Beyerdynamic DT-770 Pro 250 Ohm of Shure SRH840 44 Ohm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoi,

Laatst was ik eruit om een Beyerdynamic DT-770 250 Ohm aan te gaan schaffen. Dit zou zonder versterker opzich al prima werken. Al zou een versterker beter zijn. Ik kwam erachter dat ik in de buurt ook een Shure SHR840 44 Ohm aan zou kunnen schaffen. Een versterker zou dan als het goed is niet nodig zijn.

De DT-770 kan ik nieuw kopen voor € 105,- en een CC BH2 versterker voro pak en beet € 65,-
De SHR840 is nieuw voor € 150,- verkrijgbaar.

Na wat research schijnen ze allebei heel prima te zijn.

Wat te doen als jullie voor deze keuze staan? Is de 250Ohm het waard? En zoja, waarom?
Ik doe geen professioneel werk, maar speel keyboard voor de hobby en gebruik de koptelefoon ook voor de laptop.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Dit is alweer het derde topic dat je hebt geopend in je koptelefoon zoektocht?

Kan je ze niet beide beluisteren en daarna een keuze maken?

Voor hetzelfde heb je helemaal geen versterker nodig met de DT770.

Mijn Focusrite Saffire 6 USB is prima in staat mijn Beyer Dynamic DT990 aan te sturen. Zonder aparte amp.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 27-12-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ja, het loopt wat chaotisch. De ene was om na te gaan of er een versterker nodig is. Deze is voor welk type koptelefoon. Als ik deze vraag in dat andere topic stel, gaan die twee zaken door elkaar lopen. Dat lijkt me ook onhandig als iemand het topic ooit naleest.

Uiteindelijk is het de Shure SHR440 geworden. De Mediamarkt had de SHR840 niet op voorraad en de SHR440 was € 50,- goedkoper en zag ik ook goede recensies over.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Nu te laat maar ik heb zelf de DT770 250Ohm en hij klinkt fantastisch. Ook zonder versterker klinkt hij goed, al mist ie dan een klein beetje punch.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hm ja, er kwamen steeds meer reacties binnen dat de 250 Ohm het prima doet zonder versterker. Naja, ik ben blij met de SHR440. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik werk dagelijks op m'n DT770 Pro 250 Ohm. Doe er veel dialoogmontages mee voor film/tv en ik gebruik hem voor m'n radiohobby.

De DT770 Pro 250 Ohm is neutraler dan de 80 Ohm versie. De 80 Ohm versie is gekleurder in het laag cq. hij laat meer laag horen dan dat er is. Daar moet je van houden. De 250 Ohm is uiteraard zachter dan de 80 Ohm op bijvoorbeeld telefoons. Je moet wel iets van een hoofdtelefoonversterker hebben, maar op de hoofdtelefoonuitgang van m'n oude computer werkt hij ook goed.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 20:48
Top, fijn dat je een mooie shure hebt gekocht.

Hij moet nog wel een beetje inspelen, het rubber van de luidsprekers is nog wat stug, over een maandje of wat zal je verstelt staan van de Mooie diepe basweergave
Pagina: 1