Toon posts:

nieuwe monitor voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goh, ik zie door de bomen het bos niet meer.
wil me graag een nieuwe monitor 144Hz aanschaffen (gaming)
Videaokaart : R9 290 gigabyte

pricewatch: BenQ XL2720Z Zwart

pricewatch: Asus VG248QE Zwart

pricewatch: AOC g2460Pqu Zwart

pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA.

Heb je nog meer wensen dan alleen 144Hz? Budget?

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 27-12-2014 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeps. Sorry. Verkeerd gepost.

Budget mag tot ca 500€.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoeken, ben ik er uitgeraakt.
Heb nog wat getwijfeld om eventueel nog naar een ips te gaan.
Maar omdat ik ook racing en fps speel, lijkt me een 144Hz toch beter.

Het zal deze worden.
http://benq.be/product/monitor/xl2430t/

Kan mijn r9 290 deze aan op ultra?
Of toch beter in crossfire gaan??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 06:55 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Ja hoor. Heb momenteel ook een r9 290 soms moet ik 16x aa iets terug om bij de 60 fps te blijven en als je 120+ fps wil zal je denk ik moeten wachten op de nieuwe lading gpu's die ong in feb gepresenteerd worden

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom zou je 144Hz willen als je mikt op 60FPS? Je wilt juist meer Hz om meer FPS te halen (het nut laat ik in het midden, TS heeft ook niet verteld wát voor games hij doet, ik ben ook een gamer maar ik speel geen shooters bijvoorbeeld en geef dus meer om kwaliteit en ga voor mooie IPS schermen).

Wat voor games speel je, wat voor eisen stel je aan de kwaliteit? Veel van die 120/144Hz schermen hebben welliswaar snelle reactietijden maar ze worden wat "vals" gemeten; black/white IPV grey-to-grey. Hierdoor kunnen 8ms IPS schermen vaak net zo snel zijn. Tevens hebben dit soort TN-paneeltjes vaak maar 6 bit precisie per kleurkanaal waardoor je moet interpoleren, wat vaak gaat door kunstmatig geflikker te creëren. Gigantisch onrustig beeld (om over de kleurpresentatie maar niks te zeggen), en zodra je die shooter verlaat en IETS anders wilt doen is het scherm zo goed als nutteloos om het misschien iets té overdreven te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een allrounder, game dagelijks enkele uren.
Wat ik doe, hangt af waar ik op moment zin in heb.
Meerendeel doe ik shooters (bf4, fc4, cod), skyrim
Maar ook racing, FIFA, strategy, ...

Liefst op volle kwaliteit.
Met mijn r9 290 lukt dat goed op 1080p 60Hz.

Waarom veranderen, mijn scherm is aan vervanging toe, is een led van enkele jaren oud.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 11:46 ]

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Leuk dat je 290 goed op 60FPS draait met ultra, maar koop dan geen 144 hertz monitor ;)

Je hebt daar alleen voordeel van als je ca 144FPS clockt. Of je moet de settings veel lager doen.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:32:
Waarom zou je 144Hz willen als je mikt op 60FPS? Je wilt juist meer Hz om meer FPS te halen (het nut laat ik in het midden, TS heeft ook niet verteld wát voor games hij doet, ik ben ook een gamer maar ik speel geen shooters bijvoorbeeld en geef dus meer om kwaliteit en ga voor mooie IPS schermen).

Wat voor games speel je, wat voor eisen stel je aan de kwaliteit? Veel van die 120/144Hz schermen hebben welliswaar snelle reactietijden maar ze worden wat "vals" gemeten; black/white IPV grey-to-grey. Hierdoor kunnen 8ms IPS schermen vaak net zo snel zijn. Tevens hebben dit soort TN-paneeltjes vaak maar 6 bit precisie per kleurkanaal waardoor je moet interpoleren, wat vaak gaat door kunstmatig geflikker te creëren. Gigantisch onrustig beeld (om over de kleurpresentatie maar niks te zeggen), en zodra je die shooter verlaat en IETS anders wilt doen is het scherm zo goed als nutteloos om het misschien iets té overdreven te zeggen.
Welke ips raad je aan??

Verwijderd

Topicstarter
Brogala schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 09:58:
Leuk dat je 290 goed op 60FPS draait met ultra, maar koop dan geen 144 hertz monitor ;)

Je hebt daar alleen voordeel van als je ca 144FPS clockt. Of je moet de settings veel lager doen.
Mss ff verduidelijken, ik haal met gemak 60fps.
Ik zit met bf4 multiplayer, tussen 80 en 110

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:38:
[...]

Mss ff verduidelijken, ik haal met gemak 60fps.
Ik zit met bf4 multiplayer, tussen 80 en 110
Op ultra? Ik zou zelf als ik een 144 hertz monitor koop toch wel echt 144FPS willen halen, omdat het natuurlijk wel een TN monitor is met slechte kleuren... Anders benut je de extra die hij heeft niet...

Ik raad je aan om op low te gaan spelen met mesh op ultra, dan haal je gemakkelijk de 144FPS (tenminste ik haal 110 hier met de 280X).

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Brogala schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:53:
[...]

Ik raad je aan om op low te gaan spelen met mesh op ultra, dan haal je gemakkelijk de 144FPS (tenminste ik haal 110 hier met de 280X).
Welke R series heb jij? De R... 280x?

Review QNAP TS-230 NAS

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dutchredgaming schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:49:
[...]

Welke R series heb jij? De R... 280x?
Niet om lullig te doen, maar er is maar één 280X en dat is de AMD R9 280X.
Je hebt (als mijn geheugen het juist heeft) een R5, R7 en R9.

Daarbij is R5 de basis serie, R7 mainstream, en R9 high end.
Hoe AMD dit precies bedoelt weet ik niet maar zo zit het wel een beetje in elkaar, R5 en R7 heb je alleen iets aan als je zuinige en "niet-krachtige" (hier een korreltje zout aangezien hier ook nog wel een paar redelijke chips tussen zitten) systemen wilt bouwen.

Je bedoelt misschien welke fabrikant? Asus, of MSI bijvoorbeeld? Dan zet je dat neer als Asus R9 280X DCII of bijvoorbeeld MSI R9 280X Gaming.

Ontopic:
Ga als je geen 144 FPS haalt alsjeblieft geen 144Hz monitor kopen, buiten dat het nut van die dingen mij geheel ontgaat heb je vrijwel niks aan die dingen als je geen shooters aan het doen bent. En dan zelfs zal het geen pretje zijn door de ronduit belabberde kleuren en kijkhoeken.

Buiten dat, vind ik 144Hz monitoren pure geldklopperij, jij betaald 450 euro voor ÉÉN 27" 144Hz monitor met TN paneel, en ik betaal voor een 27" 60Hz monitor met IPS paneel maar liefst 175 euro...
Je betaald nog 75-100 euro meer voor een 24" model. Kom op zeg 8)7

Btw, om terug te komen op die 144FPS: die ga jij in geen mogelijkheid behalen zonder de settings flink omlaag te schroeven. Begin maar niet over games als ArmA III of zelfs ArmaA II en DayZ want die ga je never op 144 FPS draaien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

kuusj98 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:06:
[...]

Hoe AMD dit precies bedoelt weet ik niet maar zo zit het wel een beetje in elkaar, R5 en R7 heb je alleen iets aan als je zuinige en "niet-krachtige" (hier een korreltje zout aangezien hier ook nog wel een paar redelijke chips tussen zitten) systemen wilt bouwen.

Je bedoelt misschien welke fabrikant? Asus, of MSI bijvoorbeeld? Dan zet je dat neer als Asus R9 280X DCII of bijvoorbeeld MSI R9 280X Gaming.

[...]
Sorry, ik weet niet zo veel van AMD GPU's en series

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:06:
[...]

Ontopic:
Ga als je geen 144 FPS haalt alsjeblieft geen 144Hz monitor kopen, buiten dat het nut van die dingen mij geheel ontgaat heb je vrijwel niks aan die dingen als je geen shooters aan het doen bent. En dan zelfs zal het geen pretje zijn door de ronduit belabberde kleuren en kijkhoeken.

Buiten dat, vind ik 144Hz monitoren pure geldklopperij, jij betaald 450 euro voor ÉÉN 27" 144Hz monitor met TN paneel, en ik betaal voor een 27" 60Hz monitor met IPS paneel maar liefst 175 euro...
Je betaald nog 75-100 euro meer voor een 24" model. Kom op zeg 8)7

Btw, om terug te komen op die 144FPS: die ga jij in geen mogelijkheid behalen zonder de settings flink omlaag te schroeven. Begin maar niet over games als ArmA III of zelfs ArmaA II en DayZ want die ga je never op 144 FPS draaien.
Welke ips raad je dan aan??

• Brogala
  • Niet online
Deze raad ik aan:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
pricewatch: Dell P2314H

Ik heb zelf de P2314, bevalt goed, ook voor gaming :) Ik zie geen ghosting etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm. Die U2414 is precies wel ne goeie. :)

• Assix
  • Laatst online: 21:16
Ik ben zelf in het bezit van de Dell Ultrasharp U2412M. Ik beschouw mijzelf ook als een all-round gamer en ik heb geen moment spijt van dat ding.
Voor mij is ook de 16:10 aspect ratio echt een grote plus, veel fijner dan de 16:9 die ik eerst had.

IPS is echt een aanrader hoor! Ik irriteer me nog steeds blauw aan het TN-panel wat er naast staat als tweede monitor... Spuuglelijk die kleuren.

• Brogala
  • Niet online
hermitassix schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:41:
Ik ben zelf in het bezit van de Dell Ultrasharp U2412M. Ik beschouw mijzelf ook als een all-round gamer en ik heb geen moment spijt van dat ding.
Voor mij is ook de 16:10 aspect ratio echt een grote plus, veel fijner dan de 16:9 die ik eerst had.

IPS is echt een aanrader hoor! Ik irriteer me nog steeds blauw aan het TN-panel wat er naast staat als tweede monitor... Spuuglelijk die kleuren.
Dit gevoel heb ik ook, als ik dan naar m'n TN paneel kijk zijn de kleuren zo lelijk... En echt schuin kan ik hem ook niet zetten ivm de kijkhoeken.

Ik denk dat ik over een paar maandjes ga kijken of er leuke FreeSync monitoren zijn.

• Assix
  • Laatst online: 21:16
Brogala schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Dit gevoel heb ik ook, als ik dan naar m'n TN paneel kijk zijn de kleuren zo lelijk... En echt schuin kan ik hem ook niet zetten ivm de kijkhoeken.

Ik denk dat ik over een paar maandjes ga kijken of er leuke FreeSync monitoren zijn.
Ja, precies. Volgend jaar weer een nieuwe PC bouwen en gelijk een mooie monitor halen. Ben benieuwd of ik dan een mooie 1440p IPS panel op de kop kan tikken met freesync _/-\o_
Pagina: 1