Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help: Excel file recovery

Pagina: 1
Acties:

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik kan wat hulp gebruiken. Mijn harde schijf is het aan het begeven denk ik. Van de meeste data heb een kopie staan op mijn Nas, maar van een bepaalde excel file niet. De file is redelijk belangrijk voor me.
Ik heb al diverse tools geprobeerd, maar ik heb nog maar één gevonden die blijkbaar het bestand wel kan lezen, ExcelFix. De gratis versie van deze tool toont me jammergenoeg enkel maar een preview van de file, ik kan het herstelde bestand dus niet opslaan. Dit zou wel kunnen met de betalende versie, maar die kost €139.
Het goede nieuws is dat mijn data blijkbaar nog niet totaal verloren is.
De data uit de preview overtypen is een optie, maar ik gok dat ik daar een dag of 2 mee bezig zal zijn.
Heeft er iemand een gouden tip om mijn data te recuperen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als de file zo belangrijk is, dan is 'ie die 140 euro waard.... of het handwerk...

Daarnaast... "diverse tools" is een heel ruim begrip ;) Persoonlijk sla ik spul dat belangrijk is, vaak op meerdere plaatsen op. En in geval van office-bestanden is mijn eerste (eigenlijk, enige) tool die ik gebruik de repair-optie bij het openen van een bestand.
Als die niet werkt, pak ik een andere versie.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Heb je het al met excel zelf geprobeerd te recoveren? Excel kan namelijk ook zelf repareren of data extracten uit een corrupt bestand, ik vermoed dat die tool die je hebt gevonden niet veel anders doet.

Eerst Excel starten, vervolgens Bestand -> Openen... het juiste bestand opzoeken, niet direct openen maar even op het pijltje naast de knop 'openen' klikken en daar voor 'Openen en herstellen' kiezen. Dan krijg je de keuze om te 'herstellen' of 'gegevens ophalen'.

Probeer dat eens :)

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:03
Jester-NL schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:05:
Als de file zo belangrijk is, dan is 'ie die 140 euro waard.... of het handwerk...
Uiteindelijk wel, maar mogelijks is er een makkelijkere of goedkopere optie.
MicGlou schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 02:33:
Heb je het al met excel zelf geprobeerd te recoveren?
Dat heb ik al geprobeert, maar zonder success

Ben er onderstussen achter dat er meerdere bestanden geïmpacteerd zijn. Het zijn allemaal bestanden die recent bewerkt zijn. Voorlopig gelukkig wel maar één bestand dat belangrijk en groot (=veel werk) is.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:04

OB1

Kan je van de previews screenshots maken en het dan door een png naar xls converter gooien?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X