Aanschafadvies monitoren ( ~300 )

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Nu een tijdje gewerkt te hebben met een enkele QX2710 begin ik toch wel tegen limitaties aan te lopen van een enkel scherm, het is vrij lastig om meerdere dingen "tegelijk" te kunnen doen, niet letterlijk, maar ik wordt toch wel lam van al dat ge alt tab zo nu en dan.
Het is zelfs zo erg dat ik zo nu en dan mijn laptop erbij pak zodat ik niet constant hoef te alt tabben.

Nu ik met kerst flink was €€€ heb gekregen heb ik nu genoeg geld om serieus een extra beeldscherm / beeldschermen aan te schaffen.

Nu heb ik dus twee opties.

Optie A.
Koop twee 1080p schermen en zet deze ( waarschijnlijk verticaal ) naast de QX2710. Dit zullen dan naar alle waarschijnlijk echt basis schermen zijn van rond de 100€. Kwaliteit is niet wat ik zoek, daar heb ik de QX2710 voor, betere multitasking, dat wel! Een budget van 300 betekent niet dat dit ook echt tot de centjes opgemaakt hoeft te worden.
pricewatch: Samsung S22D300HY Zwart x2 ( HDMI + DVI -> VGA )

Optie B.
Koop één 1080p 144Hz scherm met ook lightboost. Een vriend van me heeft zo'n scherm als zijn main scherm en sjonge, wat een verademing is dat zeg tov 60 hz. De QX2710 komt aardig dicht in de buurt met de overklok naar 120Hz, maar toch nou net niet helemaal. Helpt ook niet dat de QX2710 zo donker wordt...
Dit lijdt wel tot was issues, in de afbeelding ( zie link onderaan ) is te zien dat dit ruimtelijk wat gehannes geeft. Waar ik zelf aan dacht is de beeldschermen hangen aan "armen", ik draai de QX2710 en de 144Hz monitor dan 90° als ik bijvoorbeeld wil gaan gamen.
pricewatch: Asus VG248QE Zwart
pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart
Vrij lastig om te vinden welke monitoren nou echt lightboost ondersteunen!
Gebruikt ter referentie
Mogelijk, later, zomervakantie ongeveer, als ik genoeg geld heb en het nog "nodig" vind om nog een scherm erbij te zetten, kan er nog wel één bij, maar dat is niet echt relevant voor het topic.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mMKUnVW.jpg
Verhoudingen kloppen misschien niet helemaal, maar dit is ook slechts een mockup, let vooral op de centimeters :+

Ik ben dus niet van plan multi-screen te gaan gamen(!).

Vooral de videokaart lijkt me relevant.
pricewatch: Gigabyte GV-N78TOC-3G
Wat ik dus over heb is...
DVI-D OF DVI-I, één van deze gaat naar de QNIX2710.
Displayport.
HDMI.

Nu is dus de vraag, welke optie is beter? Wat zou jij doen? Zoja, welke schermen zou je aanraden? Optie A kan ik wel redelijk zelf invullen met cheapo 1080p schermen, vooral optie B is veel keuze aanwezig. Er zullen vast wel tweakers zijn die hun ervaringen kunnen delen, wat heb je nu? Ben je er tevreden mee? Wat had je anders gedaan? ( hindsight 20/20 )

Zelfs ik weet niet alles, vooral in monitoren is mijn kennis vrij schaars :+

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 26-12-2014 21:11 ]