Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf multimedia laptop 650,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb wat advies nodig over de aanschaf van een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal de meeste taken van mijn huidige desktop pc overnemen, tekstverwerking, video's bekijken (netflix) en gamen. Dit laatste hoeft niet op hoge settings. Belangrijker is dat spellen als football manager, shooters, (mmo)rpgs, over een jaar of 3 nog soepel lopen op low/medium. Een aparte gpu zou wel erg prettig zijn. Voor veel downloaden blijf ik mijn desktop gebruiken.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de 600 euro, 650 is mijn max. Meeste bang for buck is natuurlijk gewenst.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Van het bureau naar de bank is ongeveer 5 meter. Gewicht of formaat is geen issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua schermformaat 15 of 17 inch. Hier heb ik geen specifieke voorkeur in. In de Pricewatch al wel het eea. gezien, helaas te lang getwijfeld om de aanbieding voor de Lenovo (i7,gfx850) te kopen.
Nu lijkt het vooral te nijgen naar een HP. Is het handiger om nog even te wachten?
Komt er een beetje op neer dat ik door de bomen het bos niet meer zie en enige wijze raad welkom is!

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Wat dacht je van deze?

pricewatch: Asus R751LN-T4022H

• Fuenta
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01-2022
Deze is een tikkie goedkoper, en 15,6 inch. Goede videokaart, redelijke cpu, en 1TB opslag. Ook 1080p scherm.
Zelf vind ik het ook een mooi ontwerp, maar dat is maar mijn mening.

pricewatch: HP Pavilion 15-p088nd

Verwijderd

Topicstarter
Deze hebben beiden een verschillende processor, hoe verhouden deze zich tot elkaar?
Beiden lijken me zeer interessante opties!

• Fuenta
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:35:
Deze hebben beiden een verschillende processor, hoe verhouden deze zich tot elkaar?
Beiden lijken me zeer interessante opties!
Ik heb de Cpu's tegenover elkaar gezet met cpu boss: http://cpuboss.com/cpus/I...0U-vs-Intel-Core-i5-4200U

De cpu van de HP wint net aan, maar er zit geen groot verschil tussen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dixons heeft nu mooie aanbiedingen,

http://dixons.nl/laptop/n...307/hp-pavilion-15-p032nd

Beeldscherm: 15.6" Full HD scherm (1920×1080) (mat)
Processor: AMD A8-6410 2.0GHz quad-core
Geheugen: 12GB DDR3L RAM
Opslag: 1TB HDD + 8GB cache-SSD
Grafischekaart: AMD Radeon™ R7 M260 2GB

479,20

http://dixons.nl/laptop/n...097/hp-pavilion-15-p035nd

HP Pavilion 15-p035nd met Intel i5-4210U processor, 8GB geheugen en 15.6" Full HD beeldscherm. Beeldscherm: 15.6" Full HD scherm (1920×1080) (mat scherm)
Processor: Intel® Core™ i5-4210U 1.7GHz dual-core
Geheugen: 8GB DDR3 RAM
Grafischekaart: NVIDIA® GeForce® GT840M 2GB

559,20 euro

http://dixons.nl/laptop/n...098/hp-pavilion-15-p045nd

Beeldscherm: 15.6" Full HD scherm (1920×1080) (mat)
Processor: Intel® Core™ i7-4510U 2.0GHz dual-core
Geheugen: 8GB DDR3 RAM
Grafischekaart: NVIDIA® GeForce® GT840M 2GB

639,20 euro

Deze sprongen er voor mij uit. Scheelt met 20% korting aanzienlijk ten opzichte van de prijzen in de PW.
Afwegingen: AMD vs Intel (i5 vs i7) / Prijs/kwaliteit verhouding. Any thoughts?

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Dit lijken mij goede aanbiedingen, je hebt ze ook que cpu & GPU prestaties van laag naar hoog geplaatst.

Ik vind het lastig om te zeggen of de i7 cpu echt een meerwaarde heeft of niet. De i5 is voldoende om allerdaagse activiteiten en zwaardere taken aan te moeten kunnen. De AMD is alleen geschikt voor allerdaagse activiteiten en niet zwaardere taken.

De GT840M is wel beter dan de R7 M260,

Het enige andere verschil tussen tussen Asus en HP is dat de eternet verbinding van de Asus sneller is (1Gbps tegenover 100 Mbps)

Ik kan de keuze niet voor je maken, de HP aanbiedingen zijn prima en de enige meerwaarde die de ASUS nu heeft is 17" scherm en een snellere eternet verbinding.

• Fuenta
Mijn broer wilt ook een laptop kopen, en nu ik de aanbieding van de HP Pavilion 15-p035nd zie (559,20 euro), zal hij hiermee blij worden. Ik heb alleen 2 vragen: Zou de aanbieding morgen ook nog gelden? (Of is het een flits-aanbieding?) en, zou windows op die 8GB SSD zitten zodat de laptop sneller opstarten of is die 8GB SSD er om programma's erop te zetten?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de raad. Ik ben voor de HP Pavilion 15-p035nd gegaan!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Fuenta schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:37:
Mijn broer wilt ook een laptop kopen, en nu ik de aanbieding van de HP Pavilion 15-p035nd zie (559,20 euro), zal hij hiermee blij worden. Ik heb alleen 2 vragen: Zou de aanbieding morgen ook nog gelden? (Of is het een flits-aanbieding?) en, zou windows op die 8GB SSD zitten zodat de laptop sneller opstarten of is die 8GB SSD er om programma's erop te zetten?

Bij voorbaat dank.
Die 8GB SSD is een stukje Cache SSD op de normale HDD. Alle gegevens waar je op dat moment mee bezig bent worden op dat stukje van 8GB weggeschreven, zodra die gegevens niet of een tijdje later pas weer nodig zijn worden ze weggeschreven naar het "tragere" gedeelte van de HDD. Je mag dit niet vergelijken met een echte SSD, echter is het zeker een stukkie sneller.

Ik moet zeggen dat die HP met een i5 en een GT840 echt geen geld is voor deze configuratie.

• Fuenta
NL_Scratch schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:30:
[...]

Die 8GB SSD is een stukje Cache SSD op de normale HDD. Alle gegevens waar je op dat moment mee bezig bent worden op dat stukje van 8GB weggeschreven, zodra die gegevens niet of een tijdje later pas weer nodig zijn worden ze weggeschreven naar het "tragere" gedeelte van de HDD. Je mag dit niet vergelijken met een echte SSD, echter is het zeker een stukkie sneller.

Ik moet zeggen dat die HP met een i5 en een GT840 echt geen geld is voor deze configuratie.
Oké, ik begrijp het nu al wat meer. Bedankt! Toch weer een stukje wijzer. ;)

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
ik zou toch voor de asus gaan

pricewatch: Asus R751LN-T4022H

goedkope hp pavilion laptops hebben meestal slechte bouwkwaliteit, slecht toetsenbord en nog een slechter toetsenbord, de Asus zal op alle vlakken beter zijn

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

NL_Scratch schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:30:
Nope. In dit geval is het een 8GB mSATA SSD naast de normale HDD. Daarnaast wijzen praktijktests uit dat het absoluut geen enkele toegevoegde waarde heeft. Het wordt er niet sneller van.

Maar on-topic:
Alle laptops die hier getoond worden bevatten de Intel Ultra-low-power processoren. Ik zou STERK afraden deze te gebruiken. Ze zijn echt, serieus, enorm traag. De AMD APU in de vermelde HP is net zo sterk, qua CPU, en de geïntegreerde GPU zorgt er voor dat hij veel beter met zijn accu om gaat.

Reken er overigens niet op dat je met deze vermelde systemen over 3 jaar nog de nieuwste spellen kunt spelen. Ook niet op low settings. De GPUs die hier in zitten zijn echt low-end. Zelfs op dit moment zul je naar lage settings moeten gaan om fatsoenlijk te kunnen spelen. En MMOs waarbij je groepeert met meer dan 5 spelers kun je met deze CPUs ook rustig vergeten; je gaat er geen WOW raid mee kunnen draaien, dat trekken ze simpelweg niet. Wil je serieus gaan gamen dan zul je je budget naar boven moeten bijstellen.

Wil je iets waar je wel serieus mee kunt werken dan zou ik kijken naar (op volgorde van wenselijkheid):
pricewatch: Asus F550DP-XX043H
pricewatch: Acer Aspire E5 572G-59XT
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-57AA
pricewatch: HP Pavilion 17-e104ed

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:54
Croga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:05:
[...]

Nope. In dit geval is het een 8GB mSATA SSD naast de normale HDD. Daarnaast wijzen praktijktests uit dat het absoluut geen enkele toegevoegde waarde heeft. Het wordt er niet sneller van.

Maar on-topic:
Alle laptops die hier getoond worden bevatten de Intel Ultra-low-power processoren. Ik zou STERK afraden deze te gebruiken. Ze zijn echt, serieus, enorm traag. De AMD APU in de vermelde HP is net zo sterk, qua CPU, en de geïntegreerde GPU zorgt er voor dat hij veel beter met zijn accu om gaat.

Reken er overigens niet op dat je met deze vermelde systemen over 3 jaar nog de nieuwste spellen kunt spelen. Ook niet op low settings. De GPUs die hier in zitten zijn echt low-end. Zelfs op dit moment zul je naar lage settings moeten gaan om fatsoenlijk te kunnen spelen. En MMOs waarbij je groepeert met meer dan 5 spelers kun je met deze CPUs ook rustig vergeten; je gaat er geen WOW raid mee kunnen draaien, dat trekken ze simpelweg niet. Wil je serieus gaan gamen dan zul je je budget naar boven moeten bijstellen.

Wil je iets waar je wel serieus mee kunt werken dan zou ik kijken naar (op volgorde van wenselijkheid):
pricewatch: Asus F550DP-XX043H
pricewatch: Acer Aspire E5 572G-59XT
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-57AA
pricewatch: HP Pavilion 17-e104ed
En om welke reden gaan deze laptops beter presteren in games? De videokaarten zijn allemaal vergelijkbaar...

De enige reden welke ik kan bedenken is dat de performance op native resolutie mogelijk iets hoger zal liggen doordat de genoemde laptops voorzien van een (bedroevend lage) 1366x768 en 1600x900 resolutie in plaats van de 1920x1080 van de HP

Over het algemeen zullen de ietwat trager ULV processoren niet de beperking vormen qua games maar veel eerder de videokaart....en ja de ULV varianten zijn trager maar ze enorm traag noemen lijkt mij nonsens gezien de eisen van TS

Dat je niet moet verwachten de komende jaren alle games probleemloos te draaien ben ik het wel mee eens...dat kan je ook simpelweg niet verwachten van een laptop in deze klasse

Die HP P035 lijkt mij een prima keus...i5 ULV, 8GB, GT840, Full-HD mat, 1TB SSHD voor die prijs? _/-\o_

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

nooberke schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:19:
En om welke reden gaan deze laptops beter presteren in games? De videokaarten zijn allemaal vergelijkbaar...
TS noemt specifiek MMORPGs. Die leunen veel meer op de CPU dan op de GPU. Een CPU die in de eerder gemelde PCs bedroevend traag is. En ja, ik gebruik hier bewust "bedroevend". Ik heb zelf de twijfelachtige eer gehad met een Core i5-4200U te mogen werken en ik kan je vertellen; dat is geen pretje.

Zoals gezegd; met dit budget zijn de eisen van TS niet in te vullen. Er is voor dat geld geen enkele laptop te krijgen die over 3 jaar de dán moderne spellen nog draait. Maar als je dan toch op zoek moet dan is het gebruik van een U processor niet alleen niet slim, het is ook niet nodig.

• landkroon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 18:12
Prijzen bij Dixons geldig tot en met 2 januari

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Croga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:47:
[...]

TS noemt specifiek MMORPGs. Die leunen veel meer op de CPU dan op de GPU. Een CPU die in de eerder gemelde PCs bedroevend traag is. En ja, ik gebruik hier bewust "bedroevend". Ik heb zelf de twijfelachtige eer gehad met een Core i5-4200U te mogen werken en ik kan je vertellen; dat is geen pretje.
De cpu van de laptops die voorstelt zijn niet zo heel veel sneller. Een AMD A10 is even snel als een i5-4200U en een i5-4200M is ongeveer 25% sneller.
Dat de i5-4200U in jouw laptop slecht presteert heeft waarschijnlijk met slechte koeling te maken.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

wappiewappie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:07:
De cpu van de laptops die voorstelt zijn niet zo heel veel sneller. Een AMD A10 is even snel als een i5-4200U en een i5-4200M is ongeveer 25% sneller.
Dat de i5-4200U in jouw laptop slecht presteert heeft waarschijnlijk met slechte koeling te maken.
In benchmarks mischien. In Real Life ziet het er toch echt anders uit.
Benchmarks draaien kort. De CPUs worden dan ook op hun turbo snelheid getest. Een snelheid die ze over het algemeen niet lang aan kunnen houden. En ja, dan is het verschil tussen de U en M maar 25% (2.5 versus 3.2 Ghz). In Real Life draaien ze echter nooit lang op turbo. En dan is het verschil tussen U en M plotseling een stuk groter (1.6 versus 2.5 Ghz). Voor de A10 geld uiteraard hetzelfde.

Iedere benchmark die minder dan een minuut of 10 loopt gaat je geen beeld geven van wat de real life prestaties zijn.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Dat zeg ik dus. Dat ligt aan de koeling van de laptop.
Een Inspiron 15-5547 bijv. krijg je alleen op knieen wanneer je zowel de gpu als de cpu 100% belast.
in de praktijk wordt de cpu veel minder zwaar belast:
Our stress test shows that the CPU cannot hold its turbo clock speed of 2.4 GHz when both CPU and GPU are put under full load; both cores remain at their standard clock speed of 1.7 GHz. Still, such a scenario will likely never occur in real life. During the Cinebench R15 benchmark (with high loads, but just for the CPU), the Intel Core i5-4210U has no problems remaining at its turbo clock speed at all times.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
http://www.banggood.com/C...D-15_6-Inch-p-945680.html

Als je een beetje risico wilt nemen, is de enigste laptop met 840m + quadcore cpu (Is dan wel ivybridge, maar kwa snelheid maakt dat niet zoveel uit)

Nadeel? Van deze laptop is helemaal niets bekend (toetsenbord? touchpad? batterijduur? schermkwaliteit?)
en garantie moet je ook niet op rekenen

zeker geen laptop voor iedereen, maar de optie is daar voor de mensen die het willen
Pagina: 1