Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sp0cK_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04-2021
Mijn bedrijf site.com heeft een onverwacht subdomein.site.com die linkt naar een andere site die op hetzelfde IP/VPS gehost wordt. Ik kwam hierachter door even te kijken welke pagina's van site.com geindexeerd worden.

Nou staat de gehele site als kopie op een subdomein.site.com en heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe dat kan en hoe ik dat verwijder.

Ik heb altijd met de command line gewerkt op de VPS dus misschien dat daar iets verkeerd is gegaan. Misschien toch cPanel installeren en dat ik daar het subdomein kan verwijderen?

Thanks!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 18:34

Salandur

Software Engineer

Ik zou eerst een kijken bij je DNS instellingen van je domein. Het zou goed kunnen dat hij daar is opgenomen en wijst naar een ander IP adres.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Sp0cK_
DNS heb ik gecheckt - staat niks in over het subdomein

• Sp0cK_
Ik ben er net achter gekomen dat ongeacht wat ik invoer. "subdomein.site.com" of "onwijzesite.site.com" hij geeft altijd die zelfde site weer.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is 't nou een fysieke kopie op je eigen virtual server of zoals je topictitle aangeeft een 301-redirect naar een andere site?

Wijzigingen op een VPS die je niet zelf hebt aangebracht zijn natuurlijk niet gezond.. Hack?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sp0cK_ schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:58:
Ik ben er net achter gekomen dat ongeacht wat ik invoer. "subdomein.site.com" of "onwijzesite.site.com" hij geeft altijd die zelfde site weer.
Ik vermoed dat je DNS een wildcard-pointer is, dat zie je wel vaker.

Het beste wat je kan doen is in je htaccess of nginx configuratie een wijziging plaatsen die alle subdomeinen naar je hoofddomein wijst.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Serverconfiguratie in een forum over clientside web development? :? Waar hoort mijn topic?

WEB>>WSS

Overigens zou ik eens wat meer info geven, want op deze manier kunnen ze je daar ook niet helpen. Je zegt niks over de gebruikte software, hardware, services. Niks over wat je ingesteld hebt. En nu moeten wij raden wat je gedaan hebt waardoor dat subdomein er gekomen is? Ik weet niet of mijn collega's in Serversoftware en Windows Servers dit topic open gaan laten als je niet wat extra informatie geeft om het topic zin te geven, dus ik stel voor dat je daar eens mee begint. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sp0cK_
Firesphere heeft gelijk denk ik. Omdat die wildcard naar hetzelfde IP wordt redirect als die andere site. Ben nu hard op zoek naar de code hiervoor. Dit zou moeten werken toch?
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^yourdomain.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://yourdomain.com/$1 [L,R=301]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Firesphere schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:06:
[...]

Ik vermoed dat je DNS een wildcard-pointer is, dat zie je wel vaker.

Het beste wat je kan doen is in je htaccess of nginx configuratie een wijziging plaatsen die alle subdomeinen naar je hoofddomein wijst.
Ik denk dat het beste wat hij kan doen, het disablen van die wildcard is. Zover ik weet is dit namelijk geen normaal of gewenst gedrag.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Sp0cK_
Compizfox schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat het beste wat hij kan doen, het disablen van die wildcard is. Zover ik weet is dit namelijk geen normaal of gewenst gedrag.
Zojuist de Wildcard disabled inderdaad en dat werkt. Ben alsnog benieuwd wat de juiste code is voor de .htaccess

Cheers

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sp0cK_ schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:28:
[...]

Zojuist de Wildcard disabled inderdaad en dat werkt. Ben alsnog benieuwd wat de juiste code is voor de .htaccess

Cheers
Je htaccess klopt zo inderdaad, maar met het uitzetten van de wildcard, is het netter opgelost.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hier had je overigens mod_rewrite niet eens voor nodig gehad, dat kan veel simpeler met een Redirect (uit mod_alias): http://httpd.apache.org/docs/2.4/mod/mod_alias.html#redirect

Maar nu je wildcard uitstaat is het inderdaad niet meer nodig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 27-12-2014 13:33 ]

• Osiris
  • Niet online
Euh, maar heeft jouw VPS geen eigen IP dan? Of is het geen virtual private server? Want alsnog vind ik het raar dat er achter dat IP een redirect zit naar een site waar de TS niets van weet..

Kijk, als het nou shared hosting is, OK, logisch, maar bij een VPS?

• Sp0cK_
Osiris schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:53:
Euh, maar heeft jouw VPS geen eigen IP dan? Of is het geen virtual private server? Want alsnog vind ik het raar dat er achter dat IP een redirect zit naar een site waar de TS niets van weet..

Kijk, als het nou shared hosting is, OK, logisch, maar bij een VPS?
Ja de 2 sites hebben hetzelfde IP. Dus vandaar dat hij daarnaartoe re-direct, denk ik. Waarom hij dat doet is voor mij nog een raadsel...

• Osiris
  • Niet online
En dat IP is op *jouw* "eigen" server (VPS) getermineerd?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sp0cK_ schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:27:
[...]

Ja de 2 sites hebben hetzelfde IP. Dus vandaar dat hij daarnaartoe re-direct, denk ik. Waarom hij dat doet is voor mij nog een raadsel...
Dus die andere site draait ook op jouw VPS?

• Sp0cK_
Compizfox schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:53:
[...]

Dus die andere site draait ook op jouw VPS?
Inderdaad. Allemaal onder hetzelfde IP.

Nou blijkt dat ik na 2 en half uur de DNS wildcard van 1 domein disabled heb, al mijn websites van dat IP niet meer bereikbaar zijn.... Kan ze wel pingen maar niet openen. Zelfs de websites die helemaal niet aan dat DNS gekoppeld zijn.

Anderhalf uur geleden die wildcard weer enabled maar kan ze nog niet openen. Verwacht binnen paar uurtjes dat dat wel weer kan.

En ik dacht DNS ondertussen te begrijpen... not...
Pagina: 1