Toon posts:

Moederbord start niet meer op na inbouw in nwe behuizing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hulp gevraagd.

Ik heb een nieuwe systeemkast gekocht, een Nanoxia Deep Silence 1. Volgens de recensies een hoogwaardige kast met alle moderne eigenschappen (USB 3 etc.).
Alle bestaande en werkende componenten overgebouwd, ASUS P6T mobo met Intel i7, Coolermaster koeling, Coolermaster Silent Pro 700W voeding, SSD schijf en 2 HDD's, etc.

Het probleem, als ik de voeding inschakel wil de pc (zonder gebruik van de aan/uit knop) opstarten, fans gaan draaien, na ca. 3 sec een klein piepje en alles is uit.
De aan/uit knop laat zich ook niet bedienen, voeding uit, even wachten en weer inschakelen . . . hetzelfde verhaal.
Check, check, dubbel check maar ik kan niets vreemds vinden qua aansluitingen of wat dan ook.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn er dingen die ik kan doen?

Kortom . . . wie heeft er tips ?? Alvast bedankt

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Wil de pc ook opstarten als je het kabeltje van de aan/uit knop los maakt?
Als hij dan niet opstart probeer dan eens de reset knop te gebruiken om 'm aan te zetten.
Als hij wel opstart zou ik alles uit de kast halen en kijken of het wel werkt als je alles op een doos/rand van de tafel o.i.d. hebt liggen. Ook zou ik dan kijken of je geen afstandsbusje teveel hebt gebruikt of op de verkeerde plek hebt zitten.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Probeer eens even achter moederbord te kijken of er niet een afstandbusje kortsluiting maakt. zo nee, probeer het even op een losse test bench (kartonnendoos)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:45:Wil de pc ook opstarten als je het kabeltje van de aan/uit knop los maakt?
De pc wil inderdaad niet spontaan opstarten als het aan/uit kabeltje los is.
KILLorBE schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:45:Als hij dan niet opstart probeer dan eens de reset knop te gebruiken om 'm aan te zetten.
De pc reageert niet op de reset knop.

Kennelijk heb je een idee, nog meer tips voor mij om te proberen?

Overigens, tijdens de korte opstart sessie krijgen de DVD-speler en de Blue-ray brander wel power.

Verder is deze hele configuratie probleemloos werkend uitgebouwd.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
De reset knop moet je even als aan/uit knop gebruiken, dus anders aansluiten op het moederbord.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Je kan de pc ook proberen op te starten doormiddel van een schroefendraaier. Deze zet je tussen de 2 pinnen in waar je je opstartkabeltje hebt zodat ze contact hebben.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:35:
De reset knop moet je even als aan/uit knop gebruiken, dus anders aansluiten op het moederbord.
Ah ja, natuurlijk, nou begrijp ik de truc.

Werkt . . . pc start op.
Wel vreemd dat ik naar het BIOS word verwezen om tijd en datum in te stellen. die niet meer juist waren.
Verder geeft hij bij apparaten en stations een diskettestation (A), die niet aanwezig is, aan. Dit zal wel een BIOS instelling zijn. Ik loop het BIOS wel even goed door.

Moet ik uit het aan/uit en reset knop verhaal concluderen dat er iets mis is met de bedrading / knop van de nieuwe systeemkast?

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Zoals ik het nu lees blijft je aan/uit knop vast hangen (zeg maar alsof je de knop 5seconden ingedrukt houdt, dan gaat de pc ook uit).

De eerste keer dat ik ervan hoor maar je kast is DOA (Dead on arival), retour aanmaken en een nieuwe vragen, Of zelf klooien als de knop goed te vervangen is.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

Topicstarter
boombes schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:08:
Zoals ik het nu lees blijft je aan/uit knop vast hangen.
De eerste keer dat ik ervan hoor maar je kast is DOA (Dead on arival).
Yep, als je het achteraf beredeneert is het allemaal logisch, maar kom er maar eens op.

Nogmaals, iedereen bedankt en ik ga met de aan/uit knop aan de slag.
Pagina: 1