Corsair H55 modded met reservoir

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 20:21

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Hallo,

Corsair H55 modded met reservoir -> http://imgur.com/W7nGFZJ

Aangezien mijn budget niet te groot is zag ik deze voorbij komen. Ik wil hem gaan gebruiken op mijn R9 290, alleen werkt dit nou goed zo'n h55 maar dan met reservoir? Heb zelf weinig verstand van waterkoeling dus zou graag wat meer info willen over hoe je nou zo'n reservoir dan moet bijvullen en of je hem dan ook nog moet ontluchten?

Maak het ook uit als ik er langere slangen op zet? Of heeft de pomp van de H55 daar gewoon niet genoeg kracht voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Ik snap eigenlijk niet waarom er überhaupt een reservoir is tussen gezet. Als je hem voor je 290 wilt gaan gebruiken moet je er nzxt kraken g10 of een Corsair hg10 er voor kopen voor dat werkt, deze coolers zijn namelijk voor cpu sockits gemaakt en die zijn een andere maat dan die van een gpu

[ Voor 20% gewijzigd door Uberdude op 26-12-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
theuberdude14 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:26:
Ik snap eigenlijk niet waarom er überhaupt een reservoir is tussen gezet. Als je hem voor je 290 wilt gaan gebruiken moet je er nzxt kraken g10 of een Corsair hg10 er voor kopen voor dat werkt, deze coolers zijn namelijk voor cpu sockits gemaakt en die zijn een andere maat dan die van een gpu
Dat wist ik al, ik koop er ook een HG10 bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie niet welk nut een reservoir hierbij heeft. Ziet er misschien leuk uit maar verder heb je er niets aan. Een reservoir is puur voor vullen en ontluchten, het heeft geen ander nut.

Wat betreft de slangen gaat het bij pompen om hoogteverschil. Je mag er best slangen van 2 meter bij gebruiken zolang ze maar niet omhoog gaan. De pomp hoeft vrijwel niets te doen om water horizontaal te verplaatsen. Zodra het 20cm omhoog gaat zal dit wel invloed hebben. Als je het hoogteverschil wil aanpassen is het handig om te zoeken wat de pomp voor maximale opvoerhoogte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:33:
Ik zie niet welk nut een reservoir hierbij heeft. Ziet er misschien leuk uit maar verder heb je er niets aan. Een reservoir is puur voor vullen en ontluchten, het heeft geen ander nut.

Wat betreft de slangen gaat het bij pompen om hoogte verschil. Je mag er best slangen van 2 meter bij gebruiken zolang ze maar niet omhoog gaan. De pomp hoeft vrijwel niets te doen om water horizontaal te verplaatsen. Zodra het 20cm omhoog gaat zal dit wel invloed hebben. Als je het hoogte verschil wil aanpassen is het handig om te zoeken wat de pomp voor maximale opvoer hoogte heeft.
Maar hoe wou je anders die H55 weer bijvullen als er nergens geen bijvul aansluiting zit standaard, dus al haal je 1x de slangen van de H55 los heb je een reservoir nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ga je het ding openmaken of de slangen vervangen dan heb je het reserovir wel nodig om te kunnen vullen en ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:36:
Ga je het ding openmaken of de slangen vervangen dan heb je het reserovir wel nodig om te kunnen vullen en ontluchten.
Maar dus desondanks dat er dan een extra reservoir bijzit gaat dit geen problemen opleveren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het enige waar je rekening mee moet houden is het hoogteverschil. Iedere pomp heeft een max waarbij de vloeistof steeds langzamer gaat lopen en uiteindelijk stopt. Een reservoir maakt verder vrijwel geen verschil.

De pompen van zulke simpele waterkoelers zijn natuurlijk wel erg matig. Probeer het hoogteverschil zo klein mogelijk te houden en dan moet het prima gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 26-12-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:46:
Het enige waar je rekening mee moet houden is het hoogteverschil. Iedere pomp heeft een max waarbij de vloeistof steeds langzamer gaat lopen en uiteindelijk stopt. Een reservoir maakt verder vrijwel geen verschil.

De pompen van zulke simpele waterkoelers zijn natuurlijk wel erg matig. Probeer het hoogteverschil zo klein mogelijk te houden en dan moet het prima gaan.
Naja dan moet ik nu nog maar ff uitzoeken welke maat slangen ik nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zo'n H55 heeft niet echt een sterke pomp, en met een dun 120 rad zal de koeling daar ook niet veel beter van worden...
Misschien een idee om naar custom loops te kijken, maar ipv dan alles 1 voor 1 samen te stellen zijn daar ook setjes voor, waar je de pomp, reservoir, slangen, fittingen en rads er in een pakket koopt, vaak kan je dan kiezen of je een Intel, AMD of specifiek GPU blok wilt.
Deze kosten nou niet echt veel, ik weet niet wat deze H55 met reservoir mod eraan (waarvan het doel me nog ontgaat ;)) zou kosten maar een beetje luchtkoeler haalt zo'n H55 al gemakkelijk in kwa koelprestaties, daarbij zullen de fans op de H55 ook niet erg zacht draaien wil je acceptabele temparaturen hebben...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
RGAT schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:59:
Zo'n H55 heeft niet echt een sterke pomp, en met een dun 120 rad zal de koeling daar ook niet veel beter van worden...
Misschien een idee om naar custom loops te kijken, maar ipv dan alles 1 voor 1 samen te stellen zijn daar ook setjes voor, waar je de pomp, reservoir, slangen, fittingen en rads er in een pakket koopt, vaak kan je dan kiezen of je een Intel, AMD of specifiek GPU blok wilt.
Deze kosten nou niet echt veel, ik weet niet wat deze H55 met reservoir mod eraan (waarvan het doel me nog ontgaat ;)) zou kosten maar een beetje luchtkoeler haalt zo'n H55 al gemakkelijk in kwa koelprestaties, daarbij zullen de fans op de H55 ook niet erg zacht draaien wil je acceptabele temparaturen hebben...
Het was meer doordat de refrence koeler voor de R9 290 zo slecht was. Hierdoor kwam ik erachter dat je bijvoorbeeld een hg10 en h55 van corsair kan gebruiken voor waterkoeling. :)

Maar gaat het echt veel schelen dan als er zo'n klein reservoir tussenzit? Kan ik hem beter gewoon toch nieuw kopen zodat er geen reservoir tussen hangt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
SerSam1 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:41:
[...]

Het was meer doordat de refrence koeler voor de R9 290 zo slecht was. Hierdoor kwam ik erachter dat je bijvoorbeeld een hg10 en h55 van corsair kan gebruiken voor waterkoeling. :)

Maar gaat het echt veel schelen dan als er zo'n klein reservoir tussenzit? Kan ik hem beter gewoon toch nieuw kopen zodat er geen reservoir tussen hangt? :P
Het reservoir gaat iig niet helpen met de prestaties, voor de pomp is het gewoon een extra obstakel en verder heeft het geen nut, zolang het koelblok op je gpu past zal een standaard H55 beter koelen.
Waar je dan wel nog op moet letten is het geheugen van de videokaart, dat wordt door zo'n H55 niet gekoeld, je zal daarvoor nog wat heatsinks en een goede airflow moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:50:
[...]

Het reservoir gaat iig niet helpen met de prestaties, voor de pomp is het gewoon een extra obstakel en verder heeft het geen nut, zolang het koelblok op je gpu past zal een standaard H55 beter koelen.
Waar je dan wel nog op moet letten is het geheugen van de videokaart, dat wordt door zo'n H55 niet gekoeld, je zal daarvoor nog wat heatsinks en een goede airflow moeten regelen.
De HG10 heeft een bracket die ook de vrm en vram's koelt dus daar maak ik me geen zorgen over. Alleen ik zie op internet ook een hoop mensen met een gemodde h55 dus ik snap het probleem niet echt als er een klein reservoirtje tussen zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom wil je er überhaupt een reservoir tussen zetten, vraag je dat eerst eens af? Omdat mensen op internet het doen, omdat je het leuk vind?

Bijvullen ed. hoeft bij een stock H55 namelijk niet dus hoef je er in principe geen reservoir tussen te zetten en heb je een de H55 en HG 10 in principe genoeg.

Moet zeggen dat je voor die 100 euro die dat setje dan kost bijna een simpele custom loop voor je videokaart kunt maken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat het direct een probleem zal zijn, maar het zal het zoiezo niet beter maken, de pomp heeft meer kracht nodig = zal meer herrie maken en minder koelen dan bij optimale setup en het reservoir is compleet overbodig, tot zover alleen negatieve puntjes en geen positief punt om het te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een reservoir toevoegen maakt het voor de pomp niet zwaarder. Hoogteverschil is wat de boel zwaarder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
sapphire schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:18:
Waarom wil je er überhaupt een reservoir tussen zetten, vraag je dat eerst eens af? Omdat mensen op internet het doen, omdat je het leuk vind?

Bijvullen ed. hoeft bij een stock H55 namelijk niet dus hoef je er in principe geen reservoir tussen te zetten en heb je een de H55 en HG 10 in principe genoeg.

Moet zeggen dat je voor die 100 euro die dat setje dan kost bijna een simpele custom loop voor je videokaart kunt maken.
Het was meer omdat die H55 2dehands is en dan scheelt het me weer de helft, alleen volgens mij kan je voor 100eu geen nieuwe custom loop krijgen voor je videokaart. Ik zag dat zo'n block voor de GPU al rond de 100 kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
http://www.highflow.nl/wa...-240-lt-st-set-11059.html
Nou is dat een CPU setje, maar met wat modden moet dat ook wel op een GPU te passen zijn, vaak kan je ook nog vragen of ze er een gpu block bij wilt ipv het cpu block.
Tuurlijk is het geen 100 euro, maar voor onder de 100 euro heb je zo al een hele reeks luchtkoelers welke beter werken dan een H55, en aangezien de H55 niet echt een goede basis is om mee te beginnen met modden zou ik eerder kiezen tussen een luchtkoeler of custom liquid koeling.
En 100 euro voor koelblokken is vaak voor fullcover blocks, dan moet je eerst weten of die gaan passen, welke R9 290 heb je? Asus/MSI enz?

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 27-12-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:01:
http://www.highflow.nl/wa...-240-lt-st-set-11059.html
Nou is dat een CPU setje, maar met wat modden moet dat ook wel op een GPU te passen zijn, vaak kan je ook nog vragen of ze er een gpu block bij wilt ipv het cpu block.
Tuurlijk is het geen 100 euro, maar voor onder de 100 euro heb je zo al een hele reeks luchtkoelers welke beter werken dan een H55, en aangezien de H55 niet echt een goede basis is om mee te beginnen met modden zou ik eerder kiezen tussen een luchtkoeler of custom liquid koeling.
En 100 euro voor koelblokken is vaak voor fullcover blocks, dan moet je eerst weten of die gaan passen, welke R9 290 heb je? Asus/MSI enz?
Het gaat om de XFX R9 290 core edition, maar aangezien deze set al niet standaard past op mijn r9 290 ben ik gelijk genoodzaakt om er een bij fullcover block te kopen die special voor de r9 290.
De VRM's worden ook erg heet zonder goede koeling op de R9 290

Het block zelf kost al meer dan 100, en dan moet ik de rest nog. Dus waarschijnlijk zit ik al ruim tegen de 200 aan terwijl met de HG10 en H55 van corsair je al voor 100 klaar ben. En hiermee zijn ook zeer goede koelprestaties mee te halen, sowieso een stuk beter dan de refrence koeler die er nu op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 18:10
op een hg10 (en de kraken g10) passen asetek coolers, dus je hoeft er geen te modden om het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Het is toch de H55 geworden met reservoir, ik houd het ff simpel aangezien ik eerst wat ervaring wil op doen met een simpele waterkoelingsset. Misschien dat ik in de toekomst naar een custom loop ga kijken voor de CPU + GPU + NORTHBRIDGE (heb de asus maximus v formula dus daar zitten al aansluitingen op voor een waterkoelingsset)
Pagina: 1