-2014 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch voor de Zenbook te gaan.
Staat momenteel te koop aan 830 euro, daarmee komt hij qua prijs echt in de buurt van 15 inch laptops die met dezelfde specificaties de helft meer wegen en minder accu bieden.
Dat de integrated HD4400 niet kan meten met een mid-end GPU ( de GT740M bv) is jammer, maar anderzijds lopen spelletjes toch ontzettend slecht tot je echt gaat betalen voor bv een GT 760M.

En ik denk niet dat je voor 830 euro een 15 inch koopt met een 4510u, SSD en 760M?
Mvg,

• BoonZ_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-07 14:34
Goedemorgen, ik vond dit bericht via de zoekopdracht in het forum. Ben zelf momenteel ook op zoek naar een Ultra/Zenbook en de UX303LA die je aangaf heeft ook mijn aandacht gekregen. Heb je inmiddels zelf een keuze kunnen maken toevallig en wat zijn je bevindingen als ik vragen mag? :)

Mvgr,
Erik

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Als je zwaare simulaties moet draaien raad ik je niet aan om een ULV processor te kiezen.

@Gevaarlijke Gek, ligt helemaal aan het spelletje heel veel spellen draaien namelijk perfect soepel op die HD4400. Daarnaast hoef je niet naar een x60 kaart een x50M is voldoende om de meeste spellen te spellen.

Ik zou toch echt kijken of er geen goedkope ultra book is die een volwaardige i7 of i5 heeft. Die SSD kun je ook achteraf kopen en in bouwen.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 18:25
Ik zal voor deze gaan: HP Pavilion 15-p142nd

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Pagina: 1