Gaming PC (upgrade nodig?)

Pagina: 1
Acties:

• Corniche
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2024
Een beetje uit nieuwsgierigheid. Op dit moment werkt mijn pc prima, maar even een blik op de toekomst.

Eerlijk gezegd heb ik vrij weinig verstand van componenten van een pc die wel of niet bij elkaar passen.

Aan de experts: voor de toekomst, heb ik een upgrade nodig, zo ja, wat moet ik eerst upgraden? SSD zit ik op dit moment naar te kijken, maar de pc opstarten op zichzelf duurt nu ook maar zo'n 15-20s dus voor het opstarten is het prima nu.

Mijn bedoeling is om de pc up to date te houden, dus niet alles in 1x hoeven te vervangen. Enige tips of is de huidige pc prima voor de nabije toekomst?

Mijn huidige pc:

Intel Core i5 4440 4x3,1 GHz met 6MB cache + stille Intel koeler
Moederbord Asrock H81M-HDS met H81 chipset en USB3.0/SATA3
8 GB DDR3 1600 MHz
DVD±RW LG GH24NSB0, 24x dual layer
1TB Seagate 64MB cache SATA3, 7200rpm (200MB/s)
Video: Club3D R9 270X 2GB DDR5
8 kanaals audio on board
Gbit LAN
650W voeding
Sharkoon Vaya behuizing

Windows 8.1 64b

Ben benieuwd naar de tips!

:)

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-03 18:21
wat wil je met de pc gaan doen ? office , gamen etc en wat precies want misschiern hoef je anders wel niks te upgraden :)

[ Voor 30% gewijzigd door tattooboy1985 op 26-12-2014 21:01 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
Met deze post kunnen we niet zoveel. Wat doe je met je pc? Of hij toekomstbestendig is subjectief. Wil je er 'een beetje mee gamen'? Wil je er hele hoge fps mee halen? Wil je er mee videobewerken? Etc.

Je kunt prima nog ff uit de voeten met je pc voor gamen, als je merkt dat hij het niet meer trekt zal het waarschijnlijk je videokaart zijn. Tegen die tijd kun je dan indd een nieuwe halen.

Een SSD raad ik altijd aan; veel snelheidswinst voor weinig moneys..

Vrolijk kerstfeest!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:36

PDZ

We weten nu niet echt wat je ermee wil. In je titel staat ''Gaming PC'' maar dat zegt op zich niet zo veel. Het kan even goed zijn dat je op je PC wilt zitten tijdens het gamen op een andere machine. In dat geval is het handig om als upgrade een rugleuning toe te voegen en misschien een zacht kussen. :+

On Topic: Als je zwaardere games wilt spelen op high/ultra zou ik kijken naar een betere videokaart. Een SSD is ook zeker geen slecht idee.

Als videokaart kun je voor zwaar gaming kiezen voor een AMD R9 290 of een GTX 970 van Nvidia. Als je wat lichter wilt gamen kun je kiezen voor de AMD R9 280(X). Als SSD Zou ik gaan voor de Crucial MX100 en dan bij voorkeur de 256GB of de 512GB versie. 128GB heb je namelijk zomaar vol.

Fijne Feestdagen!

De tiid hâldt gjin skoft.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
Welk merk ( & type ) is die 650 Watt voeding ?

• wertyuipo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03 12:55
Een SSD is altijd handig. Als je een goede voeding hebt kun je eventueel overstappen naar een GTX 970/980 maar met die R9 270x kun je de meeste games ook wel gewoon draaien ;)

• Corniche
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2024
Thanks voor de reacties!

PC is inderdaad 90% voor gamen. Speel nu ArmA III en DayZ.

Ik wist niet dat ik 'gewoon' mijn video kaart kon 'upgraden' zonder andere componenten te vervangen. Misschien in de toekomst maar eens de videokaarten in de gaten houden.

SSD gaat er wel komen, maar wil mijn huidige harddrive (1TB) bewaren voor opslag. Dat is mogelijk toch?

Merk+type van de voeding weet ik niet uit mijn hoofd. Is dit belangrijk/zit hier veel verschil in? Watt is watt neem ik aan? :p

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 19:50
Je kan inderdaad alleen je videokaart vervangen. Het is daarbij wel handig om te checken welk merk en type voeding je hebt. Watt is wel Watt maar de vraag is of je voeding dit daadwerkelijk constant en betrouwbaar kan leveren. De rest van de pc lijkt echter samengesteld te zijn met onderdelen van prima merken dus ik vermoed dat het met de voeding wel goed zit.
Pagina: 1