Toon posts:

Desktop advies - mainstream game computer - september 2014

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal maximum 1000 Euro Incl. verzendkosten en monitor. We willen de assemblage zelf doen (voor de eerste keer)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk een TV, die we als monitor willen gebruiken (Samsung UE32EH5000, resolutie 1920 x 1080)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De opstelling zoals beschreven in Tweakers september review spreekt ons erg aan. Vooral vanwege het positieve commentaar op de video kaart.

Processor: I5 4590 boxed
Moeder bord: Gigabyte G1 Sniper B5
Intern geheugen: Crucial ballistix tactical 8 Gb
Video kaart: Club3 Radeon R9 290 Royal Ace
SSD: Crucial MX100 256 GA
HD: Seagate-desktop-hdd, 1TB
DVD: Samsung SH-224DB
Behuizing: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Voeding: Cooler master v550 semi modular
Besturingssysteem: Windows 8.1 (64 bit NL)
Toetsenbord: Sharkoon Skiller Pro
Eventueel monitor
Nog extra dingen die we vergeten zijn.....

Vragen:
* is het aan te raden extra koeling te kopen (vanwege het hoge energie verbruik van de video kaart)?
* Op welke onderdelen we kunnen kosten besparen, zonder kwaliteit verlies?
* Past deze video kaart op het moederbord Gigabyte G1.Sniper B5 in combinatie met ssd, hd en dvd?
* Is de voeding voldoende?
* Heeft iemand ervaring met deze opstelling en eventueel nog tips, aanvullingen?
* Moeten we nog speciaal gereedschap kopen?
* We hebben goed verstand, maar zetten de computer voor het eerst zelf in elkaar. Is dit te doen? Stel dat het niet lukt wat is dan het advies (back up plan)?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben geen voorkeur, omdat we het niet zelf kunnen beoordelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen specifieke wensen.

Ga je overklokken?
We willen liever niet overklokken als het niet nodig is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
* is het aan te raden extra koeling te kopen (vanwege het hoge energie verbruik van de video kaart)?
In principe is dat nergens voor nodig.
* Op welke onderdelen we kunnen kosten besparen, zonder kwaliteit verlies?
Eigenlijk heb je al een heel goed systeem in elkaar gezet/overgenomen. De BBG is niet voor niets een best-buy. Ondanks dat die van september is, is er vrij weinig veranderd, ik zou haast zeggen, niets.
* Past deze video kaart op het moederbord Gigabyte G1.Sniper B5 in combinatie met ssd, hd en dvd?
Geen probleem.
* Is de voeding voldoende?
Zeker. Nogmaals, het is een BBG, daar wordt over nagedacht ;).
* Moeten we nog speciaal gereedschap kopen?
Meer dan een kruiskopschroevendraaier niet. Sommigen willen graag ook een bandje tegen electrostatische lading.
* We hebben goed verstand, maar zetten de computer voor het eerst zelf in elkaar. Is dit te doen? Stel dat het niet lukt wat is dan het advies (back up plan)?
Voorbereiding is het halve werk, lees je goed in, kijk youtube filmpjes, dan kan er weinig mis gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door br00ky op 27-12-2014 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 185,95€ 185,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1Club3D Radeon R9 290 royalAce€ 279,99€ 279,99
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,95€ 88,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1Sharkoon Skiller Pro€ 28,90€ 28,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.027,09

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Je kan een i5 4460 nemen, scheelt 20€. Het verschil zal je niet merken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de snelle reakties. Dus weinig of niets veranderen.

Weet iemand of we de TV als monitor kunnen gebruiken (Samsung UE32EH5000, resolutie 1920 x 1080)?

Heb je voor DVD, SSD en HD 3 x een SATA kabel nodig? Bij het moederbord zitten er maar twee?

Moet ik nog apart koelpasta kopen?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:33:
ok, bedankt voor de snelle reakties. Dus weinig of niets veranderen.

Weet iemand of we de TV als monitor kunnen gebruiken (Samsung UE32EH5000, resolutie 1920 x 1080)?
Kan altijd, waarom niet?
Heb je voor DVD, SSD en HD 3 x een SATA kabel nodig? Bij het moederbord zitten er maar twee?
Correct, meeste MoBo's komen met 2 SATA-kabels.
Moet ik nog apart koelpasta kopen?
Nope, bij de stockkoeler zit het erop, bij alle 3rd party coolers krijg je een tubetje erbij.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Je kunt de TV als monitor gebruiken, zeker, maar TV's hebben wel een hogere inputlag dan monitoren. Hierdoor kun je bijvoorbeeld tijdens snelle FPS-games een nadeel ondervinden.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik ben in het verleden wel eens HD ready modellen van Panasonic tegengekomen waar het eigenlijk niet goed mogelijk was een PC aan te sluiten (niet mogelijk overscan uit te schakelen) maar die zal je tegenwoordig niet snel meer tegen komen.

Daarnaast is het zo dat sommige TV's een speciale HDMI poort of instelling hebben voor het aansluiten van een PC. Die schakelt wat beeldverwerking en andere instellingen uit die voor problemen/lag kunnen zorgen. Zo uit mijn hoofd moet je bij Samsung even in het menu instellen dat er een PC aan de betreffende HDMI ingang hangt. Verder geen probleem, heb hier diverse PC's aan een drietal verschillende Samsung TVs hangen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dat ik net zo goed een i5 4460 als 4590 kan nemen. Voor beide is de review van de stock koelers niet positief. Teveel geluid .... is het verstandig om nu al een extra koeler te kopen, of kan dat ook achteraf?

Maakt het nog wat uit welke SAP kabel ik koop?
Dezelfde vraag voor de netwerkkabel?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Achteraf kan je altijd nog een koeler monteren, dus dat is het punt niet. Je zou het dus even kunnen aankijken. Je hebt een case die erg goed dempt, dus wellicht dat het geluid dan meevalt (de geluidstesten worden eigenlijk altijd immers zonder case gedaan).

En een SAP kabel? Je bedoelt SATA? Gewoon de goedkoopste nemen. Voor netwerkkabel hetzelfde.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:28
Die koeler kan op zich prima achteraf. Ik heb momenteel bij de 4460 de stock koeler erop zitten, hoor 'm niet in de Fractal R4 en blijft prima op temperatuur. Als je wat bespaart en kiest voor de 4460 met standaard koeler kun je je videokaart weer wat opwaarderen richting GTX 970.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. In totaal kom ik nu op 1025, ik ga bestellen. Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1