Afgelopen zomer ben ik met m'n moeder naar Ijsland op reis geweest. Voor haar haar tweede bezoek, voor mij m'n eerste. Het werd een volledige rondrit op 15 dagen eind juli/begin augustus. Vanuit Reykjavik reden we rond de Westfjorden, daalden we via de Kjölur route af om de Golden Circle rond te rijden (of dat was toch het plan had ik niet ziek geweest die dag
) en om daarna de rest van de ring road af te rijden in tegenwijzerzin. https://qbic66.files.wordpress.com/2014/07/total_route.png
Ik had wat schrik van het weer en daarom had ik die reis een paar keer uitgesteld. Uiteindelijk bleek die schrik ook vaak gegrond te zijn
Er werd gezegd dat toen wij er waren het een van de koudste zomers in jaren moet geweest zijn. Toen m'n moeder er een aantal jaar geleden was, hadden ze af en toe 20° en T-shirt weer. Niets van dat nu
Vooral die snijdend koude wind gooide vaak roet in het eten.
Dat gezegd zijnde was het toch een prachtige reis en heb ik toch een aantal mooie plaatjes kunnen maken
Met die constante helderwitte wolkenpartijen in beeld vond ik het soms best tricky... Gelukkig is er RAW...
Meer informatie & foto's zijn op m'n blog te vinden: https://qbic66.wordpress.com/ijsland-2014-overzicht/
Ik heb zodanig veel foto's dat ik niet goed weet waarover een testcase/showcase te maken... Ik heb voor het eerst ook wat geëxperimenteerd met long exposure waterval fotografie, dus dat zou ik in een aparte testcase kunnen plaatsen. Ijsland leent zich ook uitstekend voor zwart-wit conversies, dus dat zou ook een aparte testcase kunnen worden. En dan zijn er nog de pano's...
Ik zal het hier in deze testcase bij de "normale" foto's houden.
Foto's zijn gemaakt met een 650D en 1000D met 18-270 Tamron (gen.1) en 10-20mm Sigma.
Deze eerste reeks heb ik beperkt tot Snaefellsnes & de Westfjords regio van Ijsland (dag 1 t.e.m. 5 van de reis).
1) Búdakirkja in Búdir, Snaefellsnes

2) Gardar ship, Westfjords

3) Raudasandsvegur, Westfjords

4) Sheep along Raudasandsvegur, Westfjords

5) Patreksfjördur towards Látrabjarg, Westfjords

6) Puffins, Látrabjarg, Westfjords

7) Puffins, Látrabjarg, Westfjords

8 ) Arnarfjördur, Westfjords

9) View down Brekkudalur & Dyrafjördur, Westfjords

10) View down Mount Sandafell, Westfjords

11) Near Bolungarvik, Westfjords

12) Somewhere in the Westfjords

13) Shelter on the Steingrimsfjardarheidi, Westfjords
Ik had wat schrik van het weer en daarom had ik die reis een paar keer uitgesteld. Uiteindelijk bleek die schrik ook vaak gegrond te zijn
Dat gezegd zijnde was het toch een prachtige reis en heb ik toch een aantal mooie plaatjes kunnen maken
Meer informatie & foto's zijn op m'n blog te vinden: https://qbic66.wordpress.com/ijsland-2014-overzicht/
Ik heb zodanig veel foto's dat ik niet goed weet waarover een testcase/showcase te maken... Ik heb voor het eerst ook wat geëxperimenteerd met long exposure waterval fotografie, dus dat zou ik in een aparte testcase kunnen plaatsen. Ijsland leent zich ook uitstekend voor zwart-wit conversies, dus dat zou ook een aparte testcase kunnen worden. En dan zijn er nog de pano's...
Ik zal het hier in deze testcase bij de "normale" foto's houden.
Foto's zijn gemaakt met een 650D en 1000D met 18-270 Tamron (gen.1) en 10-20mm Sigma.
Deze eerste reeks heb ik beperkt tot Snaefellsnes & de Westfjords regio van Ijsland (dag 1 t.e.m. 5 van de reis).
1) Búdakirkja in Búdir, Snaefellsnes

2) Gardar ship, Westfjords

3) Raudasandsvegur, Westfjords

4) Sheep along Raudasandsvegur, Westfjords

5) Patreksfjördur towards Látrabjarg, Westfjords

6) Puffins, Látrabjarg, Westfjords

7) Puffins, Látrabjarg, Westfjords

8 ) Arnarfjördur, Westfjords

9) View down Brekkudalur & Dyrafjördur, Westfjords

10) View down Mount Sandafell, Westfjords

11) Near Bolungarvik, Westfjords

12) Somewhere in the Westfjords