Welke connector is dit? 24v - 3pins

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Aan een all-in-one computertje zit een 24v connector met 3 pinnen. Heb al aardig wat tijd zitten Googlen en toen dacht ik; laat ik het maar eens hier vragen. Iemand een idee wat dit voor een connector is? De voeding die erbij zit heeft mml afgeknipte connectoren, dus krijg de pc op dit moment niet aan de praat.

Tweede vraag; kan ik ook gewoon de connector eraf halen en een willekeurige 24v adapter aansluiten? En zo ja; welke van de twee '-' aansluitingen moet ik dan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30lfjvr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

grappig, nog nooit gezien,
Is dit een aansturings pc uit een of ander om industriele apparaat ofzo ?
Ik vermoed overigens dat je geen 24v nodig hebt, maar 24-12-0 V
Dus dat er 24 volt tussen de linker en rechter pen zit, en 12 tussen de middelste.

Zou niet weten waarom er anders een 2e - bij zit.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 27-12-2014 11:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat het slimmer is om de onderkant met printbanen te bekijken voordat je er spanning opzet. Kun je gelijk zien of het 2x de -- is ☺

is wel standaard connector, van bijvoorbeeld Phoenix. Denk dat conrad ze wel heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door keur0000 op 27-12-2014 11:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dit is de volledige binnenkant van het apparaat. Computer is gebruikt op beurzen om een demo te laten scrollen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/w9h8uo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Zo te zien is het een dc/dc convertor 😉
bekijk de onderkant van de print eerst.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Bij deze :) Lijkt alsof de twee '-' pinnen met elkaar verbonden zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/16h29i1.jpg

En een vanaf de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ljq7ua.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phoenix levert die connectoren wel. Doorgaans wel in het groen. Sterker nog, heb er hier 1 liggen. Zal zo ff kijken of ik type kan vinden.
Zo te zien gebruikt ie maar 2 pinnen, dus je kunt inderdaad een standaard 24v voeding er aan solderen.

edit: zoiets

[ Voor 99% gewijzigd door _ferry_ op 27-12-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dank voor de snelle reacties! Ik heb de afgeknipte adapter (Delta Electronics) liggen, daar staat op; 19V, 3.42A. Kan ik daar simpelweg 2 draadjes aan solderen en dan aan de pinnetjes van de connector solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

nl.mark schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:42:
Bij deze :) Lijkt alsof de twee '-' pinnen met elkaar verbonden zijn.
[afbeelding]

En een vanaf de zijkant:
[afbeelding]
Aan de bovenkant staat dat ook gewoon op het stikkertje ;)

Maar 19v kan je proberen alleen bestaat de kans dat andere voedingen daarachter gekoppeld het niet lekker vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
memphis schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:57:
[...]

Aan de bovenkant staat dat ook gewoon op het stikkertje ;)

Maar 19v kan je proberen alleen bestaat de kans dat andere voedingen daarachter gekoppeld het niet lekker vinden.
Sorry, er werd gevraagd of ik een foto wilde posten. Heb er zelf te weinig verstand van om te weten dat als er - - op een sticker staat, dat dat betekent dat ze doorverbonden zijn.

Een 19v adapter is toch niet schadelijk? Lijkt me dat hij het hooguit niet doet als hij te weinig prik krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Lagere spanning betekend hogere stroom om aan hetzelfde vermogen te komen, dit kan een nadelig effecct op de electronica hebben, lees oververhitting.
Heb je de originele adapter nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Maar lees net dat je de originele adapter erbij hebt, dus zou toch maar een poging wagen. Wel ff meten wat + en - is 😉 voordat je hem aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
keur0000 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:20:
Maar lees net dat je de originele adapter erbij hebt, dus zou toch maar een poging wagen. Wel ff meten wat + en - is 😉 voordat je hem aansluit.
Thanks! Ik ga eens knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
keur0000 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:18:
Lagere spanning betekend hogere stroom om aan hetzelfde vermogen te komen, dit kan een nadelig effecct op de electronica hebben, lees oververhitting.
Heb je de originele adapter nog?
Nee, je vergist je, je verwart goed bedoeld een paar theoretische zaken met elkaar, een lagere spanning aanbieden betekent zo goed als altijd ook een lagere stroom tenzij er een complex regelcircuit inzit dat hoe dan ook (binnen bepaald spanningsgrenzen wel te verstaan) een constant vermogen vraagt. En dan nog, bij een schakelende voeding speelt dat pas een rol als hij in de orde van z'n nominale vermogen moet leveren. Bij een computervoeding is dat zelden het geval. Dus ook dan is de kans op schade volgens mij gering. In alle andere gevallen, kijk bijvoorbeeld naar een gloeilamp, die brandt ook minder fel bij een lagere spanning.

Dus proberen met die wat lagere spanning moet gewoon kunnen, je beschadigt er m.i. niets mee. Hooguit heb je kans dat hij dan niet werkt, dat wel houd daar wel rekening mee. Als je maar let op de polariteit, maar die staat er bij. Op de sticker staan een plus en twee minnetjes die te zien op de foto van de onderkant van de print gewoon zijn doorverbonden. Lijkt me ook het meest voor de hand liggend, want ik zie er geen nadere aanduiding bij staan, ook niet 0-12-24 V zoals iemand oppert. Op zich een goede opmerking, maar als daar sprake van is zou het er duidelijk bij staan. Het zal met het oog op de originele voeding wel een bedoeling hebben om de min-aansluiting dubbel uit te voeren (doorlussen met een ander circuit bijvoorbeeld?).

[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 27-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Die print heeft bij de voedingsaansluitingen onderdelen die wijzen op een schakelende voeding. Dan betekent een lagere ingangsspanning wel degelijk een hogere stroom.

Of het hele apparaat daar achter hangt of alleen een klein beetje is dan wel een andere vraag.

[ Voor 22% gewijzigd door timberleek op 27-12-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Techneut schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:26:
[...]

Nee, je vergist je, je verwart goed bedoeld een paar theoretische zaken met elkaar, een lagere spanning aanbieden betekent zo goed als altijd ook een lagere stroom tenzij er een complex regelcircuit inzit dat hoe dan ook (binnen bepaald spanningsgrenzen wel te verstaan) een constant vermogen vraagt.
Reken maar dat na de 24 voeding nog een zooi spanningsregelaars zit,

Bij lineaire spanningsregelaars zal de stroom niet veranderen maar aan de hand van hoeveel voltage de regelaar moet verwerken zal het dat verschil in vermogen opbranden. Daar geldt wel lager is beter maar zal niets in stroom doen veranderen.

Bij schakelende regelaars (hoogstwaarschijnlijk) betekent een lagere spanning ook een hogere ingangsstroom, bij de hogere stromen kan het zijn dat de waardes van de buffer-elko's niet meer kloppen en er een rimpel gaat ontstaan en rimpels kunnen weer vreemde dingen doen aan schakelende voedingen zoals schakende fets die niet voldoende worden open gestuurd en vermogen in zich gaan ontwikkelen..

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1