iPhone 5 - battery replacement program

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
Mijn vrouw heeft al enkele maanden last van snel leeglopende batterij. Kort na haar eerste melding ervan, bleek Apple op de proppen te komen met het battery replacement program. Direct haar serial ingegeven op de website en bleek dat ze inderdaad in aanmerking kwam.

Vandaag naar een Lab9 geweest. Verkoper deed eerst wat diagnostics om dan te melden dat de batterij nog goed was en ze geen nieuwe batterij krijgt. Wel checkte hij haar telefoon en merkte dat er heel wat vermeende batterij-slurpers actief waren, o.a. veel niet-afgesloten spelletjes, en vooral ook Location Services die actief waren voor een hoop apps (Facebook, Google, Google Maps, Safari, etc...). Verder zag hij ook dat sommige core services (Splashboard, Aggregated,...) abnormaal vaak crashten. Dus kregen we de aanbeveling van eens de iPhone helemaal te wipen en te herinstalleren.

Op zich lijkt het me wel een plausibele uitleg, maar ik vind het wel raar dat Apple zelf helemaal geen melding maakt dat je iPhone eerst zal gecheckt worden of je überhaupt wel een vervang-batterij krijgt.Op de website krijg je gewoon :
In aanmerking komen
Als uw iPhone de hierboven vermelde symptomen vertoont en verder goed werkt, gebruikt u de onderstaande controle van uw serienummer om na te gaan of de iPhone in aanmerking komt voor dit programma.

Het serienummer van uw iPhone is gemakkelijk te vinden. Kom te weten hoe.
De iPhone 5 met het serienummer dat u hebt ingevoerd, komt in aanmerking voor dit programma. Kies een van de onderstaande serviceopties.
Die symptomen is natuurlijk iets subjectief (wat is 'vaker moeten opladen' e.d.) dus ik vraag me af in welke mate het normaal is dat de vervanging geweigerd werd. Sowieso is een batterij een zwak punt, en als je gratis een nieuwe batterij kunt krijgen op een 2 jaar oud toestel, lijkt me dat sowieso een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het staat toch echt overduidelijk hoe je in aanmerking komt:
"
Apple Authorized Service Provider - Find one here.
Apple Retail Store - Make an appointment here.
Apple Technical Support - [url="javascript:void(0)"]Contact us[/url].
"

Kortom, neem je contact op met apple om het daar even mee te bespreken ipv met lab9

Edit:
Klopt, heb de vraag of lab9 een dealer was weggehaald. Wist niet dat je in Belgie woonde want in NL is die winkel niet bekend.

[ Voor 107% gewijzigd door Fietsbel op 26-12-2014 19:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
Yep, je kon kiezen tussen een lokaal service center, waaronder deze Lab9 (Lab9 is Premium Reseller in België) of rechtstreeks met Apple de afhandeling te regelen. Gekozen voor lokaal center omdat we de telefoon dan rapper zouden terughebben (ze doen de herstelling ter plaatse). Niet gedacht dat we hem zo snel zouden terugkrijgen :).

Ik vraag me dan overigens af wat er zou gebeuren als we de telefoon zouden opsturen naar Apple. Als ze dezelfde conclusie trekken ben je je iPhone 5 kwijt voor een week zonder dat de batterij vervangen wordt ?!

EDIT: zie dat je ondertussen je bericht gewijzigd hebt. Maar ja, die Lab9 was dus een van de Authorized Service Providers.
EDIT2: dit was overigens de bezochte pagina: https://www.apple.com/benl/support/iphone5-battery/ (blijkbaar kun je in België dus niet bij een officiële verdeler terecht, dit in tegenstelling tot wat in jouw Engelse link staat).

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 26-12-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Je krijgt inderdaad pas een nieuwe batterij als je aan de volgende twee eisen voldoet.

1. De iPhone 5 valt in de juiste groep met serienummers.
2. Er wordt een diagnostische test gedraaid op de de iPhone. Je moet op een link klikken die je via de mail krijgt. Komt daaruit dat je een slechte accu hebt, wordt die vervangen.

Komt de iPhone positief uit de test (dus geen accu problemen) wordt er ook niks vervangen. Het is niet automatisch zo dat alle accu's slecht waren.

Ik zou eerst eens even kijken hoelang je accu nu meegaat als je alle 'slurpers' hebt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:10
En dan moet je nog het 'geluk' hebben dat ze je telefoon daadwerkelijk willen repareren. Ik had valschade (1ste dag...) dus mijn iPhone kwam al direct weer terug. Kreeg nog de optie voor een refurbished toestel a 300 euro maar mijn toestel maken kon echt niet...

Beetje aangedrongen ('beetje' is subjectief) en nu heb ik wél een nieuwe accu in mijn eigen toestel.