Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:21

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ik heb hier de tablet van mijn moeder liggen, die uit het niets in een bootloop vast zit. Ik heb van alles geprobeerd, maar de tablet blijft momenteel nog steeds hangen in een bootloop.

[list]
• De tablet is soft uitgezet (alleen scherm uit) en daarna in de hoes gestopt, ongeveer anderhalf uur later weer uit de hoes gehaald en de tablet stond op het beginscherm (Samsung Galaxy Note 10.1 tekst)

• Geprobeerd te resetten doormiddel van power knop 15 seconden in gedrukt houden, tablet ging uit en aan maar hetzelfde probleem was er nog steeds.

• Recovery modus is niet te bereiken, logo wordt 2 keer weergegeven, daarna licht het scherm op en gaat na een seconde weer uit.

• ODIN mode is wel te bereiken.

• PC ziet de tablet wel en ODIN ook

• KIES ziet de tablet wel maar blijft connecten.

Ik heb dus via ODIN geprobeerd om de stock firmware te flashen en volgens ODIN lukt dit ook, en de tablet start opnieuw op maar nog steeds in een bootloop.
Ik heb daarna verschillende firmwares geprobeerd, van CMW met auto root tot Gnabo met Gapps, ODIN laat telkens weten dat de flash geslaagd is, toch blijft de ODIN mode official Samsung weergeven en blijft de tablet in een bootloop hangen.
Ik heb op internet een origineel PIT bestand gevonden van de Galaxy Note 10.1 en deze geflashed met re-partition van ODIN, opnieuw geeft ODIN aan dat de flash geslaagd is maar de tablet blijft de official Samsung rom houden met een bootloop.

Ik heb zelfs geprobeerd om de tablet te hard bricken :X maar zelfs dit gebeurt niet.

Iemand nog een idee om deze tablet nog wat leven in te blazen?

Edit:

Zojuist nog even een re-partition gedaan samen met een firmware flash.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> N8010XXUDNE4_N8010PHNDNF1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Added!!
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Set PIT file..
<ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> sboot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!! 
<ID:0/003> tz.img
<ID:0/003> boot.img
<ID:0/003> recovery.img
<ID:0/003> system.img
<ID:0/003> cache.img
<ID:0/003> hidden.img
<ID:0/003> RQT_CLOSE !!
<ID:0/003> RES OK !!
<ID:0/003> Removed!!
<ID:0/003> Remain Port ....  0 
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Dit is wat er uit komt. Maar nog steeds vast op het Samsung galaxy tekst scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door InFamous op 27-12-2014 13:21 ]

Formerly known as Ragdoll

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Nee, die firmware heb ik al geprobeerd, 4.4.2 en 4.1.2 Beide werken niet.

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 27-12-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Kan je een recovery flashen via odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ja, ik kan alles flashen. Dat flashen slaagt ook volgens ODIN, maar er gebeurt vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Je kan proberen een custom recovery te flashen als TWRP. Vervolgens weer proberen te booten in recovery, dan factory reset.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Been there done that, again flashen slaagd, maar ik kom maar niet in de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Kan je via Fastboot "reboot recovery" doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Geen idee, daar ga ik mij eens in verdiepen.

Gaat dus ook niet, device wordt niet gevonden door adb.exe

[ Voor 71% gewijzigd door InFamous op 27-12-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Niet via adb (adb is voor in android zelf). je moet fastboot gebruiken.
installeer dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
Open het programma dan en kijk of fastboot een toestel detecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Command fastboot devices geeft niks terug, adb devices een lege lijst.

Als ik fastboot flash boot boot.img wil flashen, krijg ik <waiting for device>.

Dus nee, fastboot werkt niet.

[ Voor 194% gewijzigd door InFamous op 27-12-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Iemand anders nog een idee om dit ding leven in te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Het is ondertussen even geleden dat je voor het laatst gepost hebt hier, maar ik ben erg benieuwd of het je nog gelukt is om van de bootloop error af te komen. Ik zat er aan te denken om Android Kitkat 4.4.2 er op te zetten, maar ik lees verschillende verhalen dat mensen in een bootloop komen en hier niet meer uit komen. Ik hoor graag je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Nee, helemaal niks werkt.

Verschillende roms geprobeerd en zelfs geprobeerd moedwillig het tablet te bricken.

Hij pakt gewoon niets meer en is uiteindelijk dan ook bij het grofvuil beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Thanks voor je reply. Dan maar toch even geen custom rom voor mijn tablet. Ben altijd een beetje huiverig voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Uiteraard is een customrom altijd eigen risico, maar een custom rom is niet de oorzaak van mijn probleem, aangezien er nog de standaard firmware op stond. Dit is puur een hardware matig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik zelf ook gehad en na lang zoeken vond ik de oplossing.

Volg de hieronder beschreven stappen om toestel weer aan de praat te krijgen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Follow the steps bellow to factory restore you Galaxy note 10.1

- Turn Off your Samsung Galaxy Note 10.1 device.

- Wait for 10 seconds, Then move to the next step.

- Press and hold Volume Up key + Power key.

- Keep pressing the above keys until the Samsung Logo appears,Then release Power key only.

- When you see Factory reset / System Recovery menu on screen release the Volume Up Key.

- Use Volume Down key to select Wipe Data / Factory Reset option.

- Use Power key to confirm the operation.

- You need to use the Volume Down key again to select "Yes -- delete all user data"

- Use Power key to confirm.

- After performing the hard reset, Select Reboot System Now option, And confirm it using Power key.

- Now the phone will reboots, Wait for it to be fully on and then you can start using it.

:)F Notice: The Hard Reset / Factory Reset operation will delete anything that are saved in your phone's internal memory, So make a backup of your data in case you can access them.. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Dat werkte in mijn geval dus niet, ik kwam niet verder als het samsung logo waarna de tablet weer opnieuw opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde had ik ook. Heb de tablet uiteindelijk uit kunnen schakelen door de aan en uit knop meerdere malen lang ingedrukt te houden. Eenmaal uitgeschakeld heb ik de eerder genoemde combi uitgevoerd en voila. Ik had het probleem eerst willen oplossen door een downgrade uit te voeren naar 4.1.2 maar dat ging niet. Apparaat bleef zichzelf herstarten. Ik hoop dat het je lukt. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Bij dit tablet is het een hardware matig probleem, accu is los geweest en daarna bovenstaande trucje geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem...
Via Odin lukt het om te connecten, maar via windows niet..
MTP USB device fout..
Via Odin heb ik al een nieuwe firmware erop willen zetten, zoals boven beschreven lukt het flashen, volgens Odin, maar werkt het niet.
Die firmware heb ik van SAMMOBILE.com/FIRMWARE gehaald.

Bij mij werkt de Hard reset niet eens. Als ik de toetsencombinatie ingedrukt houd, dan komt het samsung logo, laat ik de power knop los (volume-up knop nog vast) dan krijg ik een zwart scherm voor 5 sec, daarna komt het samsung logo weer en doet het verder niks...

Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Robbert van Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joku46
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-12-2019
Bij harde reset volume_up en powerknop krijg ik:

Warning!!
A custom OS can cause critical problems in phone and installed applications.
If you want to download a custom OS, press the volume up key.
Otherwise, press the volume down key to cancel.

Volume up : Continue
Volume down : Cancel (restart phone)
(ik heb en tablet)

Wat nu?
Hij ligt al dagen op te starten en weer uit te gaan en weer op te starten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wat voor mij uiteindelijk heeft gewerkt is een complete flash en het verwijderen van het besturingssysteem. Eerst met Odin er een custom boot (trws of iets dergelijks) op gezet en daarna een originele versie van android (via sammobile) via odin erop gezet. Het lijkt dat het bootloop probleem ontstaat wanneer er een beschadigd bestand van het besturingssysteem is; ik kreeg het bericht in de custom bootloader dat er system niet gemount kon worden en er dus geen OS aanwezig was. Ik heb een dag lang allerlei dingen geprobeerd maar realiseerde me dat alle bestanden, ook degene die ik hier voorbij zie komen, geen complete OSsen zijn maar enkel bootloaders. De goede firmware is ongeveer 1.1 gb in zipcompressie, die pak je uit en laad je in Odin versie 3.10. vervolgens druk je op start en ben je ongeveer 20 minuten bezig met het overzetten van de nieuwe firmware (android kitkat) en vanaf daar lukt het wel.
Zorg ervoor dat je een usbpoort met voldoende ampere gebruikt want het lijkt erop dat de accu anders niet bijlaadt en je installatie niet lukt. Succes!
ik heb trouwens wel de firmware op mijn computer staan, mocht het niet lukken om die te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesbos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-05-2024
Ayus, Je gaf aan dat je hetzelfde probleem had dan Joku46. Dat heb ik ook. Ik had via odin een nieuwe md5 (nederlandse versie) opgehaald (na 6 uur trage download) en kon deze er via odin opzetten, maar na de hertsrat veranderde er niets.
Je gaf aan dat je daarna opnieuw een originele versie weer er op had moeten zetten? Is dit de enige handeling en waar kan ik de originele md5 vinden?

ik las ergens dat dit probleem veroorzaakt kan zijn door problemen met de flash nand geheugen maar twijfel er aan : dan zou de gehele tablet toch niets moeten doen?

Dus gewoon twee keer een md5 met odin er op zetten is voldoende of moet ik 'om de bootloader te vervangen , 'dieper gaan' ? Moet bvijv in odin andere vinkjes oid worden gebruikt om 'alles' bij te werken? Met odin kan ik dius wel de note zien en ook 'laden' vanaf Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je een complete flash en het verwijderen van het besturingssysteem doen zodat ik de beschrijving van ayus kan volgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:24:
Hoe kun je een complete flash en het verwijderen van het besturingssysteem doen zodat ik de beschrijving van ayus kan volgen ?
Maak even een nieuw topic aan voor je probleem, het wordt dan eerder gelezen en sneller opgepakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.