Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website verhuizen naar andere provider (MSSQL, ASP, WINDOWS)

Pagina: 1
Acties:

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Beste,

Ik heb een website laten bouwen door een partij welke ontwikkelt in windows, in plaats van het bij mij bekende php/mysql. Omdat het maandbedrag zo hoog lag, ben ik opzoek gegaan naar een andere host voor IIS/MSSQL en vond een goedkopere.

Ik kreeg na het betalen van een fee de inhoud van de ftp-map en een .bak toegestuurd en ben nu bezig om deze te restoren, zodat ik na een domeinverhuizing direct live kan gaan.

Ik heb de bestanden en de database al terug weten te zetten via de webinterface van exactnet, maar de website krijg ik maar niet draaiende. Kan iemand mij helpen met het begeleiden van dit proces of mij wijzen in de richting waarin ik moet zoeken? Ik weet redelijk veel van php/mysql af, maar IIS/mssql is nieuwe materie voor mij.

Bij voorbaat dank!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de juiste versie van .net etcetera al draaien? Lijkt me dat je wel iets meer nodig hebt dan alleen een mapje bestanden en een database. Goeie versie van SQL ook bijvoorbeeld ?
Waar loop je specifiek tegenaan? En hebben ze je instructies gegeven wat je moet doen om het weer draaiend te krijgen op een andere host ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad.
offtopic:
Misschien was de reden dat de ander duurder was, dat je er wel de benodigde hulp kreeg ;)

Overigens les voor de volgende keer: zorg altijd voor een lokale backup. En heb die getest t/m werkend zien.

Als je niet weet wat waar moet worden ingesteld: doe het niet zelf op een productiemachine die bereikbaar is van internet! Dat ga je niet veilig krijgen. Vraag her bijv (a€€ ) aan de nieuwe hoster.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gentillekes
Ik heb helaas geen instructies of iets dergelijks gegeven. Dit is een gevalletje 'zoek het maar uit' en daarmee is het voor mij een zoektocht zonder eind. Geen idee wat ik moet doen.... :')

inmiddels heb ik besloten om zolang van de website een statische html pagina te maken. Een workaround helaas.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik ze gewoon om die instructie vragen? Beetje klantvriendelijk bedrijf geeft je dat wel, desnoods tegen betaling. Niet zo slim om te verhuizen en er dan achter te komen dat het niet werkend te krijgen is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50

Urk

gentillekes schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:10:
Ik heb helaas geen instructies of iets dergelijks gegeven. Dit is een gevalletje 'zoek het maar uit' en daarmee is het voor mij een zoektocht zonder eind. Geen idee wat ik moet doen.... :')

inmiddels heb ik besloten om zolang van de website een statische html pagina te maken. Een workaround helaas.
Ik kan je wel helpen denk ik. Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb ook veel verstand van classic ASP, mocht dat het geval zijn.
Stuur maar even een DM anders...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het eerste wat in mij opkomt

koppeling met de database zelf controleren (andere server natuurlijk)

als js mssql naar een andere omgeving gooit heb je goeie kans dat je je gebruikers opnieuw rechten moet geven

Iperf

• gentillekes
Die koppeling doet het prima. Tot zover heb ik al kunnen testen dankzij de hulp van een vriend. Het bleek echter dat in de geleverde code (ASPX-files) verwezen wordt naar libraries, die niet zijn meegeleverd.
Pagina: 1