Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High end gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag beste Tweakers,

Ruim 2 jaar geleden heb ik hier om advies gevraagd en deze ook opgevolgd. Toendertijd een Dell inspiron 17SE aangeschaft, die mij tot vandaag prima is bevallen. Helaas is de laptop gevallen en is niet meer te redden(garantie is verlopen). Omdat dit niet op mijn wenslijstje had gezet voor kerst kwam dit nogal rauw op mijn dak, en ben ik dus als een kip zonder kop opzoek gegaan naar een nieuwe. Onderhand wat info opgezogen maar zoals jullie wel gewent zijn hier riep dit nogal vragen op. maar van voren beginnen, de vragen.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop zal voor 90# gebruikt worden voor te gamen. En dan met name online games zoals Gw2, WoW en andere MMOS. Ook speel ik games zoals dragonage 3. En wil ik graag voorbereid zijn voor nieuwe releases. Dus hou een snelle CPU en een high end video kaart in gedachte. Hierbij wil ik ook zeker een 17 inch scherm.

Wat is je budget?
Mijn budget is €2000, minder is wenselijk natuurlijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nooit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb graag een laptop van een bekent merk. Zoals Dell of Asus. Geen bto( geen vertrouwen in)

Research 8)7
Zelf heb ik altijd een Alienware gewild, dus deze heb ik ook bekeken. De Alienware van 1600 zag er goed uit. Alleen de videokaart was nog van de 8xx serie. Dus toen kwam ik al snel op de laptop van ROG. http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications. Deze had alleen niet zoveel ram. Dus ik dacht ik bekijk wat benchmark sites om te zien wat beter is. Hier werd ik alleen totaal niet wijzer van omdat ze niet veel verschillen.

Tijdens dat rondje kwam ik ook nog eens een post tegen van de vijfde generatie processors. Deze gaan begin 2015 komen?? En zijn deze het dan ook waard om op te wachten? Ik wil namelijk een snelle cpu, is de vijfde generatie dan zoveel beter?

Onderhand nog wat prachtige laptops gezien maar mijn twijfels groeien met de minuut. Hierbij dus de vraag om me naar de juiste te wijzen of opties weg te halen.
Mocht er info missen laat het me weten en ik edit de post! Alvast bedankt :)

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De enige vraag die je volgens mij over het hoofd schiet is de volgende: waarom in godsnaam geen desktop in plaats van een laptop? Desktops zijn vele malen sneller dan laptops en zijn ook vele malen minder gelimiteerd..

Verwijderd

Topicstarter
De reden voor een laptop is omdat ik geen ruimte heb om deze ergens te plaatsen waar die niet in de weg staat.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

Pimorez schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:06:
De enige vraag die je volgens mij over het hoofd schiet is de volgende: waarom in godsnaam geen desktop in plaats van een laptop? Desktops zijn vele malen sneller dan laptops en zijn ook vele malen minder gelimiteerd..
En 2x zo goedkoop. Als het niet meer is. Alleen de plaatsing kan een probleem zijn.

Maar als je hem echt NOOIT wil meenemen, dan is een desktop helaas wel echt de overduidelijke optie waar je misschien wel ruimte voor moet vrijmaken ;)

Anders is het enige waar ik mee kan aan komen zetten zo'n flashy MSI :)

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Als je 90% van de tijd games speelde zou die 8 gb niet zo'n probleem moeten zijn. Kijk maar naar de BBG van November voor een mainstrain game desktop pakken ze hier ook 8gb.
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

Zelf game ik ook veel met 8gb intern geheugen dus het maakt niet gek veel verschil. Dat is overigens een Aliemware 17 met 880m

Je zegt dat je niet echt wijs werd uit de benchmarks. Een alienware 17 en die Asus zullen elkaar misschien niet zo heel veel ontlopen de een heeft een 880m welke behoorlijk snel maar ook warm is de andere heeft een 970m die is wel iets sneller maar wel veel zuiniger

Je zou kunnen kijken naar die fancy msi deze heeft een 980m das wel echt snel. Maar ik kan weinig kwalitatiefsnerover zetten

pricewatch: MSI GT72 2QE-476NL (Dominator Pro)

Nickname KasPlantje.