Televisies met actieve communicatie tijdens standby?

Pagina: 1
Acties:

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 18:41

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Momenteel heb ik een Samsung LE40B650 (oud beestje maar doet het nog erg goed) en daar ben ik opzich erg tevreden mee. Heb een kabel gemaakt die in de service port kan zodat ik met mijn HTPC via een seriële interface commando's naar de TV kan sturen, bijvoorbeeld om hem uit te zettten. Dit werkt allemaal prima, maar ik kan de televisie niet aan zetten als deze uit staat. Er is wel een commando voor, maar de communicatiechips krijgen geen stroom als de TV uitstaat.

Ik heb laatst eens gekeken of er televisies waren die dat wel konden, maar het lijkt erop dat de meeste fabrikanten hun televisies zo hebben ontworpen dat er geen aan-commando gestuurd kan worden (zelfs geen Wake On Lan bij de nieuwste smartTV's).

Ik ben nog niet op het punt dat ik mijn televisie openschroef om draadjes van de voeding naar de communicatiechips te trekken (sommige delen hebben wel stroom tijdens standby), dus voorlopig vroeg ik me af of er mensen zijn die toevallig merken, reeksen of televisies kennen die:

- Een actieve seriële poort hebben tijdens standby
- Een actieve ethernetpoort hebben tijdens standby

Ik weet dat ik eventueel een IR-blaster zou kunnen gebruiken, maar ik wil eigenlijk zoveel mogelijk uit het zicht houden. HDMI-CEC (eventueel een losse adapter op een niet gebruikte HDMI-aansluiting) zou ook nog kunnen, maar ik heb daar eigenlijk alleen maar gedonder mee gehad. Een adaptertje wil ik nog wel proberen.

Update:
Zo'n CEC adapter is misschien wel de goedkoopste en handigste oplossing. Zo te zien is er een library voor...

http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
https://github.com/Pulse-Eight/libcec

[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 27-12-2014 12:00 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m