Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Join Laravel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgend,

Ik heb namelijk een probleem een probleem met joins in laravel.
ik probeer namelijk via de query builder 2 join en een where uit te voeren.

men aanroep url = http://localhost:8000/Item/1

route:
PHP:
1
Route::get('/Item/{ID}', 'Items@Item');

function:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$Query_Item = DB::table('Articles')
                ->where('Articles_id', '=', $ID)
                ->join('Category', 'Articles.Category', '=', 'Category.Category_id')
                ->join('users','Articles.User', '=', 'users.id')
                    ->get();

dd($Query_Item);

maar echter bij de dd krijg ik geen array terug.
De database layout is correct en de table hebben ook de juiste colom.

Echter vind ik geen oorzaak van die lege array. Terwijl eer Articles_id met de waar 1 is in de database.
Kan iemand mij helpen met deze vervelende bug?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 08:26 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
Heb je de query zelf al geprobeerd in je db-gui? We weten de opbouw en data in je DB niet, maar kijk eerst eens of er ook echt data uit die query komt.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat er geen record zit in de tabellen waarop je joint. Maak er eens left joins van.

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik als result dit

de eerste table komt erdoor. Maar de andere twee wel. aangezien er op de tabellen wel data zit.

PHP:
1
array(1) { [0]=> object(stdClass)#153 (14) { ["Articles_id"]=> int(1) ["Category"]=> string(4) "test" ["User"]=> int(4) ["Prijs"]=> string(4) "test" ["Afhaal_punt"]=> string(4) "test" ["Beschrijving"]=> string(4) "test" ["Category_id"]=> int(1) ["id"]=> NULL ["username"]=> NULL ["email"]=> NULL ["password"]=> NULL ["created_at"]=> NULL ["updated_at"]=> NULL ["remember_token"]=> NULL } }

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 09:15 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
Met dd(DB:getQuerylog()); kan je de uitgevoerde queries bekijken. Komen die wel overeen met wat je verwacht?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:25:
Met dd(DB:getQuerylog()); kan je de uitgevoerde queries bekijken. Komen die wel overeen met wat je verwacht?
Komt inderdaad niet uit met men verwachting. Dat word dus alles herschrijven.
PS bedankt voor deze functie!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12
Of deze, als je altijd je queries wil zien: https://github.com/barryvdh/laravel-debugbar ;)

Kan je geen models/relations gebruiken, ipv joins?

Verwijderd

Topicstarter
Barryvdh schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:51:
Of deze, als je altijd je queries wil zien: https://github.com/barryvdh/laravel-debugbar ;)

Kan je geen models/relations gebruiken, ipv joins?
ik zou me eens moeten verdiepen in die Models/Relations (dit is men eerste project in latafel) :'(
Pagina: 1