Mijn vrouw heeft al enkele maanden last van snel leeglopende batterij. Kort na haar eerste melding ervan, bleek Apple op de proppen te komen met het battery replacement program. Direct haar serial ingegeven op de website en bleek dat ze inderdaad in aanmerking kwam.
Vandaag naar een Lab9 geweest. Verkoper deed eerst wat diagnostics om dan te melden dat de batterij nog goed was en ze geen nieuwe batterij krijgt. Wel checkte hij haar telefoon en merkte dat er heel wat vermeende batterij-slurpers actief waren, o.a. veel niet-afgesloten spelletjes, en vooral ook Location Services die actief waren voor een hoop apps (Facebook, Google, Google Maps, Safari, etc...). Verder zag hij ook dat sommige core services (Splashboard, Aggregated,...) abnormaal vaak crashten. Dus kregen we de aanbeveling van eens de iPhone helemaal te wipen en te herinstalleren.
Op zich lijkt het me wel een plausibele uitleg, maar ik vind het wel raar dat Apple zelf helemaal geen melding maakt dat je iPhone eerst zal gecheckt worden of je überhaupt wel een vervang-batterij krijgt.Op de website krijg je gewoon :
Vandaag naar een Lab9 geweest. Verkoper deed eerst wat diagnostics om dan te melden dat de batterij nog goed was en ze geen nieuwe batterij krijgt. Wel checkte hij haar telefoon en merkte dat er heel wat vermeende batterij-slurpers actief waren, o.a. veel niet-afgesloten spelletjes, en vooral ook Location Services die actief waren voor een hoop apps (Facebook, Google, Google Maps, Safari, etc...). Verder zag hij ook dat sommige core services (Splashboard, Aggregated,...) abnormaal vaak crashten. Dus kregen we de aanbeveling van eens de iPhone helemaal te wipen en te herinstalleren.
Op zich lijkt het me wel een plausibele uitleg, maar ik vind het wel raar dat Apple zelf helemaal geen melding maakt dat je iPhone eerst zal gecheckt worden of je überhaupt wel een vervang-batterij krijgt.Op de website krijg je gewoon :
Die symptomen is natuurlijk iets subjectief (wat is 'vaker moeten opladen' e.d.) dus ik vraag me af in welke mate het normaal is dat de vervanging geweigerd werd. Sowieso is een batterij een zwak punt, en als je gratis een nieuwe batterij kunt krijgen op een 2 jaar oud toestel, lijkt me dat sowieso een goede zaak.In aanmerking komen
Als uw iPhone de hierboven vermelde symptomen vertoont en verder goed werkt, gebruikt u de onderstaande controle van uw serienummer om na te gaan of de iPhone in aanmerking komt voor dit programma.
Het serienummer van uw iPhone is gemakkelijk te vinden. Kom te weten hoe.
De iPhone 5 met het serienummer dat u hebt ingevoerd, komt in aanmerking voor dit programma. Kies een van de onderstaande serviceopties.