Probleem Q-flash moederbord GA-970A-UD3

Pagina: 1
Acties:

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3

http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3907#bios

Sinds kort heb ik de FX8320 gekocht en vervangen voor de AMD x4 965 BE.
De versie van mijn moederbord staat nog op de allereerste versie namelijk F1. Om de FX8 serie te supporten heb ik minimaal F7 nodig.

Nu heb de nieuwste driver F8F gedownload, op een USB stick gezet, drie files, op FAT32 formaat. Alleen tijdens het opstarten van mijn PC bij het gigabyte scherm druk ik op END voor q-flash. Het probleem is alleen dat er helemaal niets gebeurd. Het scherm blijft voor een minuut zo staan.

Op het moment zit de x4 er nog in want bij de FX8 kreeg ik een zwart scherm.

Iemand enig idee?

De USB stick heb ik al op meerdere plekken in de PC gedaan. Maar dat heeft in principe niets te maken met dit probleem. Bij het drukken op END vallen de lichtjes van mijn PC uit, die van capslock, numlock etc.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb je al een andere USB stick geprobeerd?
Probeer het eens zonder USB stick en kijk of je dan wel het Q-Flash scherm te zien krijgt.
Ontkoppel zoveel mogelijk USB apparaten.

Of probeer vanuit het BIOS Q-Flash te starten (F8).

Heb je op de revisie van je moederbord gelet (links onder in de hoek), ze zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.
Heeft waarschijnlijk niks met je probleem te maken, maar sommige mensen zien dat over het hoofd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet je het systeem per se via Q-flash updaten? Heb je geen Windows draaien waar je de update vanuit kan uitvoeren? Ik heb iig wel gehoord dat grote sticks (16 GB+) problemen kunnen geven, maar ook hele kleine of te trage sticks. Als het via Windows geen optie is, doe dan wat KILLorBE zegt, even een andere stick gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

rdejongjr

Gnome

Bij gigabyte vind ik het makkelijkst om vanuit de bios Q-Flash te starten of autoexec.bat uit te voeren vanuit een willekeurige dos omgeving.

Succes!

• MacCollac
Ander probleem is nu als ik uberhaupt iets indruk bij het gigabyte scherm het stil blijft staan. Maakt niet uit of tab, del, f9, f12, of end druk..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zit je stick op dat moment in een USB poort?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MacCollac
Ja, dat was dus inderdaad het probleem. Zodra ik de stick erin had schakelde het toetsenbord uit. Dus andere stick gebruikt en het werkte ;). Bedankt :)
Pagina: 1