Bracket voor SSD in CM Centurion 5

Pagina: 1
Acties:

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste mensen,

Voor een vriend van me heb ik een SSD gekocht, maar toen ik deze in zijn kast wilde inbouwen kwam ik tot de ontdekking dat zijn kast, een Cooler Master Centurion 5, een kliksysteem voor de harddisks heeft, allemaal 3,5".
Dus heb ik daar een bracket voor nodig, alleen vroeg ik me af, maakt het uit wat voor bracket ik koop? Of past elke bracket in elke kast, zolang het maar een bracket van 2,5" naar 3,5" is?

Bijvoorbeeld een bracket van corsair?

Alvast bedankt voor replies!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Volgens mij zou zo'n bracket inderdaad moeten passen :) heb die kast (lang geleden) ook gehad, en de schijven zitten inderdaad met een kliksysteem vast, in de originele gaten van de hdd's.

Dat houdt in dat eigenlijk elk 3,5 inch -> 2,5 inch bracket met die gaten, zou moeten passen.

Lijkt me geen probleem dus!

• ThaDanus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Okidoki, hardstikke bedankt voor je antwoord! Ga ik morgen een bracket halen :)

• Smith LTD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Wellicht een minder elegante oplossing die ik toepas maar wel doeltreffend en goedkoop. Sloop een floppy-drive, neem de helft van de behuizing met de schroefgaten opzij, boor 4 gaatjes van 3,5 mm voor bevestiging van de SSD op de juiste plaats (tip: eerst mal maken). Voor diegenen die gaatjes maken toch nog te lastig vinden, met 2 stukjes tweezijdig plakband is het nog sneller gepiept. Zie daar, een effectieve bracket en ca. 8 euro uitgespaard :)

[ Voor 15% gewijzigd door Smith LTD op 23-02-2015 20:53 ]