vraag hdd uit server

Pagina: 1
Acties:

• ruben_rups
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-01-2017
Hallo

Ik heb laatst van iemand op marktplaats een hdd van 1.5 tb overgenomen, deze zou wel werken maar komt schijnbaar uit een server. Als ik de hdd aansluit op mn moederbor duurt opstarten van windows vanaf mijn ssd heel lang en geeft ie vooraf vanuit een biosachtig scherm aan "hard disk error" Hij komt uit een server dus volgens verkoper zou dit iets met raid te maken kunnen hebben. Kan iemand me hierbij helpen, heb zelf geen verstand van raid enzo. Schijf is een wd green.

rupsgaming opperbevelrups

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 00:19
Heb je de schijf werkend gezien ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Smart uitlezen van de hd.

• JoepVK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Check de drive even met HDTune: http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 01:25

Felyrion

goodgoan!

Als eerste zou ik even checken of je boot volgorde nog klopt. Kan het zijn dat je bios eerst probeert van de nieuwe disk te booten, wat niet lukt?

En wat jan9999 ook al noemt, pak even een tooljtje als crystaldiskinfo of iets in die geest om de SMART data van je disk uit te lezen. Dan kun je snel genoeg zien of de disk nog gezond is.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ruben_rups
Felyrion schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:53:
Als eerste zou ik even checken of je boot volgorde nog klopt. Kan het zijn dat je bios eerst probeert van de nieuwe disk te booten, wat niet lukt?

En wat jan9999 ook al noemt, pak even een tooljtje als crystaldiskinfo of iets in die geest om de SMART data van je disk uit te lezen. Dan kun je snel genoeg zien of de disk nog gezond is.
Het probleem is dus ook dat ik hem in hdtune en crystaldisk helemaal niet kan vinden. De bios heeft mn ssd wel als prioritet voor booten, maar nog duurt het opstarten heel lang. Kan het zijn dat de 1.5 tb dan probeert een raid opstelling te maken met mijn ssd ofzoiets?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
kan je de harde schijf wel in schijfbeheer vinden?

daarnaast hoe is de schijf van eigenaar gewisseld? heb je deze opgehaald of is deze per post verzonden? indien verzonden hoe is deze schijf verzonden? brievenbuspost? los in een doos? of goed verpakt met voldoende beschermingsmateriaal.

het lijkt er nu op alsof de harde schijf het niet (meer) doet.

• ruben_rups
nachtnet schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:04:
kan je de harde schijf wel in schijfbeheer vinden?

daarnaast hoe is de schijf van eigenaar gewisseld? heb je deze opgehaald of is deze per post verzonden? indien verzonden hoe is deze schijf verzonden? brievenbuspost? los in een doos? of goed verpakt met voldoende beschermingsmateriaal.

het lijkt er nu op alsof de harde schijf het niet (meer) doet.
De schijf wordt in de bios weergegeven maar niet in schijfbeheer. Helaas is de schijf heel slecht in een armzalig laagje bubbeltjesplastic in een envelop verstuurd.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Dat is nooit genoeg, via de post krijgen die dingen zoveel schokken te verwerken ,dat kan nooit goed zijn.
En hdd's kunnen niet best tegen schokken/stoten.

HDD's via marktplaats, geen goed idee :X.

Dan kan je beter wat extra geld erbij leggen en een nieuwe kopen, anders nog weggegooid geld :( .

[ Voor 50% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2014 20:23 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik denk dat je er dan geen enkele moeite meer in hoeft te steken om smart gegevens te lezen.

99,999% zekerheid dat de harde schijf voor of tijdens transport defect geraakt is..

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
freaky35 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:19:
Dat is nooit genoeg, via de post krijgen die dingen zoveel schokken te verwerken ,dat kan nooit goed zijn.
En hdd's kunnen niet best tegen schokken/stoten.
Terwijl ze stilstaan kunnen ze op zich nog best veel hebben. Op een van mijn schijven heb ik een keer als max impact 300G zien staan (halve sinus voor max een x tijd). Maar inderdaad is op de post in bubbeltjesplastic gewoon vragen om een baksteen.

Schijven via marktplaats heb ik niet zoveel op tegen, maar versturen zou ik niet snel doen. Sowieso niet graag bij delicate spullen of spullen van veel waarde.

In dit geval is hij waarschijnlijk overleden aan een overdosis postnl :+

Je kan nog de smart data kunnen proberen. En evt ook of hij uberhaupt opspint of de leeskoppen klikken. Maar dat is waarschijnlijk enkel een bevestiging van overlijden
Pagina: 1